Weer een nieuw schema

We hebben sinds zondag weer een nieuw schema. Ze dronk weer niet alle flessen helemaal leeg en de groente hap wilde niet meer worden. We zijn ook begonnen met pap en eerst 2 schepjes en dan steeds een schepje erbij. Fruithapje is al verhoogt van 125 gr naar 200 gr. Bij de groente hebben we nu een beetje aardappels toegevoegd en heb ook nog rijst gemaakt en ingevroren. maar eerst even een paar dagen kijken hoe de aardappels gaan. Binnen kort kunnen we ook wat vlees toevoegen maar wat ga je zo’n kleintje geven. Er staat rundvlees maar is dat gewoon gehakt? En kipfilet is wel goed denk ik. Maar wat voor vis geef je en met welke groente. Ik ben zelf helemaal geen vis eter namelijk. Wanneer zou je adviseren om te beginnen? Dixsap appel heb ik zelf maar opgedronken heb vanmiddag 4 andere smaakjes gehaald bij de kruidvat waren in de aanbieding. 2e voor de halve prijs en heb haar vandaag appel met kers gegeven. Ik vond dat ze het al goed deed met die 30 ml. Is dat ook zo of is dat nog wel heel erg weinig? beetje in de fles gegeven en een beetje uit de difrax oefenbeker. Met haar slaapjes rommelt ze nog steeds heel erg dus we komen niet altijd op de tijden uit.

7:30 a 8:00 fles 180 met sinds gister 2 schepjes bambix fijne granen
10 uur fruit 200 gr
12 uur fles
15 uur halve liga en beetje dixsap vandaag 30 ml
17 uur groente 125 gr
19 uur fles

Ik vind persoonlijk dat er niets mis is met het schema, ongeveer hetzelfde als hier in het begin. Als ze zelf niet aangeeft te kort te krijgen en ze nog steeds groeit natuurlijk, niet suffig ed. overkomt kan het geen kwaad dat ze niet alles opeet. Weet niet hoe oud ze is eigenlijk ^^. Dat komt allemaal vanzelf wel, is ook even wennen.

Vlees vind ik zelf ook moeilijk en vis helemaal eet ik ook niet veel. Ik speur nu meestal de winkel af naar vlees wat gewoon ongekruid is, omdat ze dit naar ik geloof zoiezo niet mogen hebben. Ik heb tot nu toe al: gehakt, kipfilet, tonijn, ed. gehad. Vind het wel moeilijk elke keer… Zoek ook vaak met google op babyhapjes maar niet overal zit dan weer vlees door.

Voor deze week heb ik witlof en ham, aangezien ik normaal altijd witlof met ham/kaas uit de oven maak, alleen dan heb ik de kaas voor mijn kleine man laten wezen en dan gaat het ook niet door de oven.

Ik doe zelf ongv. 1 el vlees/vis of een half ei bij of door zijn hapje, vanaf dat hij zes maanden is.

ik denk dat je die bambix fijne granen wel meer kan geven in de vorm van pap uit bord. ik bedoel dan echt 200ml melk met 6 volle schepjes bambix. wij hebben dit in 1 keer gedaan niets mis mee je hoeft het niet op te bouwen zeg maar. ik denk dat ze dan ook beter verzadigd is en dan kun je ook je schema beter verdelen. ik vind het eerlijk gezegd wel veel te lang wachten van 12 tot 17.00 uur voor echt eten. ik zou als ik jou was de liga met diksap rond een uur of 14.30 geven en de groentehap om 16.00 uur. 30ml diksap is goed hoor. echt veel vocht hebben ze niet nodig die krijgen ze via de andere weg al. maar het is meer om de liga weg te werken vind ik persoonlijk. verder is er niets mis met je schema hoor ziet er goed uit. zo is het bij ons ook, alleen de laatste fles moet ik echt wel om 18.30 geven anders sterft hij echt van de honger hahahaha hij houd het gewoon niet uit ons schema ziet er trouwens zo uit:

7 of 8 uur pap uit bord (bambix fijne granen)
11.00 uur fruit 200gram (eerder gaat het er niet in vanwege de pap van 7 uur)
12.30/13.00 uur fles 180cc
14.30/15.00 uur liga met diksap (klein 20cc diksap) soms sla ik dit over
16.00 uur groentehapje 200gram
18.30 uur laatste fles 210cc

deze schema staat vast sinds we pap geven smorgens. voorheen ook altijd verschillende schema’s gehad elke dag anders elke dag feest nu zitten we gelukkig elke dag op deze schema en het scheelt een hoop stress.

sterkte ermee meid hou er rekening mee dat ze in het begin even moeten wennen aan de hapjes…het is logisch dat je schema steeds veranderd. houd moed!

