Weer een nieuwe

Hoi allemaal. Ik ben Diana. Ik ben 26 jaar. En 2 jaar getrouwd met Mark (28) En sinds augustus 2006 zijn wij de trotse papa en mama van onze tweeling Jesse en Jamai. Op 8 augustus 2006 kwamen ze ter wereld. Om 20.05 en 20.15. Inmiddels zijn ze nu al weer 8 maanden en de hele wereld aan het ontdekken. Tijgerend gaan ze de hele woonkamer door.
Ik werk 3 dagen in de week op een kinderdagverblijf waar ik het enorm naar mijn zin heb. Jesse en Jamai gaan daar ook 3 daagjes naartoe.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hallo Diana,

Welkom hier op het forum,
Leuk zeg een tweeling dat wilde ik ook altijd
Maar het leek mij ook altijd wel zwaar, klopt wel denk ik.
Wel lekker zeg dat ze ook naar het kinderdagverblijf gaan waar jij werkt, makkelijk.
Nou meid we zullen elkaar nog wel vaker spreken op het forum is altijd handig om ervaringen uit te wisselen hier en tips te krijgen.

Gr. Debora

Mama van Ingairo en Ishando!

Hoi Debora

Soms is het wel even zwaar hoor een tweeling. Helemaal de 1e maanden. Ik gaf toen nog borstvoeding. Dat was soms best wel zwaar. En had ik het gevoel dat ik alleen maar eten aan het geven was. Ik ben het langzaam gaan afbouwen en met 6 maanden gestopt met de bortsvoeding. Ik was toen ook al weer aan het werk en dan was het niet altijd handig de borstvoeding. Maar gelukkig zijn Jesse en Jamai makkelijk overgegaan op de flesvoeding.
En het is inderdaad erg leuk dat ze op hetzelfde kinderdagverblijf zitten. Ze zitten wel op een andere groep maar in mijn pauze ga ik altijd even bij ze langs. En nu met het lekkere weer zie ik ze ook buiten.

Hoi Diana,

Welkom hier bij ikkeben… hoop dat je net zoveel aan de tips, ervaringen en oplossingen hebt van andere moeders/vaders als ik.

Groet Vanessa mama van Senna.

Hoi Diana,

Zo dat lijkt me zeker zwaar ja met die borstvoeding pffff.
Heb zelf alleen met mijn eerste zoon 1 mnd volgehouden bij de tweede heb ik gelijk fles gegeven.
Dus ik denk dat ik bij een tweeling ook de fles zou geven want hoe doe je het nou als ze allebei tegelijk willen eten?
Echt super dat je elke dag zo bij je kids kan zijn.
Ik wil straks gastouder worden als ik genezen ben van operatie dan neem ik er nog 2 kids bij dus heb ik er 4 wil alvast zien hoe het is om een groot gezin te hebben.
Weet ik gelijk of ik het wel wil of niet.

gr. Debora

hallo en welkom hier
veel type en lees plezier

ik mamma van benita 4 en half en van delano 4 maanden
ik woon samen met mijn vriend mischa onze twee honden en 25 inmiddels vogespinnen ,hihihih
zeer druk maar wel ook gezellig.

anouk nelissen

Dankjewel allemaal voor het warme welkom.

Wat leuk dat je gastouder wil worden Debora. Ik wist van kleins af aan al dat ik later iets met kinderen wilde doen. Dat was echt een soort droom van me. En die droom is uitgekomen. Nu als leidster op een kinderdagverblijf. En het is inderdaad heerlijk om zo vaak en veel bij je kindjes te zijn.
De borstvoeding heb ik uiteindelijk 4 maanden echt alle voedingen gegeven en daarna ging ik weer aan het werk en ben ik langzaam gaan afbouwen. Kregen ze smorgens en savonds nog borstvoeding en de rest kunstvoeding. Met 6 maanden ben ik er helemaal mee gestopt. Ik probeerde meestal om een half uur verschil tussen de voedingen te geven. Dan kreeg Jesse bijvoorbeeld om 7.00 en Jamai om 7,30. Maar dat lukte niet altijd. Soms gaf ik ze ook tegelijk borstvoeding. Dan nam ik zon voedingskussen. Ging ik op bed zitten en dan lagen ze op het kussen en konden ze beide drinken. Maar dat kwam niet zo vaak voor. meestal lukte het wel om er een half uur verschil tussen te hebben.

