We doen het zo weer over


#1

Mijn tweede bevalling is voor iedereen aan te bevelen. 's Nachts voelde ik was gerommel maar had niet het idee van het gaat beginnen dus gewoon lekker slapen voor zover mogelijk. 's Morgens had ik een afspraak staan voor een ctg om 11uur en daarna bij de gyn. Ik heb een half uur aan het ctg gelegen en alles was rustig totaal geen activiteit. Met het ctg papiertje richting de gyn waar ik bijna 3 kwartier heb zitten wachten. Tegen 12 uur kreeg ik wat last van mijn rug maar heel goed te doen. Eenmaal bij de gyn zei ik dat ik iets last van mijn rug had en dat ik de laatste dagen iets was afgevallen. Ik doe wel een inwendig onderzoek zei hij. 2 cm ontsluiting had ik maar dat had ik al 2 week en er was verder niets aan de hand dus ik kon weer naar huis. Dus ik samen met mijn moeder naar huis gereden, maar toen begonnen de weeen er lichtjes eraan te komen. Mijn lampje van de benzinemeter begon te branden dus ja toch nog maar even tanken tussen de weeen door. Ik ben thuis even op bed gaan liggen en heb mijn man gebeld dat het wat rommelde maar dat hij nog niet thuis hoefde te komen. Maar na een tijdje kwamen de weeen om de 5 minuten dus ik dacht ja laten we het ziekenhuis maar bellen dat we eraan komen. Geen probleem zeiden ze kom maar. Dus eerst mijn moeder gebeld van breng me maar heen. Mijn man gebeld en hij ging vanuit het werk richting ziekenhuis. Daar aangekomen kwam ik weer aan het ctg en na een half uur was mijn man aanwezig. Ik mocht toen ook van het ctg af. Hier was wel activiteit te zien maar het zag er nog niet uit dat het snel zou gaan beginnen. Ik ben uit bed gegaan om even weer de benen te strekken en ik stond net goed en wel toen kreeg ik persdrang. Dus de zuster geroepen en ze heeft gelijk de gyn opgepiept. We zijn gebivakeerd naar de verloskamer en daar heb ik een paar weeen weg gepufd en snel mijn kleren uitgedaan want ik had mijn bevallings outfit nog niet aan, in spijkerbroek gaat het niet echt gemakkelijk he. De gyn wilde kijken hoeveel ontsluiting ik had. Ik dacht van zul je zien persdrang en 5 cm maar nee zei ze bij de volgende wee mag je mee persen. 9 minuten later was Dion geboren. Ik heb alles mee kunnen kijken via een spiegel en tussen de weeen door hadden we dikke lol met de gyn en de verpleegster. Alle weeen heb ik super op kunnen vangen. En na de bevalling was ik zo fit als wat. Ze zeggen altijd dat je met een tweede en een snelle bevalling meestal last van naweeen hebt nou ik niet gelukkig. Dus ik heb echt een super bevalling gehad zonder echt heftige weeen. En gelukkig was mijn man op tijd. Als hij even later was geweest had hij de bevalling ws niet meegemaakt.