We gisteren

Naar de veteranendag geweest zijn. Morgan is gek op auto’s en ik vind het belangrijk wat deze mensen, ook de jonge veteranen, allemaal doen. Ik moest wel lachen want morgan was in no time in een VN jeep geklommen die bij een libanon raodblock stond. Wel grappig dat ze uitgerekend die koos omdat haar opa daar ook gezeten heeft als VN Soldaat. Mijn stiefvader is namelijk kapitein der Mariniers geweest. Ook mijn stiefbroers zijn veteranen. De een was sergant landmacht en heeft in bosnie gezeten en de andere zat bij de luchtmobiel en zat in kossovo. Zij zijn beide na 2 jaar de burgermaatschappij ingegaan, maar mijn stiefvader heeft 36 jaar gedient. En dan is het heel interesant om ook te zien waar ze allemaal gezeten hebben. En om al die oude veteranen te zien vind ik ook altijd indrukwekkend.

Ze heeft overigens ook nog gedanst op Ramona, de enige bleu diamont die er nog is kwam optreden en al die oudjes genoten geloof ik meer van haar dan van rien

Groetjes,

Michèle

waar in bosnie en kosovo hebben ze gezeten??

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Phoe geen idee mamma van 3 jongens, maar het was niet ten tijden van de val van scebreniza (ik weet niet of ik het goed schrijf). Ik weet wel dat mijn oudste broer dingen gezien heeft die niet leuk waren. Ze moesten opruimen zeg maar en dat heeft hem veranderd. Maar ik kan het ze eens vragen waar ze gezeten hebben. Al spreek ik ze niet veel zeker de jongste niet. Maar misschien weet mijn stiefvader het.

Mijn stiefvader zelf heeft 3 tours jougoslavie gedaan, maar heeft meer voor de kust geleden op marinefregatten. Waarschijnlijk is hij ook wel aan land geweest, maar veel dingen hebben mariniers niet gedaan als je me begrijpt.

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 27 Jun 2010 11:22:45

hoi sorry voor de late reactie, ik kan het me niet voorstellen maar wel bedenken dat ze dingen hebben gezien die moeilijk te verwerken zijn geweest,mijn man en zijn familie hebben er natuurlijk midden in gezeten ,in kosovo dan he, en in bosnie zijn er veel mensen omgekomen waar de familieleden nu in nl wonen en wij ook kennen,je broer zou eens terug naar kosovo kunnen gaan en zien hoe ze het in zo´n korte tijd weer helemaal opgebouwd hebben, alleen in de afgelegen dorpen en de dorpen die bezet waren door de serven zijn niet opgebouwd maar de steden zijn alsof er nooit iets gebeurd is ook de mensen zijn ontzettend positief ondanks dat er zoveel familieleden nog altijd vermist zijn.
mijn zwager is omgekomen in drenica misschien ken je dat of je broer? het is een onwijs mooie plek en ze hebben er een hele mooie gedenksteen gezet met alle namen dr op.

ze zijn trouwens bezig om er een film van te maken, van de oorlog, weet even niet welke acteur erin speelt maar hij is erg beroemd zal het nog even navragen.

elke oorlog is een verspilling van mensen levens.

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Nou ja de jongste spreek ik eigenlijk nooit, maar de oudste weet ik niet of hij nu terug zou willen. Hij heeft twee jonge kindjes en zijn vrouw is meer het center parcs type zeg maar

Maar ik wil er zelf wel een keer heen als morgan ouder is. Net als de plaatsten die in de tweede wereld oorlog belangrijk waren zoals Auswitsch. Ik vind namelijk dat het nooit vergeten mag worden, al lijkt het erop dat dat wel steeds vaker gebeurd en de geschiedenis zich herhaald. Helaas.

Groetjes,

Michèle

klinkt interesant michele!
wat grappig dat Morgan in n VN jeep geklimmen was haha, misschien voelde ze het gewoon aan dat je stiefvader daar ook iets mee te maken had.

Wie ramona is weet ik niet?

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Wel heel interessant Michèle.
Wij zijn vroeger naar het Theehuisje van Hitler geweest, daar ga je helemaal een grot door, naar een goudenlift en dan kom je in zijn theehuisje… Heeeeeeeeel mooi gemaakt maar ziet er zo raar uit.
Er staat op het terras om het zo maar te noemen, een groot kruis. (zo èèn waar Jezus aan gehangen heeft) geen kruis in de vorm van een ster zoals hij dat had.

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Een hakenkruis is op zich geen religieus teken. Als je hem overigens de andere kant op draait wel maar dan voor de hindoes. Enne Hitler was geloof ik wel christelijk.

@ Inge ik denk dat het kwam omdat er ook andere kindjes op gezeten hadden en dat zag ze maar ze was er wel zelf op afgerend en toen had ze die kindjes nog niet gezien.

Groetjes,

Michèle