Weer reflux vraag

sorry dames ik weet dat ik nou met zoveel problemen hier kom maar ik word er een beetje gek van!

nou kma ontdekt bij mijn zoontje van 5 maanden gelijk voeding veranderd en overgestapt naar friso allergy care…dat gaat verder goed.

waar ik nou al 2 weken tegenaan loop is weer een heel ander probleem namelijk reflux. ze hebben nooit een ph-meting gedaan bij mijn kleine en ik vind het ontzettend belachelijk dat ik van de ka telefonisch zomaar medicijnen voorgeschreven krijg die niet eens werken.

is dat bij jullie ook zo? werkt dit zo in hemelsnaam?

sinds we gestopt zijn met Zantac (2 weken geleden) zijn we overgegaan naar Omeprazol, soort Losec. maar dit heeft het spuugen gestimuleerd naar mijn idee. ik doe nu al 7 schepjes nutriton door izjn voeding waardoor hij dus krampen krijgt en ook nog eens heel vies poept na elke voeding. spuugen wordt nou met de dag veel meer en hij wil absoluut niet op zijn rug liggen. dus nu loop ik nog steeds met een huilend kind op de arm ik word hier echt radeloos van.

ook slaapt hij nu pas na 45 minuten huilen in zijn bed maar dit vind ik zo sneu ik heb echt het gevoel dat zijn slokdarm nu naar de klote is en dat hij daar erg last van heeft. bedje staat al schuin dus dat helpt ook niet meer.

wat was de behandeling bij jullie kindjes met reflux en werd er bij jullie ewl een test gedaan of kregen jullie ook zomaar telefonisch advies? daar ben ik erg benieuwd naar.

bij savanna werd er helemaal niets gedaan,ik heb gesmeekt om medicijnen,maar niets.ik was erg bang voor een slokdarm-ontsteking.gelukkig kwam het niet zo ver.dus het spugen is niet minder met deze melk?

nee het spugen is niet minder. maar ik denk dat het zijn werking nog moet laten zien.

ik denk dat losec alleen niet voldoende is. dus moet binnenkort naar ka en ga ik dat voorleggen. verder doet hij het wel goed en is erg vrolijk alleen bij het neerleggen zet hij het op schreeuwen.

Hoi Selma,

Ik heb met onze dochter die nu ruim 2 jaar is ook 2 jaar gelopen bij een kinderarts.
Telefonisch contact met de ka hebben heel vaak gehad.
Een ph-meting kreeg ze pas toen ze 2 jaar was, Jony is toen opgenomen geweest. Bij Jony hebben ze dit niet eerder gedaan omdat de bij de Reflux vanuit gaan dat ze als het kind zit/loopt dus meer verticaal “leven” de klachten overgaan oftewel overgroeien.
Bij Jony was het met 2 jaar nog niet zover toen hebben ze pas een ph-meting overwogen dit omdat je kind daar mee belast wordt (droegen ze aan als reden)

Jony had erge klachten ze spuugde bloed dus die slokdarm was behoorlijk ontstoken en kapot. Losec verminder zuur echt waar ga daar vanuit!
Zantac heeft Jony ook gebruikt ook zeer kort.

Wat is de dosering die je zoontje krijgt van Losec, hoe lang gebruik je losec nu?
Jony kreeg 2x dgs 5 mg. We loste het pilletje op en deden het in een spuitje schudden met het spuitje en deden we de helft er uit spuiten de rest gaven we omdat losec 5mg niet bestaat. Een kind mag 10mg max per dag krijgen.

Jony gebruikte ook frico comfort.

Greetzz en heel veel sterkte Cora

Cora bedankt voor je verhaal…wat zielig voor je kindje dat 2 jaar met dat probleem heeft rondgelopen. het is niet niks bloed spugen…mij werd net door de ha precies hetzelfde verteld. te jong voor een ph-meting. ze zijn ook te jong voor medicijnen maar goed. zo geven ze zomaar allerlei medicijnen dan heb ik liever die ph-meting. losec zal wel helpen maar neit genoeg. hij krijg 1x per dag 5mg. het zijn ook ondingen. ik doe het in een bakje met water (dus de korrels) en probeer ze dan met een lepel te geven. 9 van de 10 keer vallen die korrels op de grond of in de spoelbak niet alles maar toch, of hij spuugt ze eruit en moet ik ernaar zoeken…maar goed het moet maar. ik zal kijken wat de ka hierover gaat zeggen misschien moeten we dosis ophogen of iets anders erbij gebruiken. hij spuugt nu opvallend meer. en slaapt zeker minder nu.

kun je niet naar een ander ziekenhuis?hij is namelijk helemaal niet te jong voor een ph-meting,en ik vind het ronduit belachelijk dat dat nog niet is gedaan,en je telefonisch medicijnen voorgeschreven krijgt.

