Hahahaha!!!
Ik zag eergisteren nacht (ging laat slapen) een noodoproep op Marktplaats staan.
Ze zochten met spoed gastgezinnen voor in totaal 4 jongeren van 18 jaar.
Die jongeren doen hier dan “High school”, oftewel: ze gaan hier naar de middelbare school om de nederlandse taal en cultuur te leren kennen.
Eigenlijk net als veel nederlandse jongeren doen (vaak een jaar high school in Amerika)
Ze blijven dan 5 of 10 maanden en komen uit landen als Brazilie, Amerika, Japan etc. maar ook uit het franstalige deel van Belgie.
Ze komen in januari en augustus aan.
Nu hadden ze dus voor 4 jongeren nog geen gastgezin en ik keek mijn vriend aan…hahaha!!!
Echt iets voor ons hoor!
Maar goed, mailtje gestuurd, ondertussen de site opgezocht van Travel Active en gisteren werd ik dan gebeld door iemand van die organisatie.
Voor info.
Na een gesprek van zo’n 3 kwartier hadden we afgesproken dat ze vandaag de uitgebreide “profielen” van de 4 jongeren zou opsturen, zodat we konden kijken of het ons wat leek.
Maar vanmiddag kwam er een mail dat ze al gastgezinnen gevonden hebben.
Nu hebben ze ons meteen gevraagd of we ons misschien willen aanmelden voor de zomer (augustus dus).
Een info pakket is onderweg naar ons.
Dus…als ik tegen die tijd niet zwanger ben (of misschien nét zwanger) dan nemen we misschien wel zo iemand in huis voor 5 of 10 maanden
Groetjes, mamma van Stephan