Lilypie First Birthday tickers

Zou hem nog een keer geven voor het vergelijkingselement.
Hij is nu trouwens 6 mnd en zo’'n 2 wkn

7.00 200 + 5 el pap
10.00 150/200 gr fruit + soms paar slokjes sap
12.00 200 + broodkorst
15.00 liga + sap verschilt per dag hoeveel
17.30 150/200 gr groentehap
18.30 200

De mijne houdt dit prima vol en slaapt soms smiddags ook zo lang dat de liga zelfs overbodig is, is inprincipe ook een extraatje, ik eet ook niet elke middag een koekje ^^

O ja dat had ik er inderdaad niet bij gezet nee. Muriel is nu 7 maanden en een week. Ze is 6 weken te vroeg geboren. daarom doe ik altijd een beetje voorzichtig. Ze groeit als kool gelukkig. Is natuurlijk nog niet zo groot en zwaar als andere kindje op deze leeftijd.

Ben een beetje eigenwijs of voorzichtig hoe je het wilt noemen haha maar heb haar vandaag toch maar een schepje extra gegeven en zit nu op 3 schepjes bambix. Ik ben bang voor krampjes. Die heeft ze nog nooit gehad en wil ik liever ook niet dat ze krijgt. Dus ga toch maar verder met rustig opbouwen van de schepjes.

Is er niemand die me iets kan zeggen over het vlees of vis welke ik straks het beste kan gaan gebruiken?

vis heb ik nog niet gebruikt maar qua kip gewoon kipfilet! beetje water in de pan dan kipfilet erin na een tijdje koken even in kleine stukjes doen (uit elkaar halen) dan lekker pureren…hoop dat je hier wat aan hebt?

Lilypie First Birthday tickers

hier tot nu toe ook alleen kipfilet gebruikt. Ik bak een klein stukje in olijfolie en zoals gister pureer ik dat door de aardappel en snijbonen heen. Ging prima. Hier bij CB zeiden ze dat ik gewoon het vlees kan bakken (zonder kruiden) en dat erdoor heen kan doen. Mijn kleine nu bijna 7 mnd. Alleen de pap hier in de ochtend wil niet vlotten. Hij eet daarvan nog geen 100 cc. ben er een tijdje mee gestopt en vanochtend weer eens geprobeert. Maar heb het idee dat hij niet zo’n papliefhebber is en liever voor een gewoon flesje gaat (die gaat wel prima). Maar goed, dat ben ik nog aan het uitvogelen.

Mijn schema:

7.00 pap, nog een 100 cc. pas aan het proberen
11.00 fles 200 cc.
12.00 fruit
15.00 fles 200 cc.
17.00 groente
19.00 fles 200 cc. (soms met rijstebloem)

Mij is trouwens wel geadviseerd door CB om fles van 15.00 te vervangen naar koekje en roosvicee en ook brood te gaan proberen. Maar aangezien ikzelf een beetje huiverig ben voor brood (laatst stukje in zijn keel blijven hangen) wil ik hier nog even mee wachten. Vooralsnog houd ik bovenstaand schema aan.

a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/KMNsp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a

Wat ben ik blij om jouw schema te lezen, Jaantje! Bij ons is het nu ongeveer precies hetzelfde (alhoewel wij een half uurtje eerder starten):
6.30 210
09.30 fruit
11.30 210
14.30 liga en sap
17.00 groenten
18.45 210

Ik ben hier pas mee begonnen en nog wat onzeker! Is dit wel voldoende, qua melk en qua de rest? Onze zoon is nu 6 maanden en 2 weken. Is de tijd tussen 11.30 en 17.00 niet te lang, zonder voeding (behalve een liga en sapje dan)?