We zijn wanhopig, zo bang voor haar uitspoelen!

Hier hetzelfde verhaal, en wij wassen wel gewoon haren, net als wat bakmama zegt, het hoort erbij net als tanden poetsen.
Job wil nu een washandje voor zn gezicht als ik zn haren was en de douche moet kouder, nou ja prima, niet dat het gekrijs er minder wordt trouwens

bart heeft vorig jaar ook een periode gehad dat hij panisch was met heren uitspoelen. We zijn toen gaan babyzwemmen en zo leerde hij dat er niets “ergs” gebeurd als hij water in zijn gezicht krijgt. Helaas door omstandigheden al veel te lang niet gezommen. Morgen maar weer eens gaan.
Inmiddels is bart een stukje ouder en is het alleen even korte stress als hij water in zijn gezicht krijgt (wij houden daar beidde ook niet van)
Ik sproei ook vaak mijn eigen gezicht of haar of laat bart dit doen zodat hij ziet dat er niets gebeurd. Al deze dingem hebben bij hem meegeholpen dat ik het in ieder geval kan wassen nu. Doe dit 1x per week ivm zweten.

Succes!! ik hoop dat je snel een passende oplossing vind

Vraagje: ga je vaak met Rico zwemmen?

Mijn dochter vindt het ook niet leuk, maar sinds ze af en toe naar het zwembad gaat en daar andere kindjes kopje onder ziet gaan, of elkaar water over het hoofd ziet gieten, wilt ze het zelf ook doen. In het zwembad gaat ze ook al eens kopje onder, en daar lacht ze zelfs mee. Eergisteren nog ging ze in bad helemaal met haar gezicht onder water (haar oortjes nog net niet), terwijl wij het idee hadden dat ze dat verschrikkelijk vond. Door haar zelf dingen te laten ontdekken (ze mag zelf met de sproeier spelen - en ok, het is wel effe de badkamer afdrogen erna ), heeft ze er veel minder last van. En vermits er weinig schuim in haar haar zit, spoelt ze het meeste zelf af al spelend zonder het te beseffen.

dankjewel voor de tips, nee ik ga niet zovaak met rico zwemmen, reden: hij krijgt uitslag van die chloor.
uberhoudt als hij te vaak in water zit krijgt hij al een droge huid met lichte uitslag en als er chloor bij komt kijken dan gaat t ook nie echt super goed.
ik wil wel over 'n jaartje voorbereidings jaren gaan inschaffen ivm zwemles. daar leren ze idd ook als eerste les: onder de sproeier.–> kind waterproof maken zodat ze niet bang zijn met de echte lessen. ik hoop dat het dan beter zal gaan.
maar we gaan sowieso met heet weer wel zwemmen, dat vind ie kei leuk en dan boeit het hem ook allemaal niet. hij vind het bad ook niet eng het gaat puur om het lawaai van de sproeier en idd… wat bakmama zegt.
@Bakmama: ja dat zou goed kunnen wat jij daar zegt, over dat stokken van de adem… ik ga toch die duikbril is proberen, en hem in ons bad zwemles geven