Weer nachten wakker terwijl eerder geen probleem

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum na wel het een en ander te hebben gelezen en dacht stel nu ook maar mijn vraag. Waarschijnlijk is de vraag vaak gesteld maar ik kan nog niks vinden wat echt van toepassing is bij mij.

Het volgende: mijn zoontje van ruim 6 maanden sliep met zo’n 8 weken al door. Dan bedoel ik vanaf de laatste voeding 23;00 uur tot volgende ochtend half 7. Vanaf dat hij 4,5 maand was is de laatste voeding van 23:00 uur eraf gegaan. Ik ben er in 1 keer mee gestopt omdat hij overdag al zijn flessen (180/6) niet meer leeg dronk. Wel heb ik overdag de flessen verhoogd van 180/6 naar 210/7. Dit ging prima. Met 4 maanden begonnen met fruithapje.
Nu is het al een flink aantal weken zo dat Jesper van de 7 nachten 4 nachten wakker is. Sommige nachten valt hij weer met de speen in slaap maar er zijn ook nachten dat hij 2-3 uur wakker is. Brabbelen, spelen, op buik draaien en sinds kort ook terug (stoot zich dan wel). Maar dan wordt hij moe en begint te huilen. Soms speen erin en valt hij in slaap andere keer moeten we er zelfs even bijzitten. Soms wel half uur. Hij huilt niet echt van de honger. 1 keer heb ik hem een fles gegeven want toen werkte niks meer. Na de fles gelijk in slaap. Groentehap kreeg hij pas dat hij bijna 6 maanden was. Eerder geprobeerd maar daar kreeg hij weer flinke krampen van net als de eerste 8 weken van zijn leventje. 14 uur per dag huilen van de pijn. Dat is over gelukkig. Omdat hij u ruim 6 maanden is dacht ik van misschien heeft zijn lichaam toch andere voedingsstoffen nodig. Dus sinds deze week krijgt hij bambix ontbijtpap fijne granen, groentehap vanaf 6 maanden, langzaam begonnen met een broodkorstje en vruchtensap en nog steeds 4 flessen van 210/7.
Maar ook dit schijnt niet echt te helpen. Vannacht was het weer raak. 2 uur wakker. Overdag is hij wel erg vrolijk, beweeglijk en zo. Dus hij heeft er geen last van doorbroken nachten maar papa en mama inmiddels wel.

Heeft iemand een idee wat het dan kan zijn? Doen baby’s van deze leeftijd dit gewoon en zijn ze gewoon wakker 's nachts en gaan van alles doen behalve slapen en gaat het gewoon weer vanzelf over? Of is het een sprong, maar wat houdt dit precies in? Lees dit namelijk erg vaak.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Trotse mama van Jesper!!

Welkom op dit forum!

Ken je de “Oei ik groei”? Want volgens mij zit hij midden in een sprong. Merel heeft het ook gehad rond die leeftijd en wij hebben het op een gegeven moment genegeerd en toen was het met een paar dagen over.

Groetjes Natasja

Gewijzigd door - kringeldingetje op 19 Aug 2011 21:34:40

Dank je voor je reactie. lees op het forum dat het een boek is maar ik heb er
nooit van gehoord. jengelig huilen negeer ik wel maar vaak wordt het dan echt huilen en dan lukt het mij niet meer om het te negeren. Hooguit 5 minuutjes nog. toch in de hoop dat hij dan zelf in slaap valt maar helaas.

Trotse mama van Jesper!!

Tussen week 22,5 en 26,5 zit een sprong…dus dat verklaart het “ineens-weer-anders”-verhaal!

Groetekes, Sje