Asje; dat huisje willen we nog steeds wel voor later, maar omdat er politiek zoveel gerommel is en gewoon niet altijd veilig is hebben we dit besloten. Ik wil niet over 2 jaar ineens halsoverkop wegmoeten met een kindje omdat het hier helemaal verkeerd zit, dat is ook niet gezond.
Zwelgje; dat betekend dat wij iig tot Jada de basisschool heeft afgerond in Nederland blijven ja. Ik heb het mijn moeder nog niet gevraagd, of ik daar terecht kan maar die weigert me toch niet, daar ken ik haar te goed voor, overigens zou ze ontzettend beledigd zijn als ik ergens anders naartoe zou gaan. Paar goed sites mag je altijd sturen, het liefst voor een leuke nachtdienst regio Den-Bosch! hahahah
Sandra; Ik ben al weg sinds January 2006, maar officieel sinds nov 2007! Nou op dit moment willen we onze relatie graag doorzetten, maar mijn man moet zijn school hier afmaken en dan starten met het leren van het Nederlands, In NL zal ik een contract moeten vinden (geloof onbepaalde tijd; dus dat kan nog wel eens moeilijk worden) en meer dan 1400 euro per maand verdienen (dat lukt wel) en dan kunnen we de procedure in. Duurt meestal een jaar, kosten; tussen 7 en 11 duizend euries! ![]()
Inge; Jada’s papa begrijpt het nog beter dan dat ik dat doe. Hij heeft het altijd al beter gevonden als J nederlands onderwijs zou krijgen etc. Hij kan in de tijd van de procedure wel naar NL voor max. 3 maanden dus als we het geld hebben zou dat eventueel kunnen. Ik vind alleen wel dat hij eerst zijn school moet afmaken en alles hier goed af moet sluiten (zijn moeder is ook niet helemaal goed meer, daar moet je dan ook afscheid van kunnen nemen)
Sje; Het zal niet makkelijk zijn, dat is iets wat zeker is, maar met steun van mijn familie komen we er vast wel uit. Ik hoop gewoon dat J niets overhoud van dit hele gebeuren want het zal toch een impact hebben krijg al tranen in mijn ogen als ik denk aan het afscheid op het vliegveld hier!