Help! hier is het helemaal aan het mislopen. Onze dame wordt tegenwoordig minstens 1 keer per nacht terug wakker (meestal rond 4 uur). Dan ligt ze te tateren en te brabbelen en eeeeh geluidjes te maken om toch maar iemand aan haar bed te krijgen. in het begin viel ze zo terug in slaap, nu moet je echt opstaan, tut geven en een aai over haar bol. Vannacht hielp zelfs dat niet Ik denk dat ik meer weer een nachtvoeding ga invoeren. Nu maak ik haar wakker om 23 uur (omdat ze voorheen altijd zelf om dat uur wakker werd en anders heeft ze maar 4 voedingen) . Dan geef ik haar een badje en het laatste flesje. ze slaapt dan flink in maar slechts 4 uurtjes later is ze klaarwakker . Ik ga nu haar bedje geven om 18 uur, daarna de voeding en zo het bedje in. dan ga ik zelf ook wat vroeger sklepen en ik vermoed dat ze er zo rond 1 uur wel zal zijn met een grollende maag. . Hopelijk slaapt ze daarna weer door tot 7 uur.
ik vind het een ferme tegenvaller. Binnen een maand moet ik weer aan het werk, als ik dan nog telkens een nachtvoeding moet geven dan kunnen ze mij bij elkaar vegen voor de eerste week om is. Maar ja, misschien “ontgroeid” ze die voeding tegen dan wel. Zijn er nog mamas die opnieuw naar de nachtvoedingen zijn gegaan?
Weer nachtvoeding invoeren?
Hallo Queenofwands,
Ik ben blij iemand van België tegen te komen op dit forum! Niets tegen Nederland, integendeel, maar ben eveneens trots belg te zijn! Tot mijn spijt moet ik je toch vertellen dat wij nog steeds af en toe 's nachts moeten opstaan om een flesje te geven. Wij zijn het ondertussen gewend want het neemt maar een kwartiertje als e er een routine in brengt. Onze kapoen kent de routine en doet meestal niet moeilijk. Het duurt langer hem te laten zeuren dan hem snel een flesje te geven want dan slaapt hij meestal snel terug in.
Voor ik hem uit bed haal maak ik een flesje klaar. Ik eem hem uit bed en ververs hem (na de fles wordt hij er te wakker van en hij doet toch niet direct pipi na de fles); ik geeft hem zijn fles in een donkere kamer, enkel in de aangrenzende kamers is er licht.
Veel succes, hopelijk slaapt ze toch snel door.
Hoi! nog een blegje
tja, ik ben natuurlijk verwend omdat ze van in het moederhuis sliep van 1 to 6a7 uur en dat werd altijd lekker langer. Alleen als ze een groeispurt maakte kwam ze 's nachts ook om eten. ik weet niet wat me gebeurd nu ze 's nachts wakker is Ach ja, ik ga toch eens proberen om die voeding van 23 uur niet meer op commando te geven maar op vraag. Mss groeit ze er zo uit. Bedankt voor je reactie!
Raising kids is part joy and part guerilla warfare.
Oh, nog vergeten te zeggen, bij ons duurt zo’n voeding wel wat langer.Jolien heeft reflux dus ze moet heeeeeeeeeeeeel langzaam eten en nog een tijdje recht gehouden worden.
Raising kids is part joy and part guerilla warfare.
Ja, onze duts had ook problemen toe hij nog heel klein was, hij is 5 weken te vroeg geboren… Hij deed er heel lang over om een flesje leeg te krijgen maar nu gaat dat gelukkig veel sneller. Ik ging in onze zetel rechtzitten met de benen omhoog en wikkelde mezelf ook knusjes in een deken 's nachts.