We bijna weer gastgezin waren

Hahahaha!!!
Ik zag eergisteren nacht (ging laat slapen) een noodoproep op Marktplaats staan.
Ze zochten met spoed gastgezinnen voor in totaal 4 jongeren van 18 jaar.

Die jongeren doen hier dan “High school”, oftewel: ze gaan hier naar de middelbare school om de nederlandse taal en cultuur te leren kennen.

Eigenlijk net als veel nederlandse jongeren doen (vaak een jaar high school in Amerika)

Ze blijven dan 5 of 10 maanden en komen uit landen als Brazilie, Amerika, Japan etc. maar ook uit het franstalige deel van Belgie.

Ze komen in januari en augustus aan.
Nu hadden ze dus voor 4 jongeren nog geen gastgezin en ik keek mijn vriend aan…hahaha!!!
Echt iets voor ons hoor!

Maar goed, mailtje gestuurd, ondertussen de site opgezocht van Travel Active en gisteren werd ik dan gebeld door iemand van die organisatie.
Voor info.
Na een gesprek van zo’n 3 kwartier hadden we afgesproken dat ze vandaag de uitgebreide “profielen” van de 4 jongeren zou opsturen, zodat we konden kijken of het ons wat leek.

Maar vanmiddag kwam er een mail dat ze al gastgezinnen gevonden hebben.

Nu hebben ze ons meteen gevraagd of we ons misschien willen aanmelden voor de zomer (augustus dus).
Een info pakket is onderweg naar ons.

Dus…als ik tegen die tijd niet zwanger ben (of misschien nét zwanger) dan nemen we misschien wel zo iemand in huis voor 5 of 10 maanden

Groetjes, mamma van Stephan

Hahaha jammer, maar wel weer iets voor jou. Ikke ben benieuwd of het voor de volgende keer wel nog lukt dan alhoewel me zwanger zijn natuurlijk leuker lijkt.

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

hahah die bieb,heeft de smaak te pakken,maar wel jammer.

zal duimen voor de zomer

Hihi echt wat voor Bieb!!!
Wel wennen denk ik jongelui van 18 jaar of eentje van 9 jaar.
Ik denk dat als ik niet zou werken dat ik ook wel gastgezin zou willen zijn voor jonge kinderen. Nu moet ik er niet aan denken met werk en een baby.
Ik heb altijd au-pair willen worden of in een derder wereldland in een ziekenhuis willen werken. Maar ja mijn leven liep anders, gelukkig maar anders had ik Denn nooit tegen het lijf gelopen en had ik nu mijn 2 schatten van kinderen niet.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-2004).

Ja, het is zeker wel een verschil, of je een kind van 9 hebt of eentje van 18 jaar
Bovendien komt Vivien maar 3 weken en 2 weken.
En eentje van 18 jaar die hier naar de middelbare school gaat, komt dus voor 5 of 10 maanden.
Da’s ook een heeeeeel groot verschil!
Maar een meisje van 18 jaar, lijkt mij best leuk.
En dan uit Brazilie of Amerika ofzo.
Hele uitdaging denk ik, maar waarschijnlijk ook erg gezellig en leerzaam.

Maar…ik hoopp inderdaad wel dat ik tegen die tijd al een aantal maanden zwanger ben hoor!
Dat heb ik veel liever! (klinkt misschien een beetje “dubbel” maar kiezen voor een gastkind kan altijd nog en een kind krijgen toch wel wat sneller hoop ik )

We zien wel over een paar maanden!

Gewijzigd door - Bieb op 11 Jan 2005 10:15:54

Haha, ze komen naar Nederland om NEDERLANDS te leren hoor

Hihi, geeft niet
Tuurlijk is het handig als wij ze een beetje verstaan.
Maar ben er niet meer zo bang voor hoor.
Vivien praatte voor geen meter Hollands en wij voor geen meter Hongaars en het is toch redelijk gelukt.
Bovendien lijkt mij dat deze jongeren van 18 toch wel een paar woorden engels spreken…(toch?)

Ja, dat van het engels hoop je dan maar. Als je iemand van Franstalig belgie krijgt is nog maar de vraag of ze goed of redelijk engels kunnen spreken. Anders wordt ´t misschien camping Frans (hihihi).

Nou, veel plezier ermee. Ik vind het knap.

Groetjes,

Diana moeder van Daan

Zeg Bieb, zie je daar niet tegenop?
Zolang iemand in huis nemen?
Vind het knap hoor, ik zou het niet kunnen ben ik bang
Kijk een kind is denk ik nog wel een beetje anders.
Maar iemand van een jaar of 18, die gaan niet vroeg naar bed hé
Ben je niet bang dat je dan je privacy gaat missen?

Groetjes Mim

Lilypie 4th Birthday

Waarschijnlijk doen we het niet hoor!
Laat ik dat ff voorop stellen

De reden daarvoor is hoofdzakelijk ruimtegebrek.
Want op een gegeven moment zouden we dan EN Vivien hebben, EN dat gastkind van 18 jaar, EN Cheyenne (en misschien Darren) die hier willen logeren (vooral Cheyenne als Vivien hier is) EN Stephan EN als het meezit misschien wel een pasgeboren baby!
Zie je het voor je?
Hahahaha!
Nee, dat gaat echt niet met de ruimte.

Dus het gaat denk ik niet door.
Maar wie weet…stel dat ik de komende 6 maanden niet zwanger wordt…
Nee, ik hoop echt heel erg van wel hoor!!!
Ben nu ruim 4 maanden gestopt. Je weet nooit…

Maar ik blijf het een enorm leuk idee vinden om hier een 18 jarig braziliaans of amerikaans meisje als gast in huis te hebben. En een beetje te begeleiden, wegwijs te maken etc.
En privacy…ach…ja, misschien.
Maar ik neem aan dat ze daar zelf dan ook wel prijs op stelt en eens op haar kamer (mét tv) zit.
En op een gegeven moment krijgt ze hier (via school bijv.) ook vrienden waar ze misschien eens mee gaat stappen ofzo.
En mijn vriend moet regelmatig 's avonds of 's nachts werken.
Is voor mij dan wel weer gezellig, haha!

Maar voorlopig beslissen we er de eerste paar maanden niet over.

Gewijzigd door - Bieb op 11 Jan 2005 23:16:54