Weer een kdv vraagje

Morgan heeft op het moment even een paar schoenen waar ze heel veel op loopt. Das een paar hello kitty gympen met veters en ritsen aan de zijkant. Nu kreeg ik gisteren eigenlijk voor de 2e keer de vraag van het kdv of ze geen schoenen had die ze zelf aan kan doen. Du ik zeg ja der slippers en der kaplaarzen. Ja nee dat was ook geen optie. Want het was wel makkelijker als morgan schoenen had die ze zelf aan kon doen want ja nu moest ze altijd wachten en zij kreeg pijn aan der vingertoppen als ze ze aan moest doen bij haar. Dus ik zeg hallo mijn nagels zijn onwijs lang en ik heb er geen problemen mee. Ja zegt ze maar jij hebt geen 14 kindjes die schoenen aan moeten. Dus Pappa vraagt is Morgan dan niet de enige. Nee zei ze er zijn er nog een paar. Maar of we dus niet maar even andere schoenen kunnen kopen. Ik vond het verzoek een beetje brutaal. Nou moet Morgan er wel nog een paar bij hebben, maar ik wil even kijken hoeveel WW ik krijg en 1 juli komt de kinderbijslag. We zitten nu iets krapper natuurlijk en zo ie zo vind ik niet dat ik maar op verzoek van het kdv moet gaan winkelen. Vorige keer ook gingen ze naar de kinderboerderij. Een hele grote dat wel, en alle kindjes moesten maar wat roods aan. Moest ik ook de stad in omdat Morgan niets roods meer had. Ik denk zo gaat het wel heel makkelijk zeg. Maar doen jullie kdv’s dit ook? Zulke dingen vragen??

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 25 May 2011 10:53:42

Nop, komt mij niet bekend voor. Ik werk zelf op een peuterspeelzaal met 14 kids en wij benaderen ouders echt niet met de vraag of ze andere schoenen willen kopen omdat dat voor ons makkelijker is. Want sommigen hebben er gewoon het geld niet voor… En daarbij: leidsters kunnen ook samen met Morgan oefenen met de schoenen. Hoort ook bij het leidster zijn Ik vind het echt heel brutaal van ze.

Wij hebben wel een keer een kindje gehad waarvan de schoenen echt te klein waren en het kind kon er amper op lopen. Toen hebben wij wel de ouders benaderd met de vraag of ze alsjeblieft andere schoenen wilden kopen. Maar dat was niet in ons belang, dat was in het belang van het kind.

En daarbij…de onze is bijna 3 en kan zijn schoenen ook nog niet zelf aan doen hoor, alleen zijn crocs en kaplaarzen lukken hem. De rest lukt hem gewoon niet. Daar heeft hij de handigheid nog niet voor hoe vaak we ook oefenen.

Ja maar als haar schoenen echt te klein zijn zou ik dat ook alleen maar logisch vinden. Maar Morgan is 2.5 jaar ze hoeft van mij der schoenen nog niet aan te kunnen doen, Vind het al knap de ze weet hoe ze met hulp der voetjes er goed in moet krijgen want het zijn hogere gympies.

Groetjes,

Michèle

Wat bezopen! Ik snap je verontwaardiging! Als het te veel werk is, moet ze een andere baan zoeken. Eva heeft schoenen aan die ze zelf kan aandoen, maar soms ook met veters. Ik heb daar nooit iets van gehoord? En waarom mag Morgan haar slippers niet aan? Heeft Eva wel gewoon hoor. Eva heeft gympen met van die ritsen inderdaad en veters, ik denk net zoiets als Morgan heeft en die draagt ze ook gewoon naar het kdv. En dat ze iets roods aan moeten voor de herkenbaarheid, ook al zoiets raars. Dat kun je toch ook anders regelen? Eva ging laatst ook naar een boerderij, maar dat soort verzoeken krijgen wij nooit? Ik zou er niet in meegaan, waar blijf je anders? Lekker slippers aandoen of gewoon haar gympen. Het gaat erom dat Morgan er goed op loopt en die leidster zoekt het maar lekker uit. Raar ook dat ze er van uit gaat dat kindjes als Morgan überhaupt zelf schoenen aan kunnen doen. Eva kan het wel, maar doet soms haar ene voetje in de verkeerde kant zeg maar en er zijn vast kindjes die het echt nog niet kunnen. wat zegt ze dan tegen die ouders?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

@ Rainbow ze willen met het oog op de veiligheid (vallen) geen slippers. Op zich kan ik daar wel inkomen. Morgan houd ze ook niet de hele dag aan dus dan zou ze ineens op blote voeten lopen buiten. Vind ik geen probleem maar zij moeten zich aan veiligheid houden. Maar ik weet niet wat ze tegen die andere ouders zeggen. Enne ik zei dat over verkeerd om aan dien oh zei ze dan zeggen we dat ze bananen voeten hebben en dan moeten ze ze omdraaien. We hebben het hier over peuters niet over kleuters die over het algemeen iets meer snappen. Ik kijk het even aan als ik het verzoek weer krijg kaart ik het even bij de unit manager aan.

Groetjes,

Michèle

Tim kan ook zijn schoenen niet zelf aan krijgen. Vind het echt een belachelijke vraag. Nog even en de leidsters doen niks meer!! Lijkt mij toch dat ze er voor betaald krijgen voor kindjes te zorgen, dus ook om schoenen aan en uit te trekken.

Bij ons heb ik de vraag nog nooit gekregen.

