Weer een slaap-vraagje

Hallo mama’s

Mijn dochter van 8 maanden slaapt meestal nogsteeds 3x overdag,nl:
09:00- 09:45
12:30: 14:00 max 14:30
16:30- 17:15

Nu vraag ik mij af of ik iets kan doen om haar 's ochtends of 's middags wat langer te laten slapen zodat dit laatste slaapje eraf gaat?
Het hoeft niet perse voor mij, maar ze heeft daar toch ongeveer de leeftijd wel voor nu? Dan kunnen we ook eens wat meer gaan ondernemen met dit mooie weer!
Ik merk ook dat ze erg licht slaapt, van het minste geluidje wordt ze wakker.
wanneer en hoe gingen jullie kindjes over naar 2 slaapjes en hoe lang duurden die dan? Gingen jullie kindjes toen ook dieper/vaster slapen?

mama1980

Lilypie First Birthday tickers

Mijn dochter is nu 9 maanden en ze slaapt sinds kort 2 maar ook regelmatig nog 3 keer per dag. Net hoe moe ze is.
Reza slaapt in de ochtend zo’n 1,5 uur (9.00-10.30) en ook s’middags maximaal 2 uurtjes (13.30-15.30u). Overigens is ze altijd een korte, maar vaste slaapster geweest.
Als er een derde slaapje is, dan is dat maar een half uurtje (17.00-17.30) maar dat heeft ze dan nog echt nodig. Ze gaat wel altijd om 19.30u naar bed.
Groetjes Nancy

Als ze verder goed slaapt 's nachts dan zou ik het lekker zo laten. Ik heb ook een slaapkop gehad en die heeft tot 18 ,aamdem zelfs nog 2 slaapjes gedaan. Dus niets forceren als ze er niet aan toe is.

Groetjes,

Michèle

Onze kleine doet (helaas) maar 2 slaapjes op een dag.
Hij drinkt om 7u, dan fruit om 9u en gaat dan om 9.30 naar bed. Met een beetje geluk slaapt hij dan 1,5-2u achter elkaar. Daarna weer drinken, tussendoor nog een happie brood of liga met sapje en dan om 13.30 weer naar bed tot (weer met wat geluk) 15.30, dan weer drinken en dan pas naar bed om 19u. Tussen deze 2 tijden wil hij met geen mogelijkheid slapen…
Dus misschien kun je het e.e.a. rekken: om 9.45u naar bed ipv 9u en om 13.30u naar bed ipv 12.30u?

Suc6!

Hier ging de kleine man met 8/9 maanden ineens 2x per dag slapen, toen we op vakantie waren, en gelijk 3x 2 uur, ideaal!
En na de vakantie heeft hij het zo gehouden.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Onze meid doet eigenlijk hetzelfde zij is nu 71/2 maand en slaapt ook nog 3x per dag.

van 09.00-10.00
13.00-15.00
17.00-18.00

eerlijk gezegd vindt ik ook wel lekker zo, want ze houdt ons tussendoor behoorlijk bezig…
Als we ergens naartoe willen doen we dat gewoon hoor. Ze slaapt dan in de maxi cosi (auto) of de kinderwagen (ook op haar buikje…). Gewoon doen hoor! En je kindje lekker laten slapen, ze zullen het zelf wel aangeven.

hier vaak maar 1 slaapje overdag en dan vaak maar 1 uurtje. Soms wel nog 1 of 2 dutjes in de buggy.

22-12-2009 colin geboren

ik zou me daar niet te druk om maken als ik jouw was. elk kind is anders. Meric slaapt ook nog 3x overdag en schijnbaar heeft hij daar behoefte aan. dat slaapje gaat er vanzelf wel af hoor. gewoon haar gang laten gaan hoor dadelijk krijg je een vermoeid kind omdat je de ritme wil aanpassen. heb het namelijk ook wel eens geprobeerd en mijn ha zei ook van laat hem gewoon met rust mens hahahaha en hij werd daar idd heel onrustig door. dus gewoon lekker afwachten ze laten het vanzelf wel merken.

groetjes Selma

Is altijd zo grappig, dat wanneer je ergens een topic over begint, ze het vaak ineens anders gaan doen! Vandaag was ze s morgens al wat later wakker (8.00 uur!)
dus om 9.00 uur nog niet moe. Om 10.00 uur in bed gelegd, maar wilde echt niet slapen. Brabbelen, spelen met haar knuffel etc. dus maar weer eruit gehaald. Fruit gegeten en nog wat gespeeld. Om 11.00 uur was ze echt op dus in bed gelegd. Slaapt nu als een os. Ben benieuwd hoe lang. Nu kan ze vanmiddag natuurlijk ook weer wat later naar bed en zo komen we misschien toch vanzelf op 2 slaapjes.
Ben benieuwd of dit iets eenmaligs is omdat ze vanmorgen later wakker was, of dat ze echt haar ritme is gaan aanpassen.

mama1980

Heb haar gisteren en vandaag s ochtends wat langer wakker gehouden, tot 9.45 uur en dat werkt perfect! Slaapt nu van 9.45 tot 11.15/11.30 en dan van 14.00/14.30 tot 16.00/16.30. Krijgt dan om 19.00 de laatste fles en ligt er uiterlijk 19.30 in. Ook het uren huilen en spoken s avonds is hiermee voorlopig opgelost. Ze sliep de afgelopen dagen binnen een kwartier !
Ik voelde al een beetje aan dat ze er aan toe was om maar 2 slaapjes te doen overdag, vandaar dat ik deze topic startte. Dus mama’s: volg je gevoel!

mama1980