Tip om het te geven: Ik maakte 2 flessen voeding, in 1 fles een heel klein beetje en daar deed ik de med doorheen. Toen Jony groter werdt deed ik het op een lepel appelmoes en daarna de fles erachter aan… ze kokte in het begin en smerig dat ze het vondt maar ze wennen vanzelf het is niet anders, maar dan weetje zeker dat je het erin krijgt.
Jony was 3 weken toen het ze echt bruin braaksel/bloed begon te spugen en 3 weken later was ze goed op schema qua med. gebruik.
Ik begrijp dat je denkt van: “ze geven je zoontje allerlei medicijnen” Ik begrijp ook je bezorgdheid. Maar dit doen ze niet zomaar, ze doen dit op ervaringen met andere kinderen. Reflux is een zeer bekende/terugkomende problemen bij kleine/jonge kinderen. Wij hebben 4 soorten medicijnen uitgeprobeerd voordat ze uiteindelijk op 2xdgs 5mg Losec zat en dat het super goed ging.
Als ze/jullie zeker weten dat het reflux is dan haalt een ph-meting niet echt meerwaarde hooguit dat je het bevestigt dat het reflux is. Operen zijn ze naar ik weet heel terughoudend in.

Sterkte!!

Hoi dat hij te jong is voor een ph-meting is onzin wat je ha verteld. Heb het idee dat hij er niet al te veel vanaf weet, en dit toch allemaal is bij de ka op tafel te gooien. Mees heeft toen met 5 weken! een ph meting gehad, dus het kan wel degelijk. Ook het verhaal losec/zantac kreeg ik er bij mees niet in, spugen, kokken enz, hij heeft(dat had ik al verteld) nexium, zit in zakjes, zakje in klein bekertje doen, 5ml water erbij, goed roeren, opslurpen door een groot spuitje en…
nooit geen problemen gehad. Mees vond het zelfs lekker. Wat je laatst zei dat losec/zantac/nexium hetzelfde spul is, is niet helemaal waar, ja het zijn allemaal zuur remmers maar het ene werkt beter als het andere. Het nexium verhaal is nog niet zo heel lang, ong vanaf dat mees is geboren en de ka en apothers zijn er erg tevreden over. Tegen mij zeiden ze zelfs dat dit medicijn bij de meeste babies beter zijn werk deed. Hopelijk heb je wat aan mijn verhaal en gaat het nu eindelijk eens wat beter met je kleine mannetje.

Gr Patries

dus er zit wel verchil in qua medicijnen…nou ook leuk om te horen bij de apotheek werd mij omeprazol gegeven omdat ze geen nexium op voorraad hadden. hij krijgt trouwens 1x 10mg per dag. k dacht 5mg.

hartstikke bedankt voor de reacties ik zal dit overleggen met de ka en hopelijk word ik ditmaal wel serieus genomen en doen ze het niet meer telefonisch. zo makkelijk gaat dat niet toch?

Als ik jou was zou ik aangeven dat je een gesprek wil met de KA en dat hij je zoontje ziet/onderzoekt.
Stel al je vragen, schrijf ze nu op papier zodat je er geen eentje vergeet. Neem iemand mee naar de KA 2 onthouden er meer dan 1.
Uit zeker je zorg omtrent je zoon. Zeg wat je wil, vraag wat de mogelijkheden zijn en vraag ook waarom het niet mogelijk is.
Wanneer heb je een afspraak bij de KA?

Succes, Greetzz Cora

Hoi Selma, omeprazol staat ook op de verpakking van de nexium. Denk dat al die medicijnen daar onder vallen, weet ook niet hoe dat precies zit. Weet wel dat de nexium niet aan te slepen is, dus kan me zo voorstellen dat als mensen tevreden zijn met iets anders ze de nexium niet gaan geven. Er is hier bij de apotheek zelfs een periode dat de nexium verdeelt moest worden onder de patienten omdat ze gewoon niet genoeg hadden. Tegenwoordig zijn ze ook wel wat makkelijker om goedkopere medicijnen te geven (heb het om het moment zelf met de pil, jaren de marvelon gehad en krijg nu de “goedkopere” versie). Zou zeker net wat coramora zegt eisen dat je kleine gezien word, en schrijf maar op wat je vragen zijn en wat je dwars zit. Zeker niks meer via de telefoon aannemen, zou zeggen dat je die fase nu voorbij bent. Kom op meid, Hou je poot stijf en heeeeeeel veeeel suk6.

