Weer 's-nachts wakker, 2,5 jaar

Fabienne heeft als baby weinig geslopen, laat staan door geslapen. We hebben heel veel geprobeerd maar niets hielp. Ze is gezond, eet goed, groeit goed maar slapen ?? Nu lees ik hier wel vaker dat er ook oudere kindjes zijn zoals Fabienne die slecht doorslapen en vraag me af hoe dit toch kan ??

Toen ze ruim 2 jaar was ging ze beetje bij beetje doorslapen maar vannacht was het weer 3.30 uur. Slapen doet ze niet 's-middags, ze ligt om 20 uur in bed en met een beetje geluk halen we de 7 uur.

Willen we aan slaap toekomen dan moeten ook wij vroeg naar bed.

Vannacht heb ik ze laten roepen, na 3 kwartier ben ik gaan kijken omdat ze begon te huilen. Haar goed gelegd/in gestopt, extra knuffeltje erbij, beetje drinken en lekker slapen maar ze werd heel veel keer wakker. Riep mamma niet maar je hoort toch dat ze niet slaapt.

Ik schat dat ze amper aan 7 uur slaap komt per dag, dat is voor mij al weinig. Ik weet niet goed wat ik hier mee moet behalve aankijken …

Groetjes Esther

Hoe kom je nou aan 7 uur per etmaal?
Als ze om 20 uur gaat slapen tot 7 uur de volgende morgen is dat 11 uur toch? En nu werd ze dus om 330 uur wakker, maar slaapt ze dan helemaal niet meer?

In je andere topic schreef je dat ze ziek is toch? Dat kan ook verklaren dat ze vannacht wakker was mss…

[img]Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers[img]

Hoi christa, … ik denk idd dat ze vannacht wakker is geworden en toen al niet lekker was, ze heeft toen niet meer geslapen. Vannacht oogde ze nog niet ziek maar vanmorgen … zo zielig. Onder een dekentje op de bank, nou zo ken ik mijn dochtertje niet hoor!

Inmiddels krijg ik er nog geen slokje drinken in, ze slaapt nu wel … vanmiddag gaan we even naar de huisarts.

Het vroeg wakker worden heeft blijkbaar niets te maken met het ziek zijn. Inmiddels is ze weer opgeknapt (was de 6e ziekte).

Gisteravond ging Fabienne om 20 uur naar bed en was ze 1.30 uur wakker, ze heeft tussendoor wel wat geslapen maar was ook wakker. 6.30 uur was ze klaar wakker !!! Weer een kort nachtje dus …

Moet ik het maar accepteren dat Fabienne zo weinig slaapt? Is dit normaal? Een PPT fase?

Dat ziek zijn wil hier nog wel eens wat langer doorwerken wat betreft slaapgedrag.
Wat hier wel wil helpen is om duidelijk te zeggen dat het buiten nog donker is en dat alle kindjes nog slapen en dan de namen van vriendjes neefjes nichtjes er achteraan en jij moet ook nog gaan slapen. En dan weggaan.
Maar ja Rens slaapt over het algemeen goed dus heb verder niet zoveel tips.

groetjes Ramona

Hoi,
Lastig he, die gebroken nachten. Maar heb je al eens geprobeerd haar 's avonds eerder op bed te leggen? Want van 7 - 20 uur is een hele ruk voor zo’n ukkie. Misschien is ze 's avonds over haar ergste slaap heen waardoor ze ś nachts zo slecht slaapt. Als wij de onze te laat op bed leggen, gaat hij ook liggen spoken en is hij de volgende ochtend erg vroeg wakker. Je zou het eens kunnen proberen

@freubeltje … gisteren lag ze om 20 uur op bed en sliep ze binnen 1 minuut, hartstikke moe. Logisch natuurlijk en ja het is ook een lange ruk van 7 tot 20 uur.

Helaas slaapt ze 9 van de tien keer niet meer tussen de middag. Kan het wel blijven aanbieden door haar weg te leggen. Vorige week deed ik dit nog en riep ze; mama NIET SLAAAAAAAPEN, mama mama MAAAAAAAMA …

hahahaha, tja en dan haal ik ze er maar uit?!

Groetjes Esther

@esther
Wat ik eigenlijk bedoelde is dat je eens zou kunnen proberen om haar 's avonds rond 19.00 uur al op bed te leggen. De onze valt ook binnen een minuut in slaap als hij te laat naar bed gaat maaaaaaaaaaaaar wordt dan 's nachts vaak wakker of ligt veel te huilen. Leggen we hem bijv. een uur eerder op bed (als hij 's middags niet geslapen heeft) waardoor hij de kans krijgt om samen met zijn knuffels nog even de indrukken van de dag te verwerken, dan gaat de nacht stukken rustiger Dit had ik misschien vorige keer even beter moeten verwoorden…

Hoi Natas,

Weet je wat het nadeel is van eerder op bed leggen? Dan kan ik er om half 6 - 6 uur uit omdat ze dan klaar wakker is. Ze slaapt nu 's-avonds heel snel in. Toevallig heeft ze gistermiddag wel even geslapen, op een bepaald moment breekt het haar toch op denk ik.

Wij moesten er 's-nachts ook uit tot de leeftijd van 2 jaar, meid weet alles van gebroken nachten

Ik ga nu vaak vroeg naar bed 's-avonds pm toch enigszins fit op te kunnen staan anders trek ik het op den duur ook slecht en dat voelen de kinderen ook.

Helaas kon ik er vannacht weer 2x uit en zit ik nu al aan mijn 2e bakkie koffie om vooral niet in slaap te vallen!