We 16 augustus voor het laatst naar het CB moeten?

hoi allemaal,

jaja 16 augustus is het alweer de laatste keer dat we op het CB
komen, voor onze jongste alweer…
Dan is het echt afgelopen …
Laatste keer 2 spuiten (nog maar niet vertelt) en ogentest.

Aan de ene kant vind ik het wel fijn, dat we er niet meer heen hoeven.
Aan de andere kant denk ik hij wordt al echt zo groot.
1 oktober wordt de jonge man alweer 4 jaar en gaat hij alweer naar de basisschool…

Nog een paar weekjes na de vakantie naar de peuterspeelzaal en ook dat is dan alweer afgelopen… Ik zal het eerlijk gezegd best missen hoor
Hij is toch mijn jongste zoontje, en dat zal hij altijd blijven,
vreselijk ondeugend (dat zegt iedereen die in zijn oogjes kijken ) maar aan de andere kant oh zo lief…
(als ie slaapt grapje haha)

Net of ik er nu veel meer moeite mee heb, dan toen oudste naar de basisschool ging. Gek he?
Nu weet je gewoon dat deze tijd echt voorbij is, en mis je dat gewoon. (tenzijn er nog een derde zou komen; maar die komt er niet)
Aan de andere kant, je hebt weer een nieuwe fase, en zo heeft ieder fase wel zijn leuke kanten.

Hebben jullie hier ook moeite mee gehad, bijvoorbeeld jij SJe,
Weet dat jij de kids ook al iets ouder hebt, had je hier ook moeite mee?

Alle reakties zijn welkom*

gr, mama van 2 kids

sorry, topic gaat meer over het afscheid nemen dan over het CB
sorry dames!

Nou, hihi hier is de jongste nog niet zo ver gelukkig. Maar merk wel idd dat ik er met haar veel meer moeite mee heb.
De oudste vond ik het alleen maar leuk als ie weer nieuwe dingen leerde, weer een stapje verder.
En met de jongste is het idd echt een bewust afscheid nemen van een periode die (waarschijnlijk) nooit meer terug zal komen…

Ik snap je dubbele gevoel hoor. Ik heb er nog geen ervaring mee, maar het idee dat Erik volgend jaar naar school gaat bezorgt me nu ook al een brok in m’n keel. Omdat er hier waarschijnlijk geen tweede komt, is het inderdaad een afsluiting van een periode die nooit meer terugkomt. Ze worden zo snel groot!

Groetjes,
M

dankjewel voor jullie reakties,

@ Bakmama: is dat dan veranderd met die 2 spuiten?
dacht echt dat hij er 2 zou krijgen, da’s idd een meevaller

Bij jullie blijft het dus ook bij 2 kinderen , Bakmama en suszje? of mag ik deze vraag niet stellen (weet niet hoe jullie op deze vraag reageren)

WE hebben het hier nog over gehad, maar als er een 3e zou komen, moeten we eerst verhuizen anders is het huis veels te klein.
De kids worden ook groter en wat dacht je van al die studies etc…
Financieel moet het ook haalbaar zijn.

Aangezien M onze jongste nog bijna iedere nacht zich wel 1 keer meld en ik weet hoe het voelt er bijna 4 jaar iedere nacht uit te moeten, is het echt slopend hoor!
Ben nu al blij dat ik eens een keer wat langer kan blijven slapen!

Ach het zal ook wel weer wennen, maar het moment waarop

gr. mama van 2 kids

Ja hoor mag je vragen.

Ehhh nou, ik zou heeeeel graag nog wel een kindje willen… (of 6 ) maar manlief niet.
En hij heeft ook wel een beetje gelijk…

Nu zijn de nachten hier prima maar overdag is het allemaal wat lastiger met de oudste die autisme en adhd heeft… En op t moment beginnen we bij de jongste ook steeds meer ‘beren op de weg’ te zien. Ben er nog niet over uit of dit nu gewoon bij de peuterpuberteit hoort, of dat ze dr broer achterna gaat…

Nu is ons huis ook niet bepaald gebouwd op meer kinderen, hoewel de vorige bewoners er met 5 kinderen woonde maar eh… das zo’n 40-50 jaar geleden dat die kinderen klein waren dus das toch anders.
Nu zou ik daar ook nog niet zo’n probleem in zien, want de jongste heeft ook een jaar lang op onze slaapkamer geslapen. Dus dat zou nu weer kunnen. En verbouwplannen hebben we toch.

Maar goed… al met al, is de kans op nog een kindje dus vrij klein.

Kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt. Ik heb er nog geen ervaring mee, maar als ik alleen al aan het idee denk dat Tim volgend jaar naar de basisschool gaat dan heb ik het er al moeilijk mee. Nou ja moeilijk mee, het cliche dat ze zo snel groot zijn is gewoon echt waar.

Ik heb hetzelfde als bakmama, de eerste kijk je groot en de 2e wil je zolang mogelijk klein houden, maar helaas gaat het bij hem ook veel te snel allemaal.

Sterkte!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

hoi,

@bakmama en suszje bedankt voor jullie antwoordt, Bakmama ik lees je verhaal over je jongste alsof ik mijn jongste zoontje hoor.
Hij slaapt nl. ook heel slecht. IEDERE nacht moeten we er vrijwel uit voor hem hij wordt huilend wakker en loopt altijd naar onze slaapkamer toe.
vaak brengen we hem weer rustig terug, en slaapt hij verder, maar soms blijft hij net of hij ergens bang voor heeft.

EEn slaapstoornis wil ik het niet noemen, (niet zoals jij het beschrijft) maar normaal vind ik het ook niet.

Suszje, soms ben ik bang dat onze jongste ook iets van een stoornis heeft ofzo.
zijn gedrag (hij is behoorlijk pittig hoor)
hoe zijn jullie hier achter gekomen?
op welke leeftijd kom je hierachter?

Alvast bedankt voor je antwoorden.

gr. mama van 2 kids

Toen de oudste 2,5 jaar was ging ik op een nieuwe locatie werken voor volwassen mensen met autisme. En voordat die locatie van start ging, kregen we als team een 3 daagse cursus over autisme. Vanuit mijn opleiding wist ik wel wat van autisme, en ik werkte ook met een paar kindjes die dat hadden. Maar dat was het typische beeld dat veel mensen van autisme hadden: een kind die geen contact maakt, niet kan praten en alles volgens een vast rigide patroon doet.

Tijdens die cursus kwam ik er achter dat het veel breder was, en herkende ik precies mijn zoontje erin… Alles dat voorheen werd afgedaan als sprongetjes, fases, peuterpuberteit, pittig karakter etc. viel opeens op zijn plaats.
Ik heb dit toen aangekaart bij het CB, waar ik niet serieus genomen werd. Uiteindelijk hebben we 1,5 jaar moeten vechten voor duidelijkheid en kreeg hij toen hij net 4 was de diagnose autisme, en later ook adhd.

Als je twijfelt kun je het denk ik toch het beste nog even aankaarten als je toch nog een keer naar het CB moet. En anders kun je bijv. via MEE informatie krijgen wat er in jullie buurt is qua onderzoeksbureaus en welke weg je het best kunt gaan.

Je mag me ook altijd mailen als je meer wilt weten hoor.

Hier een mannetje die die dag 4 jaar word en dan al 2 dagen naar school gaat,snik gaat veelste hard.
Ze worden veelste snel groot.

Hij vind het zelf erg leuk dat hij naar school mag.

Wij zijn 2 maanden terug voor het laatst naar het cb geweest,liep met een brok in me keel daar de deur uit.

Geniet nog van de momentemw dat je mannetje thuis is,straks word het stil in huis.

We krijgen in dec een dochtertje erbij dus kan ik opnieuw wennen aan het cb haha.

Gr Bianca

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

Idd Bianca, genieten doen we zeker hoor, iedere dag

Ook al is hij vreselijk ondeugend want dat is ie!

Weet niet of ik huilend afscheid zal nemen op psz en CB
Denk dat dat ms nog meevalt, (CB denk ik niet) eerder op PSZ
maar mijzelf kennende zal ik ms. ook een brok in keel krijgen.

Maar er komt voor hem ook weer een nw fasen aan: BASISSCHOOL
heet dat!
Het voordeel: kan ze beide op 1 locatie brengen, vind ik een erg groot voordeel
nu iedere keer school daarna psz dus extra omrijden.

En hij is de maandag middag woensdag middag en vrijdagmiddag nog thuis

Vanaf groep 2 (gaat mijn oudste zoontje na de vakantie heen) moeten ze ma
middag naar school
Maandagmiddag met M nog lekker thuis spelen en woensdagmiddag heb ik binnenkort ook vrij dus dan ben ik er ook lekker voor hen. (of ze moeten gaan spelen ) en donderdagmiddag ben ik ook thuis dan komen ze om 15.15 uur ook al vanuit school
dus 3 middagen thuis HEERLIJK

gr. mama van d2 kids

Gefeliciteerd nog Bianca ,
alles goed?

Ach je bent nog jong zo te lezen,

Bij ons blijft het (denk ik) bij 2 kinderen.

Zoals eerder geschreven