Gr Patries

heb alle vragen op een papier geschreven ik zou het aan de ka voorleggen. verder had ik al een klacht ingediend hierover bij de klachtencommissie van het ziekenhuis omdat ik niet eens werd gebeld op de dagen dat we belafspraak hadden. daar was de klachtencommissie ook mee eens. en opeens werd ik wel gebeld met een lang verhaal…ik moet nu dus ook met de ka om de tafel zitten en dit uitpraten want vind het niet alleen erg dat ze me alleen telefonisch willen helpen maar ook dat ze al een tijdje mij proberen af te schepen terwijl hij al eens eerder in het ziekenhuis heeft gelegen toen hij nog maar 6 weken oud was. zo iets neem je toch wel serieus…

ik zeg ook niet dat ze alleen met mij bezig moeten zijn maar een beetje actie mag wel…hij is nu 5 maanden oud en ik heb het in de gaten dat ik steeds meer mijn geduld verlies hoe graag ik ook rustig en kalm wil blijven. alles komt op je af, reflux, koemelkallergie, kiss-syndroom en om dan ook nog eens afgescheept te worden nou daar heb ik eerlijk gezegd niet zo een zin meer in…maar goed ik zal nog even op mijn tanden bijten en we zien wel hoe de volgende afspraak a.s. woensdag zal verlopen. in dit geval helpt omeprazol ook niet daarom benik nog meer van slag. omdat ik al die verhalen lees dat iedereen daar zo blij mee is…daardoor maak ik me extra zorgen.

@Cheyenna: nee kan helaas niet naar een andere ziekenhuis die hebben ze hier niet maar ik snap wat je bedoelt…die ph-meting kan mij ook een worst wezen hoor als ze maar even naar hem kijken en goede medicijnen geven zodat hij in ieder geval iets lekkerder in zijn vel zit. als ik moet wachten tot hij kan zitten staan of lopen dan blijft er van mij ook niks over ben ik bang…nu wil hij amper slapen/liggen omdat het gewoon pijn doet hij is ontzettend moe en wil gewoon niet liggen dat is toch verschrikkelijk? hoe lang kan ik of hij dit nou volhouden?

wanneer kun je bij de ka terecht?als hij niet meer wil liggen,omdat het pijn doet,zouden ze eens naar zijn slokdarm moeten kijken onderhand.
arm manneke,maar goed dat jij net een pittbull bent,en het er niet bij laat zitten
hoe drinkt hij nu?de reflux kan komen door de kiss,of de kma,maar het kan ook zijn dat zijn maagklepje niet sluit.soms is dat zo erg dat het operatief verholpen moet worden,maar ja,dan zal die lamme dokter eerst moeten kijken.

In heel Nederland worden op alle kindjes die geboren worden met Reflux 40 kindjes geopereerd aan het “maagklepje”. Hier slaagd 80 procent van. Toen ik deze informatie hoorde schork ik een beetje 80 procent is niet veel. bij een normale ingreep slaagd 90%. Ze sluiten de toegang van maag naar slokdarm wat nauwer af. Deze operatie kan niet over nieuw gedaan worden. Ik wil je niet bang maken maar als ze maar 40 kindjes er aan helpen (deze operatie wordt ook alleen in het wkz gedaan, aldus zh ede/utrecht) zegt het wel wat. In belgie worden kindjes sneller en eerder geholpen. Deze informatie kreeg ik in een sencond opnion bij een kinderarts in het WKZ-Utrecht.
Deze informatie is niet te vergeten licht gekleurd want het is een blijft marketing instelling.

Mijn advies is ga het gesprek aan ak woe met je kinderarts vraag wat de statustieken aan vraag wat zijn de mogelijkheden bevalt het je niet, vraag desnoods een verwijzing voor second opnion aan, dit mogen ze je niet weigeren jij hebt daar recht op.

Heel veel sterkte de aankomende dagen.

Greetzz Cora

Ook ik wens je heel veel sterkte, en je bent een sterke mama vergeet dat niet hè.
Zal woensdag aan je denken, en hopelijk word je nu wat wijzer en geholpen. Zeker voor je kleine mannetje.

Gr Patries