Groetjes,
Sandra

hmm rare vraag vind ik (van hun kant dan he)
rico zit niet op een kdv maar wel op een peuterschool maar ik vind het ten eerste al raar dat ze van een kind van hun leeftijd verwachten dat ze zelf de schoenen aan en/of uit kunnen doen. Rico kan dat echt nog niet, ook zn sokke niet (wel uit)
als zij er zo’n moeite mee hebben moeten ze maar met de schoenen die ze nu heeft haar leren dat ze ze zelf aan kan trekken, alhoewel ik het een vroege leeftijd vind, het is geen 4jarige die zn eigen schoenen aan moet trekken:S

Dussss…achterlijk. Ik zeg: gesprekje met de unitmanager!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Mervin en ik hebben besloten het even te negeren vraagt ze het weer spreek ik de unitmanager even aan.

@ Bakmamma een ouderbijdrage hebben wij niet, maar ik vind het inderdaad niet meer dan normaal dat een kdv daar zelf voor zorgt inderdaad.

Groetjes,

Michèle

nou hopen dat ze het niet zo dom is het weer te vragen en zelf beseft dat die vraag wel erg bizar is.

@ Inge ze heeft het al 2 keer gevraagd nu.

Groetjes,

Michèle

ik vind het heel erg brutaal moet ik zeggen.
ik werk zelf als mederwerkter op een kdv, maar daar heb ik geen moeite mee hoor om zoveel schoenen aan te trekken.
maar het lef om te vragen of je makkelijke schoenen wild kopen die ze zelf aan kon doen vind het hondsbrutaal.
ik werk dan op een kdv en me zoontje zit ook binnen die stichting maar andere locatie maar das mij nog niet gervraagd hoor.
En ten tweede hoe kunnen hun nou in andermans portemonnee kijken.

Ik vind het echt nergens op slaan, en volgens mij mogen ze dit ook niet vragen, tenzij het is omdat ze te klein zijn ofzo. Jemig zeg, ze wordt toch ook betaald daaarvoor?

Aangezien het al de tweede keer is dat ze het vraagt , zou ik geen derde keer meer afwachten, ik zou het nu gewoon aankaarten.

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

ik zou het ook aankaarten, anderzijds 3 maal is scheepsrecht
maar idd wat woezel zegt ze krijgt er toch voor betaald wat zeurt ze nou helemaal…

@ Woezel op zich heb je gelijk maar verder heb ik niet echt klachten dus daaro wat inge zegt 3 keer is scheepsrecht.

Overigens als we nieuwe schoenen kopen voor Morgan kijk is of ze 1 goed zitten en 2 of ze leuk zijn en dan pas of ze ze zelf aan kan doen en zo niet dan helpen ze haar maar.

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 25 May 2011 19:50:55

hoi,

Ik vind het ook heel raar. ik ben zelf kleuterjuf. en ik zou dit niet durven vragen aan ouders. misschien zou ik als tip kunnen geven tijdens een ouder gesprek om bij een volgend paar schoenen op te letten of ze iets makkelijker aan kunnen. Ik heb in mijn eentje 26 kinderen (zij met z’n 2en 12) je moet een weten hoeveel ik er moet helpen met hun schoen/jassen etc!
Bij ons op het KDV vragen ze zulke dingen ook niet. Emma kreeg een mooie kaart met sticker en een verhaaltje omdat ze haar schoenen (met klitterband) zelf aan kon doen, zij krijgt dus een pluim! maar heeft ze haar converse aan krijg ik geen klachten van de leidsters.
En hier op het KDV hebben ze ook shirts voor uitjes zodat ze ze herkennen. moet je nagaan hoeveel je voor dat KDV betaald, moet je nog speciale KDV outfits aan gaan schaffen ook!

groetjes!

Lilypie Maternity tickers

Gaat lekker op dat kdv…
Heb je niet een alternatief in de buurt?
Ik lees regelmatig van die vreemde dingen over “jouw” kdv in je topics.

Natuurlijk koop je nu geen andere schoenen.
Dat komt als ze een maat groter nodig heeft.

Ze verdienen zat daar op het kdv, dus kunnen ook best zelf wat regelen,
of anders minder zeuren voor dat geld.

M.

@ Marsel deze zit letterlijk om de hoek en daarom ben ik blij dat ze hier kon komen en ik moet zeggen het is maar 1 leidster die ik over die schoenen hoor. Overigens hebben we volgende week ouderraadvergadering en ik ga meteen even als punt die herkeningskleren erop zetten.

Groetjes,

Michèle

Ik zit je verhaal ook echt met verbazing te lezen … ik vind het absurd !! Straks mogen er ook geen knopen op de jassen zitten want dat duurt te lang om dicht te doen !!

Fabienne zit niet op het KDV maar wel de PSZ en hier lopen ook kindjes met veterschoentjes aan, hoge gympjes … soort All Stars !!! Ik heb nooit dit soort vragen gehad. Fabienne kan ook nog niet zelf haar schoenen aan doen, lijkt me niet vreemd op deze leeftijd. Ze heeft 1 paar met klittenband, soort ballerina’s en een paar stevige schoentjes met riempjes.

Misschien eerdaags eens aankaarten of bij andere moeders te raden gaan …

Groetjes Esther

hahhahahaa bakmama had ik ook gezegt:
prima hoor, koop er maar een paar

zoek het ff uit , dacht dat ze bij ons lijp waren met die gesloten dagen, maar ik krijg niet het verzoek nieuwe schoenen te kopen, bezopen hoor !!!

Pippy is geboren 17.07.2009