Weer een vraag over drinken!

Ik weet dat er al talloze vragen over zijn gesteld maar toch stel ik er nog eentje over… Drinken!

Senne drinkt echt abnormaal weinig. We zijn nu met alle flessen, tuitbekers of wat ook gestopt omdat ze zo goed dronk uit gewone bekers.
Maar… nu dat daar het nieuwtje weer vanaf is drinkt ze echt absurd weinig!
Kan niet precies zeggen hoeveel maar meer dan 250 cc zal het niet zijn.

Ik geef wel fruit/yoghurt er nog bij maar dan nog is het weinig. Ik probeer er de nadruk niet op te leggen want dan drinkt ze helemaal niets meer maar bied toch wel wat vaker aan. Of een x extra fruit. Maar de druif moet het de extra x gewoon niet. Zo van: dat is niet de gewone tijd, dus eet ik het niet.

De luiers zijn natuurlijk niet vol maar de urine is wel gewoon licht van kleur en stinkt ook niet. Ook de ontlasting is goed…

Wat moet ik hier nu mee?

Groetjes van Sascha en Senne

Gewijzigd door - Sascha en Senne op 12 Jul 2011 15:01:53

Lust ze bijv. een lekker pakje drinken?
Dan maar zoetigheid, hoor.
Ik ken je probleem niet, want Julian drinkt enorm goed en lust ook graag pakjes drinken. Meestal heb ik Roosvicee Multivit, maar je hebt ook minder zoete drankjes.
Of toch tijdelijk weer een flesje? Even terug naar ‘baby’ vinden sommige kindjes ook wel prettig en dat hoeft helemaal niet lang te duren natuurlijk.

Ben benieuwd, hou ons maar even op de hoogte!

Lilypie Second Birthday tickers

Hoi Sascha en Senne, heb je al eens een ‘rietjes’ beker geprobeerd? Ik heb er eentje van Nuby kun je gewoon bij kruidvat of drogist halen. Joaquin vind het heerlijk hieruit te drinken en ik heb me dan ook onlangs openlijk zorgen gemaakt over het feit dat Joaquin juist teveel drinkt. Hij vind het gewoon lekker om uit die rietjesbeker te lurken. Ik doe daar dan roosvicee in aangelengd met veel water (1 deel roosvicee en 6 delen water). Maar je kunt er natuurlijk alles in doe wat je wil. Succes, ben benieuwd…

Ze lust in principe alles behalve diksap. Ze vind het alleen zo snel saai worden. Dus na een paar x Boomfruit bijv van Roosvicee (aangelengd met water) wil ze dat ineens niet meer. En na een paar x een gewone beker is dat ook niet interessant meer.
Hetzelfde dus ook met een pakje/ rietjesbeker/ tuitbeker. En ze wordt dinsdag al twee hè, ik wil ook van al die flessen/ bekers af zijn. Pakjes natuurlijk nog wel maar dat is ook niet interessant.

Ik heb in de winter echt doorgezet met consequent op vaste tijden drinken geven. Of ze het nou opdrinkt of niet, na een kwartier wegzetten. Het is zo’n divaatje, ze weet precies wat ik van haar wil en als ze dat niet zint vertikt ze het ook echt. Net als dat extra keertje fruit geven…

ok… tja jammer ik weet ook niet precies wat te doen dan… waterijsjes? Dat is ook spannend en je kunt natuurlijk ook waterijsjes zelf maken zodat je de suikers die erin zitten nog enigsinds onder controle hebt. Grtjs x

Ja, ik geef ook ijsjes en extra yoghurt of een x appelmoes tussendoor.
Maar zelfs de ijsjes hoeft ze na 3 dagen niet meer echt. Krijg ik de helft!

Het is er echt eentje hoor…

Hahaha, nou inderdaad! Maargoed, beter de helft dan helemaal niks

fijne dag nog! Grtjs

Als ze het er goed op doet, heeft ze misschien minder nodig? Ik weet het verder ook niet hoor. Maar zolang ze plasluiers hebben, krijgen ze nog genoeg binnen. Ik heb trouwens wel eens een nat washandje gegeven als ik bang was voor uitdroging. Daar doen ze dan een beetje op zuigen en tja elke druppel is er een!

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Leony Ja, dat kan hoor, papa en oma en oude opa drinken ook niet veel.
Ik ben echt een natnek, ik drink de hele dag door! Daarom valt het me natuurlijk ook zo op…

Maar het zijn ook trekjes van een sterke wil hoor. Als ze een slokje drinkt en ik per ongeluk zeg ‘goed zo!’ Dan stopt ze gelijk en zegt NEE…
Ze wil echt geen bemoeizucht van mama!

Ik zou haar persoonlijk niet omdat ze zo slecht drinkt pakjes gaan geven. Als je weet dat ze iets lust dan gewoon geven. Drinkt ze niet dan maar niet. Klinkt hard maar als ze dorst heeft gaat ze vanzelf wel meer drinken. Wel even haar plasluiers in de gaten houden, maar zodra ze die nog voldoende heeft is er niks aan de hand. Er zit in fruit en groente natuurlijk ook nog vocht.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Haha herkenbaar gedrag van je dochter. Heerlijk een eigen willetje. Wij hebben er hier ook een in huis. Soms wel vermoeiend. Maar voor later wel belangrijk weten wat je wilt.
Knijpfruit heg je dat al eens geprobeerd? Of er iets tegenover stellen. Als je deze beker leeg drinkt krijg je…
Helpt hier soms weleens om iets voor elkaar te krijgen. Eerst dit dan dat. Drinken is hier geen probleem, ze drinken eerder teveel vooral Marijn. Ook lastig de hele dag zeuren om drinken.

of een bouillonnetje bij de boterham, hier heb ik echt een paar
soepkindjes, dus als ze weinig drinken, geef ik altijd extra een soepje.
(oudste is een hele slechte drinker , jongste juist niet!)
We hebben hier ook een rietje met een soort lampje erin ( bij de Aktion
wel eens gekocht)
Vaak doen we dan een spelletje he, zo van , ga eens kijken wie het eerder op heeft
mama of jij ! of samen (ieders een eigen rietje) drinken uit dezelfde beker.
Jij doet dan net of je drinkt en laat je kindje dus alles opdrinken!
soort spelletje van maken zeg maar. Werkt ook vaak goed!

Verders idd wat Sandra al zegt, als ze echt dorst hebben, drinken ze wel.
of iets van zoutjes aanbieden, krijgen ze ook dorst van!
suc ces