Weer aan het werk

Hoi,

Toen ik eindelijk aan mijn zwangerschapsverlof mocht beginnen wist ik dat er ook weer een dag zou komen waarop ik weer aan het werk moest gaan.
Onze kleine meid is inmiddels 3,5 maand en aankomende woensdag mag ik de “wijde wereld” weer in gaan.

Nu ben ik heel benieuwd hoe het met jullie is gegaan toen jullie weer voor het eerst aan het werk moesten, of moet ik zeggen: aan het werk mochten.
Ikzelf ga de ene week 3 dagen werken en de andere week 4 dagen, pffff als ik er nu al aan denk…

Gelukkig gaat Anne-Fleur om en om naar de oma’s dus dit scheelt voor mij toch wel iets.

Liefs Corine

hihi, ik kan je ergens wel begrijpen en je bent niet de enige moeder die voor hetzelfde ‘probleem’ heeft gestaan.

Toen mijn dochters 7,5week oud waren ben ik weer gaan werken en eerlijk gezegt vond ik het heerlijk!! Even geen luiers verschonen, even geen flesjes klaarmaken, even geen gehuil aan moeten horen, geen gespuug na een flesje en gewoon weer lekker bezig zijn en onder volwassen mensen vertoeven. Voor mij was het ontspanning, zoals anderen dat van hun werk in het weekend hadden draaide ik het dus om.

Succes woensdag!

Gewijzigd door - Jolan op 01 Feb 2010 23:34:25

Hoi,

Ik moet 5 dagen in de week werken.
Mijn man zit al 8 jaar thuis en kon geen werk meer vinden.
We hebben de rollen dus omgedraaid.
Hij doet het prima.
Bij de eerste toen ik na 3 1/2 mnd weer moest gaan werken vond ik het echt vreselijk en zat dan ook soms in de auto naar mijn werk te huilen.
Bij de 2de vond ik het niet zo erg meer, ik was er inmiddels aangewend.
En soms heb ik nog wel eens een baaldag.
Ik heb wel leuke collega s en dat maakt het minder erg denk ik.
En af en toe (volgende week ook) neem ik een vrije dag en dan kan ik ze weer eens naar school/psz brengen.
En ik ben altijd rond half 4/kwart voor 4 weer thuis dus dan heb ik nog alle tijd om leuke dingen met de kinderen te doen.

Fijn dat jou kindje om en om naar de oma s gaat. Hoef je je ook niet zo n zorgen te maken.
Laat je even weten hoe het is gegaan.

Groetjes Lisan.

Ik vond het de eerste dag net alsof ik uit een droom ontwaakte en weer “gewoon” aan het werk ging. Vond het zo raar dat ik er 4 maanden niet was geweest en alles door was gegaan zoals altijd.
En ik vond en vind het heerlijk…

Ik werk 2 dagen en Senne gaat naar het kdv en die heeft het daar ook heel erg naar haar zin. Vind de andere kinderen ook helemaal leuk dus dat scheelt ook.

Ik wilde niet dat Senne naar opa en oma gingen (mijn schoonouders) en op het kdv is mijn zus manager dus dat scheelt ook al veel!

Groetjes van Sascha en Senne

Ik had besloten niet meer te gaan werken tot dwergje twee was want zo had ik dat ook gedaan bij kabouter (de eerste) hij is nu 6 maanden en IK WIL WERKEN!!! Ik ben op zoek naar een baan want heb echt weer de behoefte iets voor mezelf te hebben.Even de deur achter me dicht en gaan.
Vind het nog steeds wel moeilijk de zorg van mijn kind dan te moeten overdragen aan een ander hoor…
Maar nu eerst maar eens een baan vinden!
DAt is zo makkelijk nog niet…
Wat heerlijk dat de om’s een dagje willen oppassen, wat een luxe zeg.
K zie me al aan komen bij mijn moeder, die ziet dat niet zitten. Jammer hoor…
Nou meid geniet ervan !!!

Dit is mijn 1 na laatste week verlof…ik heb op zich wel zin om me weer op een andere manier nuttig te gaan maken maar ik moet 32 uur per week blijven werken in deze functie. Hier zie ik er tegenop! Van fulltime mama naar avond- en weekend mama (en 1 dagje in de week dan). Vraag me nu al af of ik hier wel goed aan doe. Ik kijk wel even hoe het gaat en wat niet gaat, dat gaat niet. Ik krijg nu al een brok in m’n keel als ik er aan denk dat ik haar voor het eerst naar het kinderdagverblijf moet brengen. slik!

Succes morgen! Ben benieuwd hoe het je bevalt.

Groetjes Annemiek

Ik was dolblij dat ik weer aan het werk kon. Begrijp me niet verkeerd, ik ben dol op mijn kind, maar pappa is bij ons makkelijker met thuis zijn en het huishouden dan mamma. Ik ben zo ook een veel leukere mamma. Enne ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik best een beetje een workaholic ben. Ik zeg bewust beetje want 40 uur met een max aan 45 uur werken (dat laatste komt niet zoveel voor hoor) is genoeg voor mij. Morgan gaat 4 dagen naar het kdv en straks 3 want ik ga 36 uur werken en dan is het 1.5 dag pappa dag en 1.5 dag mamma dag.

Groetjes,

Michèle

Ik werk ook om de 14 dagen een dag in het weekend en dat is ook echt Paul z’n dag met Senne. Ik moet zeggen dat ik ook merk dat Paul dat nodig heeft om een band op te bouwen met Senne.
Hij is nu helemaal gek met z’n prinsesje (zo noemt hij haar nu zelf!)

Groetjes van Sascha en Senne

Ik was ook blij dat ik weer aan het werk kon. Je hebt Mriek de mama en Mriek die gewoon Mriek is en die kant van mij was een beetje verloren geraakt na bijna 4 maanden thuis bij man en kind. Ik ervaar m’n werk ook als ontspanning en ben zeker een betere moeder als ik werk. Ik ben wel minder gaan werken, van 32 uur naar 24 uur. De balans tussen werk en privé was anders verkeerd, vond ik. Nu ben ik meer thuis bij Erik dan op m’n werk en dat past precies bij hoe ik het voel.

Groetjes,
M

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b2.lilypie.com/EwsYp1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - Mriek op 02 Feb 2010 16:25:05

wat toevallig, mijn dochter heet ook fleur en ik heet ook corine!!

Hoi hoi,

ik vond het heerlijk om weer te gaan werken, even die drempel over van
"ik ben toch wel lang weggeweest" maar daarna ging het prima. Ik werk
onregelmatig en de ene week 2 en de andere week 3 dagen, ook de weekenden
zitten daarbij.

Ik vind het heerlijk om mn eigen ding weer even te doen. Bij ons is mijn man thuis als ik werk en als hij werkt ben ik thuis dus altijd een 'gerust’gevoel omdat hij
in eigen handen is. Dit bevalt ons allebei erg goed. Straks maken we weer een nieuwe balans op als de kleine wat ouder is en stemmen we daar onze plannen op het werk op aan.

Succes als het zover is! Gr Eef