Weer een vraag over slapen

Hallo iedereen,

Ja sorry als ik weer een vraag over slapen heb, maar ik maak me toch nogal wat zorgen.

Mijn zoontje is op dit moment 11 maanden oud. Hij slaapt van 19.00 uur tot en met 6.00 uur in de ochtend. Daarna leg ik hem rond 10.00 uur in bed, omdat hij eerder niet wil slapen. Hij slaapt dan maximaal tot 12 uur, soms tot 11 uur. Maar dan blijft tot hij weer naar bed gaat wakker. Het maakt niet uit of ik hem nou rond 15.00 uur in bed stop, voor een korte slaapje of rond 16.00 uur. Meneer blijft lekker wakker en sleept dan met zijn knuffeltjes in bed. Dit gaat al een week zo.

Hij laat merken dat hij er niet mee zit ofzo. Hij is gewoon vrolijk en gelukkig niet hangerig of huilerig. Eten en drinken krijg ik er gewoon in. En het naar bed gaan heb ik ook geen problemen meer mee. (hij had een periode waar hij ineens keihard begon te schreeuwen en huilen, maar dat is na twee dagen al zowat verlopen, omdat ik er niet op in ging).

Wat vinden jullie hiervan? Kan het zijn dat mijn kind gewoon een wakker persoon is. Hij is verder hardstikke gezond, groeit hard, is vrolijk, eet zijn eten en drinkt goed. Ik vind 6 a 7 uur opblijven toch best lang voor een 11 maanden oude baby. Maar goed ik weet dat sommige babies meer slapen en sommige babies meer wakker zijn… maar 6 a 7 uur rond deze leeftijd???

Alvast bedankt voor de reacties

inderdaad 6 tot 7 uur op blijven bij 11 maanden is wel lang.
Maar als ik je verhaal zo lees heeft hij niet meer slaap nodig.
Als hij goed vrolijk is etc. en niet moe is lekker ophouden zou ik zeggen.
Dan zou ik hem gewoon alleen om 10.00 laten slapen.

Lieke slaapt wel een stuk meer als jou zoon,
Lieke is om 7.00 wakker
9.30 tot 11.00 slapen
en van 14.00 tot 15.30-16.00uur

Ze geven het zelf wel aan hoeveel ze nodig hebben, het ene kind slaapt meer als de ander.

Groetjes Gytha

Ik zou me geen zorgen maken. Het kindje geeft zelf aan hoeveel slaap het nodig heeft. Elk kind is anders.

Onze oudste was een hele wakkere baby en onze jongste sliep van voeding naar voeding. 2 uitersten en ze zijn er prima ‘groot’ door geworden. (ze zijn 3 en 4 dus zo heel groot zijn ze nog niet).

Groetekes, Sje

Hoi,

Het klinkt lang die middag maar is hij er niet misschien al aan toe om s’morgens ook wat langer op te blijven en dat je zijn lunch ietjes vervroegt en daarna in bed legt???

Tja echt ervaring heb ik niet wij hebben een slaapkop die sliep met d’r twee jaar nog s’morgens. Maar klint alsof hij er aan toe is om een slaap over te slaan misschien kan je het door s’morgens te verschuiven wat beter over de dag verdelen. zeg maar als je dat zorgen geeft.

groetjes

lon106

Maak je niet te veel zorgen
Robin sliep op de dag misschien maar 4 uurtjes
En snachts sliep hij gewoon Het ene kindje heeft meer slaap nodig dan de andere Justin kon ik na elke voeding zo naar bed doen en dan sliep hij Nu slaapt hij het liefst nog een half uur smorgens maar dat gaat niet meer
S`middags slaapt hij nog 2 tot 3 uurtjes
Dus echt meid maak je niet te veel zorgen

