Weer broekplassen?

hoi allemaal,

heb na een tijdje niet meer zo actief te zijn geweest, jullie advies weer nodig

onze jongste plast sinds 2 weken eigenlijk weer constant in zijn broek.
Vaak is hij gewoon te laat om naar de WC te gaan, staat met zijn hand
tussen de benen en zeggen dan ook direkt , je moet even plassen.
maar is dan al vaak te laat.

Meestal heeft hij wel 3 natte broeken per dag, het is net of sinds zijn juf (die 2 weken geleden ziek is geworden) weg is , dit gekomen is.
Hij heeft nu een andere juf, die ook voor langere tijd hier blijft.

HEbben jullie nog tips voor mij wat moeten we doen,
weet juist niet boos worden want dit werkt averechts…

Zat ook al te denken, misschien blaasontsteking, even urine inleveren bij ha.

jullie dit ook wel eens meegemaakt??
groeten, mama van 2 kids…

Heb dit met Rens ook wel eens gehad. Dat is eigenlijk vanzelf weer over gegaan
Je gaf zelf al aan dat hij nu een andere juf heeft. Dat kan voor zo’n kleintje best ingrijpend zijn en dan hebben ze toch vaak wel ff een terugval. maar het kan natuurlijk nooit kwaad om ff de urine te laten testen zodat je zeker weet dat het geen medische oorzaak heeft.
Verder is het gewoon een kwestie van geduld hebben en vooral niet terug gaan naar luiers ed.
Hou in de gaten wanneer je kind naar de wc is geest en als er veel tijd tussen gaat zitten herinner hem er tussendoor dan even aan.
Zorg dat je altijd reserve kleding bij je hebt.
Hier was het na 2 weken weer over

Groetjes Ramona

Heel gangbaar zo’n terugslag als er iets gebeurt wat indruk op zo’n kleintje maakt.

Verhuizing, overlijden, ziek, bruiloft, geboorte, scheiding etc. Allemaal grote gebeurtenissen/veranderingen waardoor een kindje wat eigenlijk al zindelijk was toch weer een terugval krijgt.

Groetekes, Sje

dankjewel voor jullie reakties , gisteren urine ingeleverd, had iets eiwit
in zitten, maar niet zorgelijk, (kon al door een verkoudheid/ nu is hij ook snipverkouden en heeft last gehad van zijn keel)
h.a. zelf gesproken, M. is ook een gevoelig jongetje zei hij, en vertelde verhaal van zijn juf. (ziekte)
kan daar heel goed mee te maken hebben , over eenpaar weken nog ff urine laten nakijken.

groeten,

Hier wil ik toch wel even op reageren…

Noah gaat nu sinds 1.5maand naar de basisschool…ofcourse hele dagen zindelijk… maar sinds dat ie dus naar school gaat…Tussen de middag nat, na schooltijd nat…
Ben het eigenlijk best wel zat… Ik heb de juffen ook aangegeven dat ze hem wat vaker naar de wc moeten sturen… dit doen ze niet…helaas…

voor 2 weken geleden was er een invaljuf voor 3dagen…en ook haar heb ik gezegt dat ze Noah wat vaker naar de wc moeten sturen…en jaaaaaaa hoor… dit ging 3dagen HELEMAAL GOED!

Opnieuw zijn eigen juffen aangesproken, maar net of ze het teveel moeite vinden, is Noah toch weer nat.
Ben eens op gaan zoeken op internet, en op t moment dat de juf een kind GEEN droge onderbroek en broek aan trekt (ook al is het 1 min. voordat de bel gaat) zijn ze inprincipe strafbaar om het zo maar even te zeggen.
Ik weet niet wat ik in deze situatie moet… Ik was altijd heel recht voor zn raap,maar als het gaat om mn kinderen, durf ik niks meer…
Veel te bang dat ze mn kinderen in de steek laten of weet ik wat… Mijn moeder heeft zelfs al met de juffen gepraat, en ook dit haalt niks uit.

En iedere keer denk ik, als ienu vanmiddag weer nat is, laat ik hun de kleren uitwassen… maar op dat moment dat ik voel dat ie nat is, durf ik niks meer… Heb een grote mond tot het moment daar is…

erg vervelend maar vooral ook frustrerend…

Liefs, Melanie

@Melanie: als een gesprek met de juffen hierover niets uithaalt, dan zou ik met de directeur een gesprek aanvragen. Hogerop zoeken. Zeker omdat het beter ging toen de invaljuf er was, dan lijkt het me dat je best een punt hebt.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Wat een vervelende situatie Melanie. Kan me goed voorstellen dat dit niet leuk is. Zowel voor jou niet als voor Noah.

Lijkt me idd erg lastig om met zijn juffen te bespreken. Toch zou ik het nog een keer aankaarten, hoe moeilijk ook. Het is voor de juffen toch een kleine moeite om Noah naar de wc te sturen. Tenslotte hoor je best vaak dat kindjes als ze naar school gaan een terugval krijgen in zindelijkheid. Dus kan ze daar best even in helpen, door hem gewoon naar de wc te sturen. Ze hoeft zelf niet mee, dus kost haar geen moeite. Als ze dan nog weigeren, dan zou ik idd een gesprek met de directeur aan gaan.

Succes!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lastige situatie Melanie!

Ik zou het denk ik nog één keer aankaarten bij de juf.
Probeer het op een rustig moment te doen als de juf niet nog 10 andere kinderen om zich heen heeft of andere dingen aan het doen is.
Betrek het op jezelf.
Ik heb het gevoel dat…(jullie weinig aandacht besteden aan het naar de wc gaan). Dit krijg ik doordat Noah steeds een natte broek heeft.

Je zou ook eens aan Noah kunnen vragen of de juffen weleens aan hem vragen of hij moet plassen. En of hij al lang in een natte broek loopt.
Gaat Noah ook naar de juffen toe als hij een natte broek heeft en vraagt om een droge?
-> Dingen die uit je gesprekje met Noah komen, kun je ook aankaarten bij de juf.

Succes ermee!

Liefs, Anne

Hij was vandaag helemaal droog… misschien geluk bij een ongeluk…weet het niet…
dus ben er niet over begonnen vandaag…
Noah gaat zelf niet naar de juf als ie een natte broek heeft Lalala…helaas…
Morgen heeft ie een speeldate (jajaaaavoor t eerst!) en zal ook de mama van dat kindje even aangeven dat Noah vaker naar de wc gestuurt moet worden, maar dat komt wel goed denk ik!

Liefs, Melanie

hoi Melanie,

hadden wij ook hoor met ons zoontje, die kwam ts middag ook iedere keer met natte
broek thuis , juf ook op aangesproken (het was toen hartje winter)

en ze heeft hem vaker naar de WC gestuurd, toen ging het veel beter.

nu gaat het ook goed , althans wer beter met M. af en toe nog nat, maar
nu houdt hij zijn ontlasting weer op

Momenteel is ie sinds gister ziek (gisteren 2x diarree gehad) vanmorgen om 730 uur
overgegeven rest van de dag niet, wel diarree vanmiddag

maar sinds 21 uur gaat het slecht met hem, eerst alles uitgespuugd en nu net om 2 uur weer gespuugd (na paar slokjes water - want hij had dorst) en ook weer
flinke diarree.

zit nu onder in de kamer met hem… hji ligt op de bank en ik zit nu ff achter ikke ben…

hoop zo dat ie weer snel beter wordt!
gr mama van 2 kids