Weer ineens late avondfles willen

Hoi Allemaal,

Meike is nu 7,5 maand en krijgt al ruim 4 maanden haar laatste voeding
tussen half 8 en 9. Dit ging altijd goed, ze sliep dan tot de volgende
morgen half 9.
Maar sinds een week ligt ze 2 á 3 uur na haar laatste voeding
verschrikkelijk te huilen (zeg maar krijsen) in haar bedje.
Soms huilt ze gewoon in haar slaap!!
Ze is dan niet te troosten in haar bedje dus haal ik haar eruit,
ze is echter nog zo moe dat ze in mijn armen gewoon weer in slaap valt,
maar leg ik haar neer (maakt niet uit of het in haar eigen bed, of ons bed is)
dan zet ze het op een krijsen.
Ze stopt gewoon niet met huilen. Als we ten einde raad haar dan wat voeding geven dan is het meestal goed.
Maar het moet toch niet de bedoeling zijn dat dit zo blijft??
Ze krijgt in haar laatste fles 180 á 210 cc dan zou ze toch nog geen honger moeten hebben? We hebben geprobeerd in haar laatste fles rijstebloem te doen maar dit lust ze niet.
Ook is ze al een maand flink verkouden, volgens de huisarts een
virusinfectie die vanzelf over moet gaan, ze heeft daarvoor neusspray (zoutoplossing) maar er blijft slijm op haar luchtwegen zitten.
Zou het daar mee te maken kunnen hebben? En hoe lang kan zo’n verkoudheidsvirus duren?
Het lijkt me toch ook niet goed om zo lang neusspray te gebruiken bij zo’n kleintje. Hebben jullie raad?

Groetjes Daniëlle

Hoi,

Wat vervelend voor jullie. Het lijkt me zeker geen goed idee om te lang neusspray te gebruiken, maar ik ben natuurlijk geen dokter… Daar kan ik je niet in adviseren, Wat betreft de voeding, ik weet niet of ze goed eet 's avonds en of ze al yoghurt eet als toetje? Wellicht ( als je dit nog niet geeft) kan je daarmee sowieso een late voeding ( helemaal) laten vervallen omdat ze dan gevuld genoeg is. In principe zou ze het gezien haar leeftijd na het avondeten en toetje gewoon moeten kunnen “redden” de nacht.
Als ze zo huilt 's avonds kan een slokje water misschien ook helpen?

Lilypie
Lilypie

Hoi Linette,

Meike eet 's-avonds goed wat ons betreft.
Dit is haar schema:

08.30 flesvoeding 180 cc
10.00 fruithap
12.30 een hele boterham + flesvoeding 100 cc
tussendoor rijstewafeltje en sap
16.30 groentehap + beetje flesvoeding
19.30/20.30 flesvoeding 180 á 210 cc

Groetjes Daniëlle

Geef je haar bewust zo vroeg te eten 's avonds? Wij eten tussen half zes-zes uur met Minke en dan half 7 een toet, met wat diksap eventueel te drinken bij het eten (en daarna niets meer), tot ze gaat slapen 1900 a 1930 uur. Uiteindelijk wil je toch dat je kleine met de pot gaat mee-eten en dan eet ze ook later. Misschien proberen wat op te rekken en ipv die fles na het eten een toetje?

Lilypie
Lilypie

Bedankt voor de tip Wil.
Ga ik zeker uitproberen.

Groetjes Daniëlle

Hé een “ineens-topic”! Dat zou weleens heel goed gewoon een sprong kunnen zijn waar de kleine meid in zit.

Groetekes, Sje

Even over die neusspray… Jurian gebruikt die ook heel vaak. Aan de huisarts vorige keer gevraagd of dat kwaad kon en hoelang hij die mocht gebruiken etc. Maar dat mag onbeperkt omdat het een zoutoplossing is… dus kan geen kwaad om die dagelijks te gebruiken.

De neusspray met zoutoplossing mag inderdaad gewoon lang gebruikt worden. Die met werkzame stof (xylometazoline) mag maar een aantal dagen na elkaar gebruikt worden.

Groetekes, Sje