Als je nog dingen wilt weten over opvang kan je het altijd vragen . Want een gastouder en een kinderdagverblijf hebben ook aardig wat overeenkomsten. Of als je tips ofzo nodig hebt!.

Groetjes Diana

Hey diana,

Is goed meid ik zal dan zeker aan je denken.
Zelf heb ik spw gedaan en was met sph begonnen maar vond het uiteindelijk toch niet de juiste richting voor mij.
Vanaf 2005 heb ik alleen maar administratief werk gedaan maar nu wil ik toch maar met de kinderen gaan werken is toch wel leuk haha
Heb jij trouwens ook spw gedaan?
En hoeveel uur werk je of is dat verschillend?

Ik zou het liefst twee vaste kinderen willen van 0 tot 4 jr, die dan elke dag komen van smorgens tot savonds dus ben benieuwd want de meeste ouders moeten al om 8.00 of 8.30 op het werk zijn dus ik wil denk ik om 7.30 beginnen want mijn oudste zoon van 4 zit hier 2 min lopen van huis op school oversteken en hij is er.
Dan kan hij alleen naar school of ik breng hem weer tot de straat, want dat doe ik nu al breng hem smorgens tot de stoep dan kijkt hij naar links en rechts en gaat oversteken dan wacht ik tot hij de school binnen is gelopen en loop ik weer naar huis hij voelt zichzelf hier heel erg groot en stoer door. Dus straks zal dat ook goed van pas komen als ik nog 2 kinders thuis heb.

gr. Debora

Welkom op het forum. Wow een tweeling! Ik zou misschien ook wel een tweeling willen, maar ik ben al blij als het er één is en gezond. Ik zal me even voorstellen:
Ik ben Elle, 24 jaar oud (wordt ik Augustus 25). Ik ben getrouwd met Kurt (26) en samen zijn wij de trotse ouders van twee dochters: Anna en Leah.
Hopelijk heb je het naar je zin op het forum.

Groetjes Elle
mama van Anna (2½jr.) en Leah (2w.)

Hoi Elle,

Dankjewel voor je welkom. Een tweeling is inderdaad heel erg leuk. Maar 2 gezonde dochters zoals jij hebt natuurlijk ook. Lekker hoor nog zo`n klein meisje.

Debora, Ik heb spw gedaan. En ik werk nu 3 dagen op een kinderdagverblijf. Maar dat kinderdagverblijf is open van 7.30 tot 19.00 en ik heb daardoor diensten van 9 uur en 3 kwartier pauze. Meestal werk je 8 uur per dag met een uur pauze op andere kinderdagverblijven. Maar bij mijn kinderdagverblijf is dat dus even anders. En ik werk dus 27 uur per week.
Als ik jou was zou ik ook 2 kindjes nemen die wel de hele dag er zijn. Als je een kindje hebt wat alleen maar een ochtend er is . is ook niet altijd even handig. En smiddags heb je er dan maar 1. Je kan bijvoorbeeld wel 1 kindje de hele dag en 2 kindjes die een halve dag komen. 1 smorgens en de ander smiddags. Maar denk niet dat er zoveel mensen zijn die alleen smiddags of alleen smorgens werken.
Op het kinderdagverblijf zijn de meeste kindjes er ook hele dagen. Er is momenteel op mijn groep 1 kindje wat 4 ochtenden komt. de rest gewoon hele dagen.

[img]http://b1.lilypie.com/mjUip2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” width=“400” height=“80” />

Welkom,

Ik ben Tries bijna 12.5 jaar getrouwd met peet en samen zijn wij de ouders van Jordy 5 ppppfff laat het hem niet horen dat is het nee ben bijna 6
en roy 4

veel plezier op ikkeben…

Tries

hihi, Jordy is al echt een heel mannetje zo te horen.

liefs Diana

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker