Hallo allemaal,
Hierbij een berichtje van 2 verontrustte ouders. Onze zoon Casper van nu iets meer dan 5 maanden oud heeft last van een aantal dingen tegelijk:
- al een maand veel last van hoesten, overdag en 's nachts; we zijn hiervoor naar de dokter geweest en hebben het bekende pufje (blauw)+vernevelaar gekregen ivm zn benauwdheid; daarnaast hebben we na 3 weken ook een ontstekingsremmer (rood- sorry weet even snel geen namen vd medicijnen) erbij gekregen om te kijken of dat aan slaat maar helaas. Hij heeft GEEN koorts en het blijft maar aanhouden. Zijn ademhalen gaat gepaard met een zagend en rochelend geluid maar de dokter zegt dat zn longetjes schoon zijn.
- hij komt 's avonds erg moeilijk in slaap; we hebben een ritueel van badje, voorlezen etc maar merken niet dat het werkt; daarnaast word hij regelmatig gillend en huilend wakker vanuit het niks. Dat gebeurt weer onregelmatig en diverse keren per nacht, papa en mama kunnen niet herinneren wanneer ze voor het laatst redelijk geslapen hebben
- veel teruggeven van (borst)voeding, al moet ik zeggen dat het de laaste 2 weken minder aan het worden is. Hij groeit erg goed (5 mnd oud en bijna 9.5 kilo) dus we maken ons geen zorgen of hij genoeg binnen krijgt.
Natuurlijk hebben we boeken gelezen en internet afgespeurd maar een echte ervaring op dit gebied zijn we nog niet tegengekomen. Wel hele nare verhalen over allergie-en of virussen.
Waar zitten we nu mee? Het gaat steeds een klein beetje slechter met het ventje en de dokter blijft maar zeggen dat we het aan moeten kijken. Medicijnen lijken (nog) niet aan te slaan en hij slaapt minder dan hij hoort te slapen voor zijn leeftijd. In die 5 maanden heeft hij slechts EEN keer een nacht doorgeslapen.
Zijn we te angstig omdat het ons eerste kind is?, moeten we nog langer wachten voordat we naar het ziekenhuis gaan?, we weten het niet meer.
Iemand die dit heeft meegemaakt (en ons kan vertellen dat het wel goed komt ) of weet waar we terecht kunnen voor advies?? Graag horen we van jullie, er zijn zoveel ouders die ons voorgegaan zijn en we hopen dat iemand weet hoe of wat. Misschien dat ik een detail gemist heb te vertellen dan hoop ik dat iemand ons daar naar vraagt. Sorry voor het vage verhaal maar wij zitten er even door heen…
gr. Alex en Afiya.