Even een vraag en ben benieuwd wat jullie zouden doen.
Mijn kleine (waarschijnlijk geen ochtend mens) slaapt 's ochtends van een uur of 9 tot ongeveer half 12, 12 uur. Daarna hou ik hem zo’n 2, 2 1.2 uur op en leg hem dan weer terug in bed. De laatste paar dagen wil hij 's middag niet echt meer slapen met als gevolg dat ik het tot 15.30 uur probeer en hem dan weer eruit haal. Rond 18.00 uur heb ik dan een probleem, zit dan met een vermoeid kind te kijken. Zou ik hem 's ochtends eerder uit bed moeten halen zodat hij 's middags slaapt? Als ik hem 's middags later in bed zou stoppen en je hebt dan een bezoekje gepland, kom je overal rond etenstijd aan. Ik weet niet zo goed wat te doen…jullie een idee?
Wederom een slaapprobleempje!
's morgens bezoekje plannen en dan de kleine daar op bed leggen? Of vroeg in de middag op bezoek gaan en dan daarna naar bed? Of de ochtend afleiding geven en niet naar bed… en alleen de middag naar bed?
lekker wel dat hij zo lang slaapt 's ochtends!! Ik ben jaloers. Maar misschien kun je hem iets later op bed doen 's middags of is hij wel moe dan? Uurtje of 3 ofzo? Dan kun je idd niet meer weg of je moet tussen de 2 slaapjes 's middags gaan. Of je legt hem 's ochtends later in bed zodat hij tot een uur of 1 slaapt? Of kom je dan helemaal niet uit?
Ik hou er zelf nooit rekening mee omdat Colin bijna niet slaapt en al helemaal geen ritme heeft en hij slaapt ook in de buggy dus ik neem hem overal mee naartoe. Dan vermijd ik ook het beddrama
22-12-2009 colin geboren
Ik weet niet wat je tussen de slaapjes doet maar als je misschien gaat wandelen, boodschappen doen fietsen, lekker in de buitenlucht bent etc. en hem dan idd iets later in bed legt dan neem ik aan dat die wel vermoeid is en lekker gaat slapen.
Uiteraard kan het ook zijn dat ze minder slaap nodig hebben. Persoonlijk zou ik de kleine nooit wakker maken omdat je een afspraak heb. Doordat we een ritme hebben plan ik deze altijd tussen z’n slaapjes en anders niet.
Ons kereltje slaapt 's morgens ook altijd van 0830 tot 1030 ofzo en dan gaan we meestal wandelen, boodschappen doen etc. en gaat die weer slapen rond 1400 tot 1600. Maar dit was gister voor het eerst ook anders, hij wilde 's morgens gewoon niet slapen. We hadden afgesproken om rond 1130 iets te gaan doen hierdoor lag die om 1430 uur weer in bed en was uiteraard doodop en 's middags heeft die lekker lang geslapen. Je weet het soms toch (helaas) niet.
Ik merk wel dat ritme bij ons heel erg belangrijk is dat hij sinds we 'n goed ritme hebben zelf aangeeft dat die moe is door te gapen, oogjes wrijven, jengelen etc.
Hier ook ritme idd erg belangrijk, vanaf het begin gedaan en werkt(e) altijd goed ). Ik was idd al aan het denken om het 's middags later naar bed te doen, pffff soms zo’n gepuzzel. Hoe lang houden jullie je kleintje tussen de slaapjes op?
Ja naast de voedingsschema’s zijn de slaapschema’s ook zoiets.
Onze dochter heeft het volgend slaapschema:
van 09.00-10.30 uur
van 13.30-16.00 uur
van 19.30-08.00 uur
Ik moet er wel bij zeggen dat ze rond 18.00 ook vaak moe is net rond de tijd dat ze haar groentehapje krijgt. Soms leg ik haar dan nog even van 17.00-18.00 in bed. Als ik echter 's middags ergens naartoe wil doe ik dat wel gewoon en leg haar dan later op bed of iets eerder. Ik zorg wel altijd voor dat ze haar slaapjes krijgt en kijk altijd wat zij aangeeft, maar dit is eigenlijk wel een vast patroon. Ik zou jouw kindje in de ochtend wat eerder uit bed halen en haar in de middag wat langer of extra laten slapen. Hoe doe je het dan trouwens met de fruithapjes.
Groetjes Jeuly
Jeuly: wat betreft die fruithapjes die krijgt hij hier idd pas rond 12.00 uur en uurtje later bordje pap. Ben brood nog aan het oefenen.
Ben idd aan het dubben hoe dat nu op te lossen. Moet dadelijk trouwens ook naar het bureau, 11.00 uur! Dus dan moet ik hem zowiezo eerder wakker maken, eens kijken wat hij dan vanmiddag doet! Mooi om even te testen.
Bedankt voor de tips!
Lastig hè?! Onze zoon zit nu ook in een “tussenfase”. Hij is om 7.00 uur wakker en slaapt nog 3 keer per dag. Namelijk van:
8.00-9.30 uur
12.00-15.00 uur
17.30- (normaal tot 19.00 uur, maar de laatste tijd tot 20.00 uur)
Ik vind het lastig, omdat hij rond 19.00 uur de fles zou moeten en ik hem het liefst rond 20.00 uur weer naar bed zou willen doen. NU wordt dat vaak 21.15 uur. Maar goed, hij kan het nog niet volhouden van 15.00-19.00 uur. GIsteren heeft hij een klein uurtje in d ebox geslapen en ging daarna wel rond half 9 naar bed.
Blijft altijd puzzelen vind ik!
Vind het idd ook altijd een puzzel, pfffff.
Mijn kleine gaat hier 2 x per dag naar bed dus. Omdat ik uiteindelijk naar 1 fatsoenlijk middagslaapje wil werken, pluk ik hem 's ochtends nu rond 11.00 uur uit bed. Moet eerlijk zeggen dat hij nu al een uur of zo ligt te brabbelen terwijl hij normaal zo goed slaapt in de ochtend, je kunt er dus soms geen pijl optrekken! Ga hem dadelijk dan ook maar eruit halen en probeer het vanmiddag weer. Gister moest ik naar het bureau om 11.00 uur en moest ik hem ook eerder eruit halen en toen heeft hij 's middags wel geslapen. Soms idd erg lastig, je wilt toch dat ze genoeg slaap krijgen, maar ja, je kunt ze niet dwingen. Probeer hier wel wat relaxter mee om te gaan. Eerder maakte ik er mij drukker over. Nu krijgt hij vanmiddag weer een kans om te slapen en hopenlijk doet hij dat dan ook!!! )