Het is al een poosje aan de gang maar ik had gehoopt dat het een fase was. toen rico anderhalf of nog net geen 2 was is hij gestopt met de tut (fopspeen)
nooit meer naar gevraagd, hij had hem toen kapot gebeten en dat was s’avonds zoals misschien sommige nog wel weten, maargoed ik kon geen nieuwe kopen omdat de winkels dicht waren en geen meer gekocht de dag erna omdat het eigenlijk heel goed ging. Nu al maaaaaanden geleden begon hij ineens weer tut geluiden te maken terwijl hij sliep (weten sommige misschien ook nog wel?) maar nu sinds een paar weken is hij weer echt gaan tutten maar niet op een tut maar op een knuffel of op zn vingers. wat moet ik hier nu mee? konijn zijn oren zijn nu al bijna doorgetut en dat is nog wel zijn lievelings knuffel samen met zijn 2 (2 dezelfde) knuffeldoekjes van pooh (met kop erop
)
maargoed is dit herkenbaar en weet iemand waar dit “gedrag” vandaan kan komen?
Weer tutten?!
Joey heeft zijn speen nog wel, maar overdag mag hij hem niet naar beneden meenemen. Maar hij begint nu ook op andere dingen te sabbelen! Idd oren van knuffels, staartje van zijn knuffelvarkentje, of zijn mouw, koortje van vest of kraag van de trui!
Dat gesabbel aan kledingstukken herken ik van mezelf, dat deed ik vroeger ook vaak, en nog wel meer kinderen in mijn klas! Mijn moeder was altijd boos als ik de rek uit mijn kraag had gehaald daarmee! Als ze me daar steeds voor waarschuwde dan sabbelde ik op een plukje haar… Bah! Rare gewoonte, maar is gelukkig vanzelf over gegaan
Wat je er nou aan moet doen…? Geen idee, waarschuwen dat het niet mag ofzo… Ik zal in elk geval geen speen meer gaan geven! Goed dat hij daar zo makkelijk van af was ineens! Ik hoop dat dat hier na zijn 3e verjaardag ook een beetje makkelijk gaat! Al vrees ik van niet… die van Jessey liggen natuurlijk ook nog hier, en die mag nog wat langer tutten!
Groetjes Anouk
Kun je konijn opzij leggen zodra hij slaapt zodat hij hem wat minder snel pakt?
De onze heeft het ook een tijdje zo maar gedaan, maar is vanzelf over gegaan. Heeft hooguit een maandje geduurd ofzo. Lag ie opeens met zijn duim in zijn mond te slapen. Hier hebben we er niets aan gedaan omdat hij overdag niets in zijn mond stopte.
@Mamasnoekie: oej ja haha jij hebt er nog 1 die nog wel tut idd… hmm lastig.ja ik zou zo snel mogenlijk beginnen want het schijnt wel naar leftijd moeilijker te worden… is per kind natuurlijk anders.
@Freubeltje: hij doet het voornamelijk overdag, hij is sinds een paar weken extreem moe constant pakt hij zijn deken en gaat ermee op de bank liggen met zijn konijn. ik weet niet wat er met m is. het is wel duidelijk voor ons dat dit alleen is als hij moe is…
Ik zou zeker niet teruggaan naar de tut hoor!
Denk dat het wel weer overgaat vanzelf… Zou er denk ik niet teveel aandacht aan besteden? Gewoon alleen af en toe zeggen “Rico, doe maar uit je mond”.
Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)
@Suzsje: ohnee dat ben ik zeker niet van plan om een tut te kopen, nooit van plan geweest ook niet het is alleen jammer dat ie ineens een vervangmiddel zoekt.