Weer nieuw ritme?

Hallo Allemaal,

Onze dochter wordt de laatste dagen rond 6.45 wakker. Ze begint dan te kletsen en na een 10 minuten is het stil. Maar om 7.15/7.30 vind ze het genoeg en begint te huilen.
Ze is nu 5 maanden. Tot voor kort sliep ze tot 8 uur of zelfs 9 uur 's morgens.
Ze gooit nu dus heel haar ritme om. Vraag me nu af of we mee moeten gaan in dit ritme of vast houden aan 8 uur fles.
Wat doen jullie in zo’n geval? Hoe ziet jullie ritme er uit bij 5 maanden?

Groetjes

Toen ruben rond de 5,5 maanden oud was zag de dag hier er als volgt uit.

8:00 uur wassen aankleden dan de fles 200cc
9:30 uur op bed

12:00 uur Stukje brood ( 5 kleine hapjes) en een fruithap
13:00 uur fles 200 cc
13:30 uur op bed.

16:00 groentehap+vla of yoghurt na.
17:00 uur sapje of thee 100 cc
17:30 uur op bed

18:45 badje, pyama aan fles 260 cc ,met 3 schepjes nurtix.
19:30 uur op bed.

Natuurlijk ging het niet elke dag zo hij kwam s’morgens ook wel eens wat eerder of later, maar dan probeerde ik het altijd even wat te rekken.

Groetjes Marianne mama vanRuben

Wat ik me afvraag ikkiee
Hoe laat gaat ze naar bedje toe s`avonds ?
Het kan gewoon zijn dat ze geen slaap meer heeft
En dus lekker wakker is
Ik heb zelf aan mijn eigen kids gemerkt dat ze het ritme vanzelf een beetje omgooien
En ik ben er in mee gegaan
En hoe ouder ze worden hebben ze wat minder slaap nodig
Succes verder

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

hallo, ook ik heb dat ervaren, maar over het algemeen werden ze bij ons hier gemiddeld dan tussen half 6 en half 7 wakker.
Mijn zus heeft een baby van nu bijna 4 maanden en eerst werd hij om half 8 wakker, een week later weer om 4 a 5 uur en nu weer om half 7. Volgens mij is het gewoon zo dat ze minder slaap nodig hebben en het ligt er ook aan wanneer ze aangeven dat ze honger hebben. ook voor hen geldt dat de ene dag de andere niet is. Ik hoorde ook van mijn zus dat het te maken heeft met een 'sprongetje "dat houdt in dat ze zich ontwikkelen lichamelijk maar ook met slapen heeft dit consequenties. Wij zijn er altijd gewoon in meegegaan want te lang rekken en wachten met een fles geven of van bed afhalen is alleen voor jezelf lekker en voor het kindje niet altijd even nodig. maar je moet ook je gevoel volgen wat je zelf het beste lijkt. succes! groetjes dani

HAllo,

Ze gaat 's avonds rond 7 uur in bad en daarna een flesje. NA wat kletsen in bed valt ze dan rond 8 uur/halg 9 in slaap.
Ze wordt dan rond (nu althans) 7 uur wakker. Tot half 8 ligt ze te kletsen. DAn begint ze te mopperen en haal ik haar eruit.
8 uur fles. Om 9 uur/9.30 weer op bed.
meestal rond 11 uur wakker, kletsen.
dan haal ik haar eruit en om 12 uur fles
om 1 uur of half 2 weer naar bed
tussen half 3 en 4 uur wakker
4 uur fles
dan om ongeveer 5 uur nog slapen tot vaak 6 uur half 7.
En dan gaat het bad ritueel weer met daarna fles en bed.

Ze geeft echt zelf aan wanneer ze moe is. Begint in oogjes te wrijven, gapen, mopperen. Maar soms is het al binnen het uur na opstaan.
Soms maak ik me daar best zorgen om. Lijkt me toch niet helemaal normaal meer op deze leeftijd. Dat ze nog veel slapen ala, maar na een uur alweer moe??

Ikkiees

wellicht is jouw kindje sneller moe en heeft meer behoefte aan slapen dan een ander kindje van dezelfde leeftijd. als je er toch mee rondloopt, zou ik zeggen dat je even de consultatielijn belt van het consultatiebureau en vertellen hoe het dagritme is van je kleintje. waarschijnlijk zullen ze hetzelfde zeggen en je ook zeggen dat je je daar niet te druk over moet maken. van slapen groeien kinderen en het eerste jaar is qua ontwikkeling een jaar waarin heel veel gebeurd en ja daar word je errug moe van…!!! dani

Denk ook niet dat je je druk moet maken hoor
Het is zo het ene kindje slaapt meer dan het andere kindje
Robin was vanaf zijn geboorte heeeeel veel wakker
En Justin is tot zekker 8 maanden bijna na elke voeding nog lekker gaan slapen
Nu slaapt hij smorgens een half uurtje en smidags 2 a 3 uurtjes
Op den duur hebben ze minder slaap nodig

Hoe doen jullie dat dan met de flesjes? Ze slaapt niet meer tot aan de volgende fles. Wel pas geven op de gebruikelijke tijden…Ze krijgt soms ook al groente en fruithapjes.

Ze kan lekker spelen in de box
En als ze niet wilt kan je haar toch lekker op schoot nemen en liedjes zingen of lekker kroelen
Zo kan je vaak wel wat tijd rekken
Justin was wel een 2 uur te vroeg en dat loste ik op met een klein flesje rooibosthee
Ze mag inderdaad al wat fruit hoor het cb zegt pas bij 6 maanden
Maar daar geloof ik niet echt in hoor
Mijn ventjes zaten met 3 maanden al aan het fruit en met 4 aan de groente
Ga op je gevoel af
Want je moeder gevoel laat je bijna niet in de steek
Jij kent je kindje het beste en niemand anders

Ook hier hadden ze steeds een ander ritme, met name Evianne. Net als je erop ingesteld bent, gooien ze het om. Ik ben er ook altijd in meegegaan omdat ik denk dat het steeds periodes zijn waarin ze bezig zijn met andere dingen en dan wel of juist geen behoefte hebben aan slaap. Wel lette ik op dat het nachtritme bleef.