Weer baby gedood door hond

Enige tijd geleden beet een Husky een baby dood in ik geloof Duitsland. Deze baby lag in de wandelwagen in de tuin en de hond greep de baby. Nu lees ik net het volgende op nu.nl:

Hond bijt Duitse baby dood
SCHMALLENBERG - In Duitsland is een 2 weken oude baby doodgebeten door de hond van de ouders.

Het meisje was donderdag aangevallen door de husky en bezweek in de nacht van donderdag op vrijdag aan de verwondingen.

Dat heeft de politie in de plaats Schmallenberg, ten oosten van Keulen, vrijdag gemeld.

De baasjes hebben de hond laten inslapen. De politie onderzoekt of de ouders van de baby nalatig zijn geweest.

Nu heb ik niet meteen iets tegen Husky’s ook al is het wel een halve wolf zo’n beetje maar jeetje hoe kan dit nou toch? Ik heb er echt buikpijn van…
Arme baby…
groetjes,
Wendy

Jeetje, was dat ook weer een Husky dan?
Nou…voor mij een reden om alleen al met een grote boog om husky honden heen te lopen.

Te Erg!

Gr, Danielle

Ja het was weer een Husky. Kan best toeval zijn natuurlijk maar het is wel opvallend. Vreselijk he, ook voor die ouders natuurlijk. Brrrr.
groetjes,
Wendy

Uit zo’n bericht is moeilijk op te maken wat de oorzaak is. Een hond die vóór het kind in het gezin is gekomen, moet na de geboorte een stap terug doen in rangorde. De ene hond kan dat goed, de andere hond heeft daar moeite mee en kan het kind als ‘vijand’ gaan zien met alle gevolgen van dien! Maar het kan ook anders. Het kan ook dat de hond het kindje heeft willen troosten, dat de hond zich de ‘moeder’ voelde. Honden zijn gewend hun puppy in de nek te pakken en doen dit bij een baby dus ook… Ik vind het zo triest voor de ouders als dit gebeurt en ik snap dat ze de hond hebben laten inslapen.

Een oud collega van mij heeft een husky (gehad) en bij haar in het gezin ging het heel goed maar wel met duidelijke regels. Die hond werd erg strak gehouden. Dus of je het kan wijten aan een husky…heb ook al een keer een verhaal gelezen van een herder die de slaapkamerdeur had opengemaakt toen het babytje lag te huilen.

Ben dan ook blij dat onze hond een stap terug heeft gedaan in de rangorde. Deed ze eigenlijk gelijk, zonder problemen en zonder grommen.

Het gaat er niet per se om dat het een Husky is, het gaat erom dat het een hond is. Elke hond kan een baby/kind iets aandoen! Hoe lief een hond ook lijkt, nooit vertrouwen bij een baby/kind in de buurt zonder toezicht.

Groetekes, Sje

Pff echt verschrikkelijk.

Maar net als wat Sje al zegt, je laat een kind toch niet alleen met een hond.

Groetjes,
Sandra

pffhh dol hoor…zelf ben ik geen hondenmens en ik liet me kat nog nie alleen met de baby … want beesten het blijven beesten met een instinkt…en die kat van mij is te gestoort, overigens hebben me buren 2 mega joekels, en dan bedoel ik nie in grote maar in opgepomp vechtras…maar die beesten worden zo kort gehouden en er komt zoveel klein grut over de vloer…het zijn echt hondenfanaten, maar die joekels hoeven maar een beetje te grommen naar een kind… dan kunnen ze het bezuren want dan gaat de buurman helemaal uit zijn pan…
maar dan nog voel ik me er ongemakkelijk bij honden en kleine kids…

Pippy is geboren 17.07.2009