We waren bijna terug bij af weer thuis

Hoi,

Daar zijn we weer. Lekker op vakantie geweest en daarna gingen we naar het zkh voor het weghalen van de amandelen. Dat dit niet even zomaar een amandelverwijder operatie was/ is zoals bij 98% van de andere kindjes wisten we van te voren. Ze zou zo wie zo drie dagen worden opgenomen. Maar dat liep uit op nu alweer een week. Onze dochter heeft niet goed gerageerd op de narcose en het bleod in de maag. Ze werd er behoorlijk misselijk van en moest op een gegeven moment braken. En dat stopte niet. Na vier zakken antimisselijkheids medicijn en vijf vocht/infussen werd het beter. Maar in tussen had onze dochter ondanks de hoge pijn medicatie z’n pijn gehad met slikken en drinken dat ze het niet meer durfte ook durfde ze niet te eten. en dus ging het gewicht weer achteruit. Maar gelukkig hebben ze haar sonde voeding gegeven. dit was een grote stap terug. Maar het probleem van niet willen drinken omdat ze denkt dat ze pijn krijgt of heeft overheerst op het moment. het is echt een krim een een dagelijks gevecht om 3 tot 5 bekers vocht bij er binnen te krijgen ook ijsje mogen niet baten. nu hebben ze haar opnieuw aan een voch infuus en sonde voeding en krijgt ze begeleiding om te leren dat ze die angst zelf kan beheersen door ademhalingsoefeningen te doen en door het drinken in drie te delen met een pauze van een minuut. Al is dat natuurlijk niet een twee drie aangeleerd aan een driejarige. Daarbij komt dat de angst het negatief aandacht trekken versterkt ze gebruik nu haar “pijn” om maar meer aandacht te krijgen van ons en anderen. Ook dit is moeilijk voor mij als moeder te doorbreken. ik bedoel het doet zeer je kind zo te zien strijden tegen iets wat ze wel wil doen. Ze heeft dorst en honger maar de angst weerhoud haar ervan om daar aan toe te geven.

Al lijkt er schot in de zaak te komen vandaag heeft ze twee boterhammen en een halve aardappel een lepel groente en een stukje vlees gegeten wel met heel veel angst maar ook met verbasing dat het lang niet zoveel pijn deed toch overheerste de angst wel heel erg. Morgen wil ze een ijsje proberen althans dat zegt ze nu. Goed afwachten maar.

Goed wilde het even kwijt. het zal niet z’n heel dagboek worden als de vorige keer. Heb niet z’n goede internet verbinding en ook de behoefte is minder. Misschien wel omdat het nu minder onzeker is en omdat het minder accuut zeg maar. Alhoewel haar gewicht baarde wel even zorgen. Ook het braken hebben we nog niet zo heftig meegemaakt bij haar als nu.

groetjes

lon106

Gewijzigd door - lon1306 op 11 Nov 2008 12:04:16

och wat een terugval zeg, hopen dat snel alles weer bij het oude is gelukkig heeft ze wat gegeten nou veel succes.

Liefs en dikke kus brenda en charissa

Oh meissie wat een terugslag! Ze moeten jullie wel hebben he?! Hopen dat die kleine meid gauw over die angsten heen is en de boel weer op het oude punt op kan pakken.
Alle sterkte en beterschap!

Groetekes, Sje

Toen ik het onderwerp van het topic las, dacht ik: ‘Oh nee!’. Gelukkig is het niet zo erg als de vorige keer, maar je zit wel elke keer weer in spanning en hoopt dat het snel beter gaat.

Heel veel sterkte voor jullie n ik hoop dat jullie kleine meid snel weer aansterkt!

tjong jonge het houd niet op he? Niet te geloven. Nou meid ik wil je heel veel sterkte wensen en ik hoop dat ze snel weer aansterkt. groetjes chantal

Chantal

nou meid ze moeten jullie wel hebben zeg!
In ieder geval hopen dat ze nu weer gauw op gaat knappen!
Heel veel beterschap en sterkte gewenst!

groetjes Gytha

Pffff wat een terugval
Hoop dat het langzaam allemaal weer beter gaat met je meisie
knuffie`s

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

jee meis dat jullie meisje dat nou weer moest overkomen .ja dan zit de schrik er weer in .gelukkig hebben ze er sonde voeding in gekregen.heel veel sterkte en hoop dat je meisie weer de vertrouwe terug krijg .succes

groetjes marielle mama van tanja

Hoi,

Nou ze is weer van de sonde af ook het vochtinfuus is eruit. De angst overheerst nog steeds en het is echt een drama van een uur om een paar slokken water en een boterham naar binnen te krijgen maar ze drinkt genoeg om het even zonder vocht infuus te doen. Ze krijgt nu hulp bij het beheersen van de angst en moet op een strakschema eten en drinken. Omdat ze nog op een high calorie dieet zat betekend dit 6 keer per dag drinken en eten. Als ze drinkt krijgt ze speciale voedingsdrankjes die haar helpen op gewicht te blijven en aan te komen later.
Als dit gaat werken mag ze vrijdag naar huis.

Ik baalde wel weer. Wanneer krijgen we rust. Lijkt wel of we gestraft worden voor een leuke vakantie weet wel dat het niet zo is maar het effect van de vakantie is helaas nu wel weer weg.

groetjes

lon106

hoi,

We zijn weer sinds vrijdag thuis en het gaat goed . Het eten is niet meer z’n probleem alleen moeten we er wel op aandringen dat ze tussendoor ook nog drinkt en dan is ze wel nog wat bang maar het lukt redelijk.
Ook is ze nu alweer heel snel een kilo aangekomen. Sneller dan de voorgaande weken. Misschien toch nog een positief effect. Als het zo doorgaat is ze over drie weken ook van het high calorie dieet af en kunnen we haar een normaal eetpatroon aanwennen.

lon106

Dat zijn goede berichten!! Super!