Heej daar was ik weer!
Ik ben dus een oren kindje! En mijn hele familie heeft last van de oren.
Iedereen is er over heen gegroeid in de pubertijd alleen mijn broertje en ik niet.
3 weken terug heb ik wederom buisjes gekregen door constant terugkerende looporen.
Het is allemaal begonnen toen ik ook een beeb was.
En heb sinds dat ik een jaar of 1,5/2 was elk jaar buisjes gekregen.
Ik ben ook als de dood dat Leonie last krijgt van de oren en gebruik zo nu en dan preventief wat spray met zout zodat het niet te vol wrdt allemaal.
Ik zelf heb ook geruime tijd zoutoplossing in mijn neus gebruikt en daar kleven wel nadelen aan: De snot keert sneller terug en je kan je neus er mee verpesten… dus niet te vaak.
-
Het is goed dat het oor loopt! Dan heeft Neeltje er geen pijn van dus wees blij… raar maar waar
Ik was ook altijd blij dat het trommelvlies een was open gescheurd, dan was/is de druk er af.
De dagen daarvoor is het veel erger en doet het verekkte zeer.
-
op deze leeftijd geven ze nog geen buisjes denk ik dus even afwachten of het zo door gaat.
-
Ga met neeltje in de douche staan 5 minuten lekker stomen dan wordt alles weer wat frisser.
Voor de rest zijn er weinig tips… luuf smeren helpt niet want dat lost de snot in de buis van eustaghius toch niet op.
Ik doe leonie buiten altijd kapouchon (geen idee hoe je het schrijft) op. Haar keeltje bedek ik altijd en niet in de wind laten staan… Nou denk ik dat je dat ook niet doet hehe maar wees er voorzichtig mee.
het kan ook best zijn dat ze last heeft van allergie… ik heb bijv erge hooikoorts en in deze maanden heb ik meer looporen dan anders…
Naja… ik leef erg met je mee… en ik weet precies hoe die kleine zich moet voelen… Op de kleuterschool ben ik pas gaan begrijpen wat ik had en zat altijd met mijn jurkje in mijn oren om zo die vieze troep er uit te vissen… tegenwoordig doe ik lekker een watje erin (wat ze trouwens niet aanprijzen) maar dat vind ik zelf plezieriger.
Ik denk dat je weinig kan doen… ga alleen wel op je strepen staan bij ome dok als het om een verwijzing gaat naar de KNO! Straks loopt Neeltje er langer mee dan nodig is.
Succes meid!
Moeder van dochter Leonie 13-12-2009
Geboorte gewicht: 3574gr./ lengte 48cm
4 weken: 4600 gr./ lengte 52,5 cm
8 weken: 5500 gr./ lengte 57cm
3 maanden: 6685 gr./lengte 60cm
4 maanden: 7470 gr./lengte 63 cm