Hallo allemaal,
Ik weet eigenlijk niet waarom ik schrijf want ik zou hardstikke blij moeten zijn.
Mijn zoon wordt 1 augustus een jaar en ik ben tot de dag van vandaag nog niet aan het werk geweest. Na een zware zwangerschap, een nog zwaardere bevalling en vervolgens een nog zwaarder herstel met bekkenproblemen, baby troubles en een postnatale depressie vond ik het wel even best.
Nu is dat gelukkig allemaal voorbij en gaat het weer goed met ons en ik heb mijn energie weer hervonden en leren leven met mijn bekken
Ik ben dan ook op zoek gegaan naar een nieuwe baan, een nieuwe uitdaging in mijn leven, soms even lekker eruit je weet het wel.
Maar goed, ik ben dus gewoon aangenomen en nu komt het dus wel heel erg dichtbij.
Ik ben eigenlijk ook helemaal niet blij om weer te gaan werken. Vind het doodeng.
Wil mijn kleine mannetje ook helemaal niet moeten missen, al is het maar voor 2 a 3 dagen per week…
Maar aan de andere kant is er ook nog iets in mij dat wel wil werken.
Snappen jullie het nog?
Zie er dus enorm tegenop, ook om mijn schoonmoeder te laten oppassen eerlijk gezegd. Ik weet wel dat ik me druk maak om niks maar het weer moeten werken roept zoveel tegenstrijdige gevoelens in me op.
En het ergste vind ik ook dat iedereen het van me verwacht dat ik weer ga werken, al voordat ik op zoek ging naar een baan. Is het echt zo raar om zo lang thuis te zijn bij je kindje?
Zelfs mijn man speelt daarin mee. Maar ja hij snapt natuurlijk niet dat werken een extra belasting is voor mij, aangezien de zorg van ons kind enkel voor mijn rekening komt. Hij heeft nl zo’n baan dat hij van s morgens 4 uur half 5 tot s avonds 7 uur weg is. Ja en dan is het spitsuur al voorbij natuurlijk.
Ik weet dan ook niet hoe die combinatie me zal vallen.
Probeer maar te bedenken dat ik er altijd weer mee kan stoppen, heb het toch niet geprobeerd en wie weet valt het allemaal mee…
Hoe is dat bij jullie gegaan?
Sorry voor mijn geklaag hoor maar moest het ffies kwijt :-S