Dames,
Even een vraagje. Jada plast al bijna een jaar niet meer in d’r bed, en nu ineens 4 dagen in de laatste week.
Kan dit iets medisch zijn? (blaasontsteking etc) of zou het iets psychologisch zijn? (kerst, oud & nieuw, vertrek) Ze heeft iig geen pijn!
Iemand een idee?
Weer bedplassen
Ik dacht meteen aan jullie komende vertrek. Is toch spannend en dergelijke dingen kunnen daar zeker oorzaak van zijn.
Groetjes,
M
“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”
Ja, helaas weet ik niet wat ik er aan kan doen, een luier staat ze absoluut niet toe, dan maar af en toe wakker maken voor een plasje!
Precies. Het zal weer over gaan als jullie straks in rustiger vaarwater zitten.
Groetjes,
M
“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”
eerst het medische uitsluiten voordat je aan het psyche gaat denken.
als het iets psychisch is, kan het goed met kerst/sinterklaas/oud en nieuw te maken hebben maarook zeker met jullie vertrek uit malawi. praat je daar nog met haar over?
Grote kans dat het puur spanningen zijn van de decembermaand en jullie komende verhuizing. Je zou wel voor de zekerheid urine kunnen laten checken bij de huisarts. Want voor hetzelfde geld heeft ze een blaasontsteking (daar hoef je namelijk helemaal niet per se klachten als pijn of koorts van te hebben).
Groetekes, Sje
Rondom onze verhuizing begon de onze ook opeens weer in zijn bed te plassen. Na een goede twee weken was het over. Hier geen luier omgedaan maar het gewoon laten gaan zoals het ging (en de wasmachine extra laten draaien).
Maar wat de rest al zegt: urineonderzoek is altijd goed om dingen uit te sluiten natuurlijk Overdag gaat het wel goed?
Ja ik denk dat ik maar eens een plasje ga opvangen, ze is wel nu al een tijdje bezig zelf d’r billen de poetsen na het poepen, misschien dat ze toch eens verkeerd heeft geveegd. Overdag gaat het allemaal goed! Geen problemen daar. Ik heb wel elke ochtend na het in bed plassen een goed gesprek met haar en ze moet het ook zelf opruimen, maar d’r geen “big deal” van, maar dat moet ze ook leren natuurlijk. Ik vind het moeilijk, we praten wel bijna elke dag over het weggaan, misschien dat ik het er maar minder over moet hebben een tijdje! Maar ze weet het heel goed!
Na ontlasting moet altijd naar achteren afgeveegd worden. Als naar voren afgeveegd wordt is de kans op blaasontsteking of infectie aan de vagina groot.
(Behalve bij jongens…)
Groetekes, Sje
Sje; ja daar ben ik van op de hoogte, maar met het zelf doen dat J nu aan het doen is, kan ik me voorstellen dat dat misschien ook is gebeurt, terwijl ik het haar wel heb vertelt en zij het wel weet. Ze moet het natuurlijk ook leren. Overigens is het vannacht goed gegaan. Ik heb haar vroeg op bed gelegd, en rond een uur of 9 zat ik een boekje te lezen en hoorde ik een deur opengaan en een plasje, toen is ze me daarna komen opzoeken en heb ik d’r weer lekker in bed gelegd! Vanochtend was het bed droog!