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Je kind maakt een goede lange nacht. En het idee van Ion is misschien goed. slaapje verschuiven. Maar mijn ervaring is dat schuiven lastig is. Hij geeft duidelijk aan dat hij minder slaap nodig heeft, hij is lekker tierig enzo. Misschien als hij straks een sprong in zn ontwikkeling maakt en gaat kruipen/lopen wat dan ook dat hij even meer gaat slapen omdat hij meer energie gebruikt.
Maar het lijkt lang, middag van 6 a 7 uur. Maar als je hem 's middags op bed legt en hij slaapt niet maar ligt wel lekker relaxed in zn bedje te spelen met zn knuffels, schijnt dat ook goed te zijn, heb ik vaak gelezen. Hij slaapt dan wel niet maar krijgt effe geen prikkels dus ontspant/rust ie ook. Kijk als hij ligt te huilen is wat anders. Maar die van mij heeft dat ook weleens, ga ik kijken, blijkt ie lekker met zn knuffels te spelen. Heerlijk tevreden toch?

succes, ik denk dat je gewoon een lekker wakker kindje hebt!

x

x Floss

Bedankt voor alle reacties iedereen!

Ik heb trouwens het slaapje verschuiven geprobeerd, maar in de ochtend haalt hij het niet tot de lunch. Hij is in de ochtend meer moe dan in de middag. En ja zoals sommige zeggen, de ene is veel wakkerder dan de ander Ik vind het opzich niet erg hoor, want hij is niet vervelend ofzo. Dus laat ik hem lekker zn gang gaan hehehe.

Alleen vind ik het belangrijk dat hij toch zijn tijd alleen moet spenderen in zijn eigen bedje. Zo kan hij bijkomen (ook al slaapt hij niet) van alle uren met ons. En het is natuurlijk ook een ontspanning voor ons

Ik zal me maar geen zorgen maken

Nogmaals bedankt voor de reacties

Bedankt voor alle reacties iedereen!

Ik heb trouwens het slaapje verschuiven geprobeerd, maar in de ochtend haalt hij het niet tot de lunch. Hij is in de ochtend meer moe dan in de middag. En ja zoals sommige zeggen, de ene is veel wakkerder dan de ander Ik vind het opzich niet erg hoor, want hij is niet vervelend ofzo. Dus laat ik hem lekker zn gang gaan hehehe.

Alleen vind ik het belangrijk dat hij toch zijn tijd alleen moet spenderen in zijn eigen bedje. Zo kan hij bijkomen (ook al slaapt hij niet) van alle uren met ons. En het is natuurlijk ook een ontspanning voor ons

Ik zal me maar geen zorgen maken

Nogmaals bedankt voor de reacties

was ff aan het zoeken over slapen…! Maar blijft soms lastig …

Er kan zomaar heel groot verschil zitten in leeftijd … bijv 9 maanden en nu 11 maanden… en dan hup is hij weer aan het rommelen.

Moet zeggen dat Jurian denk geen last meer heeft van zijn sprongetje … vorige week mega shago… en nu super lief… de box is echt zijn kameraadje … LEUK!

Alleen nu moet ik hem echt om half 9 wakker maken smorgens (en dat vanaf 20.00 uur vorige avond). Hij kan niet wakker blijven tot de boterham want dan is hij te moe om te eten… dus doe ik hem om half 11 nog half uur/uurtje naar bed. En smiddags is hij rond 14.00 uur moe en gaat dan naar bed om eerst half uur te gaan liggen praten en daarna in slaap te vallen zodat ik hem om half 5 met moeite wakker krijg…

Ach wat wil ik nu…? Tja … wil alles… even naar mijn zus om die kleine te knuffelen maar … dan moet Jurian weer slapen…! Snappen jullie beetje wat ik nu bedoel? Hoe gaan jullie hiermee om? Nooit naar vrienden? Of altijd met campingbedje op sleeptouw?

Ja denk ook dat dit het wijste is… net wat je zegt … slapen ze niet dan hebben ze toch moment van rust/voor zichzelf…

Thankx