Weer buikgriep?!

Hoi,

Onze dochter heeft nu voor de tweede keer in een maand tijd de buikgriep althans dat denk ik spugen en diarree niet willen eten en nauwelijks meer willen drinken omdat ze dat er toch weer uitspuugd. In juni ook al gehad toen wel wat gehad voor het spugen spuugde toen na 13 uur nog.
Ik weet dat de verkoudheid die nu heerst een erg lastige is en erg lang duurt heb het zelf ookal drie weken om gek van te worden.

Heeft iemand of een van jullie ook al een keer of ook dit jaar een kindje gehad met twee keer buikgriep in korte tijd en is er een wondermiddel om dit niet weer over drie weken te hebben.
Ze is hierbij ook al sinds half november verkouden en hoest nu ook al weer een tijdje.
Onze eigen arts is op vakantie en we hebben niet z’n goede ervaringen met zijn vervanger vandaar nu even mijn vraag hier.

groetjes

lon106

Hi Lon,

Hier idem dito. Sterker nog, 2x in 3 maanden mijn dcohtertje van 22 mnd en ik heb thuis nu een klein ziekenhuis. man buikgriep al 4 dagen thuis en vrijdag zoon ziek.

Er heerst een of andere vreselijk diarre virus. Het norovirus was in nov/dec heel erg en nu is deze er weer.
het einge wat heeeeel belangrijk is is drinken!! een dokter kan toch niets doen aan diarree/spugen of er moet iets anders aan de hand zijn.
Uitdroging is gevaarlijk. Als je dochtertje koorts heeft zou ik eerst met een zetpil proberen de koorts te onderdrukken en vooral veel te drinken, al zijn het maar kleine slokjes. Als je het idee hebt dat ze niet genoeg drinkt, ORS toevoegen, voorkomt ook uitdroging.
Als ze aanhoudend blijft spugen waardoor ook het vocht eruit komt en ze koorts blijft houden dan moet je wel echt naar de dokter.
Mijn dochtertje eet nu, vandaag voor het eerst, weer echt voedsel. Haar hele buikje is weg en oogjes een beetje ingevallen. Vorige week zondag begonnen, kun je nagaan. Maar ze heeft er ook een heftige oorontsteking bij en was verj=kouden.
Verder is bij diarree hygiene heeeel belangrijk. was beddegoed extra, speelgoed en je handen veelvoudig.

kzie nu pas dat het 8-1 al gepost was…is het over inmiddels???

suc6!

quote:
Hoi,

Onze dochter heeft nu voor de tweede keer in een maand tijd de buikgriep althans dat denk ik spugen en diarree niet willen eten en nauwelijks meer willen drinken omdat ze dat er toch weer uitspuugd. In juni ook al gehad toen wel wat gehad voor het spugen spuugde toen na 13 uur nog.
Ik weet dat de verkoudheid die nu heerst een erg lastige is en erg lang duurt heb het zelf ookal drie weken om gek van te worden.

Heeft iemand of een van jullie ook al een keer of ook dit jaar een kindje gehad met twee keer buikgriep in korte tijd en is er een wondermiddel om dit niet weer over drie weken te hebben.
Ze is hierbij ook al sinds half november verkouden en hoest nu ook al weer een tijdje.
Onze eigen arts is op vakantie en we hebben niet z’n goede ervaringen met zijn vervanger vandaar nu even mijn vraag hier.

groetjes

lon106

Gewijzigd door - aram op 03 Feb 2008 16:42:22

Hoi,

Kan je melden dat het nog niet geheel over is ze begon gisteren weer met spugen.
We gaan morgen in overleg met de weekendarts even naar de kinderarts. Omdat dit echt teveel word. Het is nu al de derde keer in 1,5 maand tijd en 4 de keer binnen een half jaar.
De weekenddokter vermoed dat er wat anders aan de hand is. meer in de zin van allergieen. Niet geheel onbekent bij ons. Ik heb zelf ook voedselallegieen. en ze heeft een lichte koemelkallergie gehad.
Dus even afwachten. we hebben nu een doperidon gehad om het spugen tegen te gaan ( ze spuugde inmiddels alweer 8 uur achterelkaar).

maar bedankt voor je reactie.
groetjes

lon106

Hoi,

Wilde even zeggen dat ze een bactiriele infectie heeft aan de darmen. Dit gaan ze nu met combinatie van antibiotica aanpakken. Het betekend echter wel dat we tijdelijk ( 7 dagen) moeten stoppen met de medicijnen voor de obstipatie. Met als gevolg dat we haar nu elke dag een klysma moeten geven. Geen pretje voor zowel moeder als dochter. Ze is er panisch van geworden de vorige keer.
Maar moet zeggen dat ze nu na 2 dagen wel minder huilerig is en er gezonder uitziet. was tot nu toe een beetje witjes. Niet zo gek als je elke twee weken twee dagen alles eruit spuugt en poept.

Groetjes

lon106