Weer en pap vraag

Hi meiden

Ik geef 's ochtends Bambix en 's avonds een pyamapapje( Of goedennachtmelk). Is twee keer pap niet een beetje veel? Anders wil ik 's ochtends wel het pyamapapje geven ipv van bambix en 's avonds gewoon nurtilon of goedennacht melk? Wat zouden jullie doen?

ik word zo onzeker van mezelf! Ben bang dat hij anders te veel krijgt… Somige mensen zeggen al dat het een binky is maar valt best mee vind ik.
Hij is 5-4 7 maanden en is 69cm en 8250…

Liefs

haha hier idem dan zeggen ze: ooh hij krijgt steeds een bollere kop.
ja niet waar!
hij is gewoon de mooiste van de wereld. ach onze kindjes zijn toch zoiezo mooi whatever…
maarre over je pap vraag.
volgens “het boekje” mogen ze 2x pap hebben s’ochtends en s’avonds.
maarja ik geef ook maar 1x pap en dat geef ik hem voor de nacht zodat hij een blij buikje heeft en lekker kan slapen

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

haha dan mag ik de mijne wel op dieet zetten denk ik. Dani is bijna 4,5 maand en is 68,5 cm en bijna 8 kilo!!

Hij krijgt aan voeding overigens 4 flessen van 210 + 7 scheppen en nog geen bijvoeding. Toen hij nog 5 flessen kreeg was het 180 + 6 scheppen.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

haha ach
rico is denk ik nu 67 cm en 7,8 kg (ruwe schatting maandag weten we meer)
hij is nu 6 maanden en een paar dagen dusja pff…het zal me een worst wezen zolang hij mooi in het midden van de curve ligt

Vind ik ook! Dat gezeur ook van sommige mensen! Zijn gewoon jalours

Je mag twee keer pap geven, maar ik ben er niet van overtuigd dat het 's avonds zin heeft mbt doorslapen. Dus die zou je ook eens kunnen skippen en kijken hoe het dan gaat. En anders kan je het gewoon blijven geven volgens mij.

Groetjes!

Nou Mriek…ik moet zeggen dat het hier zonder pap juist verrot gaat.
en daarbij vind hij het lekkerder s’avonds. want toen ik het in de ochtend gaf wilde hij het niet eens. apart kereltje

Dat zeg ik: elk kind is anders…hier werkte het totaal niet, dus ben niet overtuigd van al die kunstgrepen. Vind het vooral commercie, al die pyjamapapjes en goedenacht-papjes. Maar ja, dat Rico apart is wisten we al toch?

Groetjes!

haha goedzo als je dat maar weet
ja nee idd of het nou pyjama pap is of ontbijtpap volgens mij maakt dat geen verschil. hier niet tenminste.

Ach, hier ook altijd verhalen van Hollands Welvaren hoor. Ik heb er regelmatig over geklaagd hier. Het lijkt wel alsof mensen alle babies dik vinden ofzo. Julia is 7 maanden en was 7,5 kilo, mooi in de curve. Mensen zaniken nu eenmaal graag! Julia krijgt wel vaak te horen dat ze mooi is trouwens! Maar vandaag zei een man: Ach, HIJ zit zo lief rond te kijken. Het is een mooi menneke!’ Ze had notabene een ROSE petje op en een PONCHO aan!

Inge, Rico houdt wel van hond zie ik? Hij duikt zo op de hond (ik zag nu pas dat het een hond was!) alsof hij 'm wil opeten! Hier geeft Julia ook niks om Bambix 's ochtends, ik ga het (als ze wat beter in haar hum is) eens 's avonds proberen met Avondpapje kant-en-klaar (alleen water toevoegen) en dat dan in een fles!

Groetjes Rainbow, trotse mama

halloo,

Ik hb ook nog een vraagje over de pap…
Mijn zoontje is bijna 6 maanden en dan wil ik pap uit het bordje gaan geven…
Maar hij wordt het s ochtends om 6 wakker en krijgt dan de fles en slaapt dan lekker verder (ook al tijdens de fles)…
Ik vind het dan zielig om hem helemaal wakker te gaan maken in de stoel te zette en dan de pap gaan geven…
Kan ik dan niet de 2 de fles pap uit een bordje geven??
Of moet het echt de eerste zijn??

Groetjes Germaine

Lilypie 1st Birthday Ticker

Ten eerste: niks moet, alles mag. Je kan ook de middagfles vervangen door pap uit een bordje. Aan de andere kant: misschien blijft 'ie wel wakker als hij pap uit een bordje krijgt ipv uit een fles. Dan ligt 'ie tenslotte niet lekker warm bij mama in de arm en moet 'ie echt even opletten om z’n eten binnen te krijgen. Drinken uit de fles is natuurlijk wel heel gemakkelijk.

Kortom, je kan het altijd proberen en als het niet werkt gewoon 's middags of 's avonds pap geven (laatste fles).

Groetjes!

Hoi Germaine,

Wij hebben destijds ook hetzelfde probleem gehad als jij nu.

Wij hebben Tim altijd gemaakt om 7 uur voor zijn 1e voeding. Na zijn fles legde we hem terug en sliep hij nog door tot zijn volgende voeding van 11 uur. Pas rond de 5,5 maand werd hij steeds eerder dan 11 uur wakker.

Omdat hij s’ochtends nog sliep na zijn 1e voeding hebben wij pap niet meteen van een bordje gegeven, maar eerst uit de fles. Toen Tim 7 maanden was sliep hij niet meer na zijn 1e voeding en toen zijn we hem pap van een bord gaan geven. En nu wordt hij wel uit zichzelf wakker s’ochtends.

Misschien een optie om dus eerst uit een fles de pap te geven en later als hij wel wakker is s’ochtends uit een bord te gaan geven.

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker