Weekdier


#21

Normaal ben ik, net als jij (volgens mij) wel een nuchtere mama. Gewoon, hup, niette veel zeuren, gewoon doen. Maar het feit dat ook Eva naar school gaat, houdtmij ook wel bezig. Papa was met Eva langs de school gelopen, waar ze een jongen tegen kwam van het kdv. Hij zit daar een maand nu ofzo en liep wat alleen over het plein. Eva ging met hem kletsen en hij zei, in kleutertaal, dat het wel wennen was…Eva zei daarna heel stoer dat ze het allemaal leuk vindt en helemaal niet spannend, maar ik ken haar…ik weet 100% zeker dat ze moeite heeft in het begin. Ze heeft een klein hartje, ook al gedraagt ze zich als een diva. Ik denk dat ik een traantje weg ga pinken als ik haar straks achterlaat bij dat grote hek…opeens ben ik ook een emokoetje! Gelukkig zijn we met z’n allen he en kunnen we allemaal even sniffen hier om onze Grote Kleintjes die opeens de wijde wereld in gaan!

Enne…k vind het ook niks als iemand negatief over mijn kinderen praat. Een collega van mij zit altijd te blaten dat het kind van een andere collega zo mooi is, terwijl ze nooit iets over mijn Eef zegt. Dat vind ik al niet leuk! IK heb OOK een mooi kind, puh!

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers


#22

Eva is een heeeel mooi kindje Rainbow! laat ze maar lekker het andere kind mooi noemen, ze noemen dat kind gewoon wel omdat ze er eigenlijk anders over denken


#23

Ik ben inderdaad over het algemeen een nuchtere mama. Met een kind net als Eva, maar dan de mannelijke versie: grote b*k, klein hartje. We gaan inderdaad hier lekker sniffen straks, over 3 weken meld ik me!

Enne: Eef is een plaatje!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”


#24

Bij ons was het alleen al een drama weer om haar af te zetten bij het kdv. Vanochtend: huilen, aan mijn been klampen…mama, mama, laat me niet alleen! Het moest toch, maar papa krijgt er bijna een hekel aan om Eva af te zetten omdat het zo dramatisch gaat. Dat wordt straks wat, op de kleuterschool! Ik zie er nu toch wel tegenop…

@MamavanRico/Mriek: dank je!

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers


#25

Ik snap dat het heel moeilijk is om je kind te zien opgroeien, om je kind zelfstandig te zien worden, en om hem te moeten loslaten…

maar ik kan uit eigen ervaring zeggen dat je er van moet GENIETEN dat ie op school zit ahahahahahaha… Noah gaat hele dagen naar school…ik zie hem zelfs niet om 12uur…(middag pauze), want dan is hij bij mijn moeder, die hem dus ook om half 2 weer naar school brengt…Maar ik GENIET van het moment dat ie er nu WEL is… Bijv… na school tijd… dan krijg ik de dikste kus en knuffel die ik ooooooooooit gehad heb van hem… en die tijd zo met hem is zooo veel fijner…

En ik geniet natuurlijk vollop van mn eigen tijd dan even met Joël…Ik kan alle kanten op met 1kind… want tja met 2 kids is het net iets lastiger…

dus mijn tip… GENIET ERVAN!!! hahahaha

Liefs, Melanie



#26

Dat genieten komt als ik weet dat het goed gaat straks, Melanie Dan heb ik één ochtend voor mezelf (de vrijdagochtend) en die ga ik goed benutten.

@Rainbow: ik voorzie ook dat Erik moet huilen straks op school bij het afscheid. Hij heeft tot nu toe bij alle nieuwe situaties moeite gehad met afscheid nemen, dus ik zie de bui ook al hangen. Wat sneu dat Eva er nog steeds last van heeft! Erik heeft het de eerste paar weken op de peuterplus gehad (toen hij net 3 was geworden), maar gelukkig gaat het sindsdien weer prima. Als hij zich maar eenmaal vertrouwd voelt ergens. Moet ik wel bij zeggen dat hij een paar weken geleden een paar dagen wel moeite had; weet niet waar dat door kwam, maar het is nu weer over.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”


#27

@mriek: en de vrijdagmiddag dan?


#28

Erik is de woensdag- en vrijdagmiddag vrij. Dus die middagen zijn we samen thuis.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”


#29

ohja natuurlijk hier is dat ook zo. vergeten haha


#30

Nou, eindelijk is er duidelijkheid. Door onze vakantie heb ik er pas vandaag met de juf over kunnen praten en wat blijkt: het berust allemaal op een misverstand! Omdat ze alles hoog (dus positief) scoorde, ging ze daar automatisch mee door, maar dat was niet de bedoeling. Ze had dit punt van die conflicten juist laag moeten scoren. Alles is aangepast en inmiddels heb ik het verslag ondertekend en kan het naar school.

Netjes afgehandeld hoor: excuses gekregen en ze heeft zelfs overwogen om ons vorige week te bellen, maar omdat we op vakantie waren heeft ze ervoor gekozen om het niet te doen. Achteraf prima, want we zijn er verder niet meer mee bezig geweest.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”


#31

aah wat super!! en niet dat dat heel erg was ik bedoel, als hij alleen daar wat minder goed op scoorde bij wijze van, kan nog makkelijk bijgetrokken worden uiteraard, maar nu dit dan ook nog is positief uitvalt meisie wat fijn!! ennuhh een klein cadeautje voor Erik hadden ze wel mogen doen hahahahha


#32

Ik had het ook niet erg gevonden als het een minpuntje was hoor, maar dan wel met een duidelijke toelichting erbij en dat stond er nu niet. Maar goed, het is dus allemaal niet zo’n ramp en we zijn weer blij

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”


#33

Mooi dat het opgelost is

Liefs Michelle



#34

nee precies! en zeg nou zelf, het is fijner om te horen dat alles pikobello is
en ja ook dat snap ik, als er dan al wat is geef er dan tekst en uitleg bij want anders kon je er toch ook niets mee?