ofja overlast… ik ervaar het niet zo maar Rico wel degelijk.
hij heeft s’middags ook nog een slaapje nodig, en ik wilde er niet meteen een topic over openen omdat ik zoiets had van; het zal wel weer een fase zijn.
Ze zijn hier bezig (zowel langs als voor de flat) met de weg eruit te halen en te vervangen + iets met de riolering. Dit wordt best een lang project die niet binnen 2 dagen klaar is. Het maakt alleen zo’n belachelijke herrie… waardoor rico s’middags niet in slaap kan komen.
Daardoor is hij overdag gewoon pest chagerijnig en slaapt nu s’ochtends wel langer dan normaal…maargoed daar hebben we niks aan als hij s’middags zo moe is.
ik weet dat er praktisch niks op zit dan het er maar mee te doen…maar ik hoopte stiekem toch dat jullie een idee hadden.
We zitten met een probleem;geluidsoverlast buiten
Hmm… klinkt bekend!
wij hadden dit ook, een project van een paar maanden om de tramrail en spul eromheen te vervangen. Gaf een hele hoop herrie, overdag, maar ook rustig tot 's avonds een uur of 11 (met drilboor, heerlijk!).
Je kunt rico leggen in de kamer waar de minster herrie te horen is, en zoveel mogelijk alle ramen en deuren gesloten houden.
Hier wende Seth er wel aan, maar het blijft vervelend!
Liefs, Anne
Dat is het lullige Anne, want ze zijn voor de flat bezig (waar rico slaapt) en aan de zijkant (waar wij slapen)
ik kan hem niet in de keuken leggen want dat is ook aan de voorzijde,
ook niet in de huiskamer want daar ben ik
en in de badkamer…hmm is niet echt een optie.
fijn om te weten dat seth er in ieder geval aan kon wennen maar sliep hij in het begin ook niet overdag?
Hij heeft er nooit niet van geslapen, maar wel heel kort, of hij kon niet in slaap vallen.
Heel lastig, maar ja… ze rusten toch uit op bed, en vallen vaak na een tijd wel in slaap. Dus hier bleef ik gewoon proberen.
Liefs, Anne
tja dat is lastig hoor
het enige is met hem in de wagen gaan wandelen als hij het in de middag echt niet meer trekt en hopen dat hij door het wandelen in slaap valt zo dat hij daarna weer wat vrolijker is
ik hoop dat hij er snel aan zal wennen
trotse mama van twee pracht boys van 5 en 3 jaar en zwanger van ons derde wonder
@Anne: nou dan blijven we maar hoop houden
@Buikje: de tijd van in de wandelwagen in slaap vallen hebben we helaas 9 van de 10 keer gehad.
heel soms, als hij ECHT doodmoe is wil het wel is werken, maar het punt is meer dat ik als rico slaapt wat in huis kan doen waar ik hem niet bij kan gebruiken zoals de badkamer schrobben (doe ik met dokter muscle en die lucht is niet gezond voor zn luchtwegen ivm aanleg voor bronchitus, wat ik ook heb) soms doe ik het wel hoor met hem wandelen als hij niet kan slapen, maar dan ziet hij weer zoveel dingen die hij geweldig vind…en van slapen komt dan ook niks terecht
jammer dat hij niet meer slaapt in de kinderwagen
anders zou dat een uitkomst wezen als hij er echt door heen zit
begrijp je wel hoor dat je wat wilt doen als hij slaapt
ik deed mijn huis ook altijd in de uurtjes dat men boys sliepen
kan je net even sneller door je huis heen met je poets lap
zonder op je kleine te hoeven letten …
trotse mama van twee pracht boys van 5 en 3 jaar en zwanger van ons derde wonder
En een cdtje met rustige muziek (zonder tekst) op zijn kamertje. Zou dat niet helpen? Dan wordt zijn aandacht op iets anders gefocust.
@Freubeltje: ja dat is het! dankjewel! dat ga ik doen
nu is het weekend dus geen geluid…en je raad het al: meneer ligt in diepe coma terwijl hij pas om kwart over 9 wakker werd… maar maandag begint de sport weer, heb ik mooi tijd om een cdspelertje te zoeken in de schuur! thnx!
Ik heb een TIP!!
Ik heb met Thoby een tijdje hetzelfde probleem gehad.
Wat ik deed was een radio bij hem op z’n kamer zetten en dan de zender op ruisen zetten! Je kunt de radio zo hard of zacht zetten als je zelf wil. Niet te hard natuurlijk
Dit vaagt alle achtergrond geluiden zo goed als weg en meneer sliep door een drilboor naast de deur heen!
Werkt echt!
Groetjes,
Margot
wow ruisen? is dat niet vet irritant?
mocht de muziek van de tip van freubeltje niet werken ga ik die van jou proberen haha maar had er nog nooit van gehoord!
Ja werkt super! Je moet hem natuurlijk niet super hard zetten.
Wij hebben een tijdje in het buitenland gewoond en daar sliepen we met een ventilator aan ivm de hitte. Dat maakt ook zo’n ruisend geluid en ik merkte dat hij echt overal doorheen sliep toen. Vandaar dat ik dit heb verzonnen als alternatief zeg maar.
Naar mijn idee werkt dit beter dan een muziekje. Een muziekje is iets wat zijn hersenen stimuleert waardoor hij misschien juist moeilijker in slaap gaat vallen. Een zachte ruis werkt als een motor van een auto.
Maar goed ieder zijn mening/ervaring
Laat je ons even weten hoe het afloopt?
Groetjesssss