Hoi Dames,
Ik zou gewoon je schema nog aanhouden hoor en de fles voor de groente. Verder geen tips. Voor mezelf wel een ander dilemma eigenlijk. Ik dacht ga ook geen topic openen want dan wordt dit de zoveelste al volgens mij![]()
Jesper is 8 maanden en heeft het volgende schema;
07.30 - 08.30 (hier tussen wordt hij wakker) Pap uit bordje; ontbijtpap
11.30 Broodje + 150/5 fles
13.30 - 14.30 (ligt aan hoe lang hij slaapt na broodje) Fruithap
15.30 - 16.00 150/5 fles
18.00 Groente
19.00 180/6 fles
Nu word ik er gek van dat ik vaak hoor van mensen dat er een fles af moet vanwege zijn leeftijd. Dus die van half 4-4 uur. Hij is 8,5 kilo. Twee weken geleden ben ik bij het CB geweest en die zeiden er nog niks van. Alleen wel langzaam gaan afbouwen die fles en dit dan doen dmv yoghurt geven bij de fles. Dus hoe meer yoghurt hoe minder de fles. Ik zelf heb zoiets van yoghurt geef je toch na de groente als toetje echt. Ik weet dat er toch een fles af moet op den duur. Maar hoe dan? Nu heb ik het idee dat hij nog niet echt zonder kan. Hij heeft 2 keer gehad dat hij gedurende de dag een hele fles liet staan en prompt had hij 's nachts echt honger. Hij drinkt en eet vaak alles ook nog leeg overdag. Soms laat hij van de laatste fles wel eens 40 cc staan of zo.
Kan het ook zijn dat hij eraan wendt aan zoveel eten op een dag? Dit hoor ik ook vaak. Normaal ben ik echt van dat ik naar mijn kind kijk en mijn gevoel, maar nu ga ik toch twijfelen. Ik lees en hoor ook veel dat de meeste kinderen nu op deze leeftijd echt op 3 flessen(inclusief pap) zitten.
Kan natuurlijk altijd yoghurt geven 's middags om te kijken wat hij gaat doen. Maar ja dan komt de volgende stap natuurlijk alweer; wanneer geef je dan een toetje na het warm eten en vervalt de volgende fles dan ze op twee zitten per dag.
Nou heel verhaal maar moest het toch even kwijt ook. Iemand nog een mening over wat te doen wel of niet naar 3 flessen (inclusief pap) of tips? Alvast bedankt
Groetjes Daniëlle
<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/f77Fp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>
Gewijzigd door - Jesper08 op 18 Oct 2011 17:26:13
Gewijzigd door - Jesper08 op 18 Oct 2011 17:27:25