Weer aan de pil?

Nou dames, ik zit heel erg in dubio…

Aan de pil of toch niet?

Ik ben nu uitmezelf weer 3x ongesteld geworden, en netjes optijd, na mn bevalling van Joël…
En heb tot mijn verbazing nergens last van gehad… geen krampen, rugpijn, hoofdpijn etc.

Aangezien Chris het nog niet durft om naar de dokter te stappen voor een sterilisatie, komt het toch op mij aan.
Ik heb trouwens na gevraagt voor een sterilisatie, en dat MAG als je er volledig achter staat… Ze doen het het liefst wanneer je jongste kind 1jaar is, maar als je gezin echt compleet is, willen ze het wel eerder doen.
Wij hebben beiden zoiets van, Tja mocht onze kids wat overkomen, willen wij geen vervanging voor hun…

Maaaaaaaar oke… uhm… tot die tijd dat Chris zich laat helpen, moeten we iets verzinnen… ik kan weer aan de pil gaan… maar heb niet echt veel zin om weer aan die prut te zitten… en alleen maar met condoom is ook niet verstandig… moet elke keer goed kijken of er niet een gaatje/scheurtje in zit… en dat is ook niet bepaald prettig… En gewoon onthouding dat lukt niet hehehe…

Zal ik dan toch maar weer aan de pil gaan, om eventuele zwangerschappen te voorkomen totdat chris actie gaat ondernemen??

Liefs, Melanie

Is een spiraal ook een optie?
Ik had dat heel graag gewild, en geprobeerd. Maar de stand van mijn baarmoeder is dusdanig afwijkend dat het voor mij geen oplossing is.
Mag 5 jaar blijven zitten, dus genoeg tijd voor je man om na te denken

Uhmmm… dat is een mogelijkheid, als ik niet zo onzeker over mn onderkantje was geweest… ik hou er totaaaaaal niet van als vreemde mensen daar bezig zijn.
Had er tijdens mn bevalling en trippen ook erg moeilijk mee…

Dus nee liever niet…

Liefs, Melanie

quote:
Uhmmm.. dat is een mogelijkheid, als ik niet zo onzeker over mn onderkantje was geweest.. ik hou er totaaaaaal niet van als vreemde mensen daar bezig zijn. Had er tijdens mn bevalling en trippen ook erg moeilijk mee..

Dus nee liever niet…

Trippen??? Wat heb jij geslikt dan

Groetjes,

Michèle

Ja dan word het lastig. Wij hebben hier een vrouwelijke huisarts, en ik had er niet zo’n moeite mee.
Wegen de voordelen niet op tegen de nadelen?

Strippen bedoel ik Michèle… hahaha

@bakmama: Ik kan me niet over de angst heenzetten om een spiraal te laten zetten… zelfs niet door de VK.
Dan ga ik nog liever aan de pil dan dat iemand mn onderkantje mag zien.

@Manderijn: Nee de voordelen wegen niet op tegen de nadelen… helaas…
Dan word t denk ik maar Chris, als de donder naar de dokter sturen, of toch aan de pil…

Liefs, Melanie

Ja dan word het inderdaad 1 van de 2.
Ik vond het snel weer wennen trouwens, na 2 zwangerschappen aan de pil. Als het maar weer 1x in het systeem zit.
Ja of je man dus, maar dat moet hij natuurlijk wel willen!

Helaas mag alleen een ha of assistent zo’n spiraal zetten en geen vk. Die zijn ook niet meer voor anti-conceptie he, die geven je alleen tips na de bevalling. Je moet de spiraal ook zelf eerst halen in de apotheek en dan laten plaatsen. Goed, ik vond het ook niet tof om daar zo te liggen met die eendenbek, maar ik schaamde me niet. Ze doen het zo vaak en zo lang mijn baas het niet hoeft te doen… Maar als je het niet prettig vindt Mel, moet je het NIET doen, want dan verkramp je en wordt het inbrengen echt niet fijn. Het doet bij sommige vrouwen al wat pijn (bij mij helemaal niet hoor) en ontspannen is dan wel een must. Dus dan is de Pil denk ik toch de enige optie…en wat te denken van een prikpril of zo’n hormoonstaafje?? Zijn wel hormonen weer, maar ja…anders weet ik het buiten een condoom ook niet?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Algehele onthouding word het !!

Hahaha nee gekheid… ik heb al tegen CHris gezegt, GEEN SEKS totdat jij je laat sterriliseren hahaha… (hij was degene die begon over het sterreliseren, en hij wou het graag)… maar totdie tijd ga ik nog even aan de pil weer…

Liefs, Melanie

Zo ie zo moet als hij gesteriliseerd is jij nog 6 weken aan de pil he, pas na die 6 weken en een test is zeker of zijn soldaatjes verslagen zijn.

Groetjes,

Michèle

Klopt Michèle… hij moet daarna ook nog weer zaad inleveren om te kijken of zijn “soldaatjes” inderdaad dood zijn…

Vanavond even met hem over hebben…

Liefs, Melanie

quote:
Helaas mag alleen een ha of assistent zo'n spiraal zetten en geen vk. Die zijn ook niet meer voor anti-conceptie he, die geven je alleen tips na de bevalling. Je moet de spiraal ook zelf eerst halen in de apotheek en dan laten plaatsen. Goed, ik vond het ook niet tof om daar zo te liggen met die eendenbek, maar ik schaamde me niet. Ze doen het zo vaak en zo lang mijn baas het niet hoeft te doen... Maar als je het niet prettig vindt Mel, moet je het NIET doen, want dan verkramp je en wordt het inbrengen echt niet fijn. Het doet bij sommige vrouwen al wat pijn (bij mij helemaal niet hoor) en ontspannen is dan wel een must. Dus dan is de Pil denk ik toch de enige optie...en wat te denken van een prikpril of zo'n hormoonstaafje?? Zijn wel hormonen weer, maar ja...anders weet ik het buiten een condoom ook niet?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Volgens mij gaat dat wel veranderen. Toen de vk bij mij op huisbezoek was, hadden we het ook over anticonceptie. Zij zocht wat op het internet en zag op de site van het knov dat zij ook een spiraal mochten gaan zetten en een opleiding voor mogen gaan volgen. Mijn verloskundige had daar wel oren naar… Ik weet natuurlijk niet op wat voor termijn dit is.

Groetjes Natasja

Lilypie First Birthday tickers

Ik heb net met Chris afgesproken, dat ik voor nu weer aan de pil ga, maar dat hij zich wel binnen nu en een half jaar… (Dan is Joël 10/11maanden) laat sterriliseren…

Deal dus…

Liefs, Melanie