Weer op gewicht komen en blijven

Hallo mama’s,

Vorige week woensdag heb ik voor het eerst in mijn leven gesport in de sportschool. (ik had een dagpas…,dus geen abbonnement…) Na de bevalling van mijn tweede zoon, die inmiddels ruim een jaar is geweest is mijn lichaam toch echt niet meer wat het was. Niks ergs te klagen hoor, maar het is wel anders…Ik heb daar op de vetmeter gestaan.

Vetmeter:
tussen 20-25=ok
tussen 25-30=oei
tussen 35-40=risico
daarboven …

Ik weeg 65-66 kilo en ben 1.72 lang. Mijn vetgehalte was 31!!!AAAAHHHHH
Ik snap hier dus helemaal niets van! Ik dacht dat ik wel ok was, (en dat denk ik nog steeds hoor…) maar dat ding denkt daar dus anders over…hmmmm

Dit houdt dus eigenlijk in dat ik meer vet heb dan spieren…Ik moet dus minder vet eten. Mijn missie is gisteren begonnen. Ik heb bij de supermarkt allerlei soorten verantwoorde snacks in huis gehaald, drink liters water, en na 20.00 wordt er door mij niet meer gegeten…ik denk niet dat ik dit vol ga houden (hihi) We zullen zien.

Mijn vraag aan jullie is nu: Hoe ervaren jullie je lichaam na de bevalling? Waren jullie snel weer op gewicht, of kwam je nooit meer terug op je oude gewicht?? En hoe zijn jullie dan afgevallen?

Groetjes Charon.

bah bah bah en nog eens bah!
gewicht; tja. toen ik zwanger was van dem ben ik 30!!! kilo aangekomen. en ik had altijd maatje 36 en nu… 42-44maar heb wel 2 gezonde kids en dat is meer waard naruurlijk.
ik ben nu begonnen met squashen, erg leuk.
maat 36 zal t wel nooit meer worden maar ietsje minder dan nu zal wel leuk zijn.

Groet, El
moeder van Demi (22-03-00) &
Marten (11-11-02)

ik euh…ben nog niet begonnen met sporten…(hihi)
Ik had alleen maar een dagpas. (mijn zwager was lid geworden, en mocht 2 mensen meenemen om het eens te proberen…) Een spierpijn dat ik had de volgende dag, en de dag daarna was het nog veeeel erger Maar ja…dat bewijst natuurlijk wel, dat het werkt… Ik twijfel nog of ik lid wordt of niet. Mijn man (martin) en ik hebben besloten, dat als we het doen, we het samen doen, dan kunnen we elkaar goed motiveren, maar ja…dat wordt ook wel weer duur…We denken er over na, maar in de tussentijd, ga ik door met mijn plan…Ik heb op dit moment zo’n zin in een bak vanille-ijs (wat ik eerder regelmatig at rond deze tijd) ik denk dat ik zo maar naar bed ga, dan slaap ik de lekkere trek wel weg…haha

groetjes Charon

heel verstandig…
slaap lekker.

Groet, El
moeder van Demi (22-03-00) &
Marten (11-11-02)

Hoi Charon,

ik heb even je Body Mass index uitgerekend:

Gewicht: 66
Lengte: 172
Body Mass Index: 22.3094
Uw BMI is tussen 18,5 en 25. U heeft geen overgewicht. Er zijn geen medische reden om af te vallen. Eet gezond en beweeg regelmatig om het zo te houden!

Zoals je ziet is die goed.
Dus ik zou me niet te veel zorgen maken!!!

Ik heb zelf al heel lang maat 44 en ben tijdens mijn zwangershappen gelukkig niet veel aangekomen. Maar ik moet er wel wat aan gaan doen. Als ik het wat rustiger heb dan ga ik weer sporten.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Goh wat hebben jullie toch een mooi gewicht dames!!
om jaloers op te worden.

Ik woog altijd 70 kilo en had maatje 36
maar door veel gestres en problemen ben ik binnen een jaar een dikke 25 kilo aangekomen, en van maat 36 naar 46 gegaan
de doktoren stonden voor een raadsel en konden mij dus niet helpen.

Dus ik zette mijn beste been en ben gaan sporten, maar ja toen wert ik zwanger en woog op een gegeven moment 110 kilo.
Na de bevalling had ik dan ook maat 50 dat vond ik zo erg!

Nu een half jaartje na de bevalling weeg ik 97 kilo en ben van maat 50 naar 42/44 gegaan, en daar ben ik wel zo trots op!!
Ik zal dan wel niet meer de 70 kilo gaan halen ( maar dat hoeft ook niet)
Heb nu eenmaal een stevigebouw en daar valt weinig aan te veranderen.

Maar het mooie is, ik sport nu niet meer en blijft toch afvallen,??!! vraag me niet hoe.
maar het zal wel mede door al de beweging komen nu de kleine er is.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Hai Jolanda!
Bedankt voor het uitrekenen! Ik had nog er nog nooit van gehoord, van BMI.
Ach, ik voel me goed in mijn lijf, en dat is wat belangrijk is, niet hoeveel je weegt!!

Groetjes Charon

Geen dank hoor.
ik gebruik de BMI altijd in mijn consulten met diabeten, geeft vaak een goede indicatie en stok achter de deur om te gaan afvallen!

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Mij lukt het ook maar niet om weer op mijn oude gewicht terug te komen.
Ik woog voor mijn zwangerschap altijd 57 maar nu ( vijf maanden na de de bevalling)
weeg ik 65 kilo. Andere mensen vinden me niet te dik maar zelf heb ik er best wel last van. Moet je maar eens een boodschappentas van 8 kilo naar huis dragen, dan besef je goed hoeveel gewicht je zwaarder bent geworden.
Bovendien zijn die kilo’s niet goed verdeeld maar zit alles voornamelijk op een plek.
Maar ach, ik ga nog gewoon even verder met lijnen en alles wat er dan toch aan blijft zitten beschouw ik maar als een souveniertje van mijn zwangerschaptijdperk.

groetjes van Miranda

hoi

ik was dan nooit de dunste.
Ik woog 6 jaar geleden 85 kilo.

ik ben toen een poosje overspannen geweest en heb tabletten geslikt
in die tijd ben ik ook gestopt met de pil.

maar toen ik gestopt ben met de pil en die tabletten toen ben ik
ongeveer 30 kilo aan gekomen.

jammer genoeg heb ik het er nog niet af
toen ik zwanger was van yannick ben ik niets aangekomen
en ook niets afgevallen.

katinka