Weer een klamboe?

Vorige week schreef ik al dat Eva een nieuwe kamer krijgt over een paar weken. Nu had ze toen ze klein was een hemeltje om haar bed. Dat krijgt haar broertje nu (is toch roomkleur). Ik haalde het hemeltje weg omdat het niet meer veilig was en ze er steeds aan trok. Nu ze bijna 2 is, zou ik eigenlijk best weer een klamboe willen, voor over haar prinsessenbed. Maar ja…is dat op deze leeftijd al wel veilig? Ik vind het een moeilijke! Ze trekt wel ook gordijnen over haar hoofd, dus…misschien toch maar niet? Maar hoe kan ik haar bedje en kamer dan toch een beetje prinses-pimpen? Schilderijtjes genoeg enzo, maar ik vind alleen een bed zo saai?

Groetjes Rainbow, trotse mama

kijk hier maar is op rainbow:

http://www.slaaptextiel.nl/shop/klamboe-standaard-p-1002252.html

heb je zo’n standaard dan is het een stuk veiliger.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

en hier een stuk tekst:

Klamboes zijn in allerlei soorten en maten verkrijgbaar. Ze verschillen onder meer in materiaal, manier van ophangen en maaswijdte. Losse materialen in en om een babybed kunnen het gevaar voor verstikking met zich meebrengen. Dit geldt met name voor koordjes. Maar ook dunne stoffen kunnen gevaarlijk zijn. Een klamboe moet dun zijn, om goed doorheen te kunnen ademen. In een klamboe die niet goed strak om het kinderbed is vastgemaakt, kan een kind verstrikt raken.

Maak een klamboe altijd goed strak om het bedje vast, zodat uw kind er niet bij kan en niet verstrikt kan raken. Let bij het kopen bovendien op de volgende zaken:

Katoenen klamboes zijn in koele streken als Nederland prettig om onder te slapen. In warme gebieden zijn ze vaak te warm. Polyester klamboes zijn zeer sterk en worden vaak gebruikt tijdens reizen door de tropen.
Let op de dichtheid van het aantal gaatjes in de klamboe (de maaswijdte). In Nederland is een dichtheid van 150 gaatjes per inch (1 inch = 2,54 cm) voldoende. Hoe hoger de dichtheid, hoe minder de luchtventilatie.
Klamboes kunnen op verschillende manieren worden opgehangen: op één punt, vierpunten of wigvormig (de vorm van een langwerpige driehoek). Een klamboe met een vierpuntsophanging heeft een rechthoekige vorm met als voordeel dat de klamboe recht om het bed hangt waardoor uw kind meer ruimte heeft onder de klamboe en er minder snel bij kan.

BRON: veiligheid.nl

Fijn die info Inge! Ik bedoel zo’n klamboe als op de plaatjes, dus ik kan er wel wat mee! Thanks!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ik weet niet wat voor bed ze krijgt, maar zou je daar niet een soort hemelbed van kunnen maken? Op elke hoek een stok naar boven, dan aan hoofd- en voeteneind nog een dwarsbalk boven in en daar een mooie voilledoek over drapperen tot aan de grond (die je dan goed vast zet zodat ze hem niet los kan maken). Maar ja, dan moet er wel zo iemand zo handig die het kan maken. Staat wel heel erg gezellig en kleed de kamer ook leuk aan.

Ik bedoel eigenlijk zoiets als deze advertentie (ik hoop dat ie niet ondertussen verwijderd wordt ofzo…

http://kind-baby.marktplaats.nl/kinderkamer-bedden/347770325-prinsessen-hemelbed-1-persoons.html

Misschien zijn die hemels wel los te koop, want ik zag er ook al eentje op een frame…maar dat zag er erg gammel uit.

geen dank