Word er zo gek van! J is weer naar school geweest en ze is weer verkouden! Kan ik hier iets aan doen?
Word er zo gek van! J is weer naar school geweest en ze is weer verkouden! Kan ik hier iets aan doen?
herkenbaar!
denk het niet op die manier bouwt ze haar weerstand toch op (ja door verkouden te raken) ze moeten hier helaas allemaal doorheen. en daarbij heerst het overal wel nu door het rare klimaat, maar ja jij bent daar ik weet niet hoe het weer daar is… daarbij is een school bron voor bacterieen natuurlijk… hoe ouder ze worden hoe minder vaak ze ziek zijn (kijk maar naar ons) het is alleen erg vervelend. maar als ze sowieso altijd of extreem vaak verkouden is zou ik is naar dr amandelen laten kijken.
beterschap met het meisie! hier is er ook weer 1 behoorlijk verkouden met vastzittend slijm enzovoorts. maar wij zijn zelf ook al weken verkouden
Heel herkenbaar, Dylano is 6 weken niet ziek geweest en gaat nu weer een week of 4 naar school geweest en al weer 2 weekenden ziek geweest, met koorts en piepen en noem maar op. Doodmoe word je ervan maar hoort erbij helaas
Liefs Michelle
Hier was het ook aan de lopende band.
Dan was ze een week ziek thuis geweest en maximaal 2 weken later begon het weer! Gek werden we er van. Omdat ze ook acuut oorontsteking erbij kreeg moest ze ook telkens een AB kuur!
In maart heeft ze toen buisjes gekregen en in mei voor het laatst echt verkouden en oorontsteking gehad. (klopt af)
Hiervoor minimaal 1 kee rper maand!! Dus wij zijn reuze blij.
Ze heeft nu wel een beetje een snotneus maar ja, dat is nu niet zo gek met dat wisselende weer.
Maar het is wel heel vervelend!
Hier ook, … vorige week 3 dagen verkouden en gisteren begon het snotteren weer, … zit helemaal dicht … neusspray en paracetamol … meer weet ik ook niet.
Steeds na een dagje school!
Tja, dat blijft helaas zo , tenminste bij ons.
Er werd mij altijd gezegd, als ze 4 zijn, worden ze minder vaak verkouden.
Maar op school steken ze mekaar zo aan, net als op de psz of creche.
Het is wel iets minder geworden, maar bij ons is de oudste (nu bijna 6 jaar )
ook nog geregeld verkouden, hoesten en noem maar op.
Tja wat kun je er aan doen?
Veel fruit/ dingen voor goede weerstand en gezonde dingen laten eten,
voldoende rust , vitamientjes
voor de rest kun je er denk ik weinig aan doen, en moet je er helaas gewoon aan geloven…
veel succes !
gr mama van 2 kids
Helaas, helaas, kun je hier weinig aan doen.
Zelf ben ik leerkracht nu in groep 3/4 en begin zelf ook al weer verkouden te worden. Wanneer kids thuis zitten hebben ze alleen maar broertjes/zusjes vader/moeders die ze aan kunnen steken. Nu steken ze elkaar aan, straks is het weer een tijdje rustig totdat een nieuw virusje toeslaat.
Hoe ouder ze worden hoe minder last ze ervan hebben. Als ik kijk naar mijn dochter (5) heeft zelf niet zo last van het verkouden zijn, maar mama des te meer
Hier ook alle middelen weer tevoorschijn gehaald. Neusspray, uitje en de Prospan (een hoestdrankje dat hier bij alle 3 de kids super werkt) weer tevoorschijn gehaald.
Ja het is echt een probleem, want bij J zit het meteen op haar longen, dus asthma/ bronchitis achtige klachten, en dat vind ik wat minder, als het gewoon een “snot neus” is, dan maak ik daar niet zo’n probleem van. Mevrouw is erg moeilijk met het nemen van medicatie. Moet echt in de houtgreep etc, en dat wil ik allemaal het liefst voorkomen!
Hier ook gelijk op de luchtwegen. dylano doet gelukkig niet moeilijk bij zijn puffers.
Liefs Michelle