Zoals jullie weten zijn wij flink bezig met de zindelijkheids training. we zetten hem regelmatig op de wc. Het probleem is alleen… wij wonen in een “aangepaste woning” je raad het al: de toiletten zijn vreselijk hoog!! hij kan daar nooit zelf op komen ook niet met een krukje want dan is ie nog best hoog.
nu hadden we het er met zn 2en over zovan: goh hoe gaan we dit dan doen want we kunnen moeilijk rico elke keer naar de wc brengen tot zn 6e als hij groot genoeg is
want ik weet ook dat Rico gewoon zelf naar de wc wil kunnen gaan als hij moet. maarja dat werkt dus niet. wat zouden jullie in dit geval doen? toch maar het “potje” binnen handbereik zetten? vind het echt een beetje vervelend want hij kan gewoon op de wc, maar soms dan ben ik b.v. met de was bezig en dan moet hij, en kan hij er niet op en zegt dan ook gewoon niks (ook al vraag ik hem dit wel te doen) dus dan plast hij in zijn broekje.
Vraag 2 hierover: hier komen ongelukjes nog regelmatig voor. Rico is best druk, dus hij vergeet vaak dat hij naar de wc moet. Ik vind het weer zo frisjes nu… ik bedoel ik heb een stuk of 12 onderbroekjes en 6 of 7 boxers. maar ik kan m moeilijk nu constant in zn onderbroek laten rondlopen, dat is veelste fris dus moet ik wel een lange broek bij m aandoen anders heeft ie het koud.
nu zitten er in 2 dagen… 3 lange broeken in de was (hij heeft er 4, de andere 2 is ie uitgegroeid) en 2 pyjama broekjes, trouwens ook nog, maar zo hou ik dus geen broeken meer over. heb geen droger meer dus nu met dit weer duurt het toch wel een paar dagen voordat alles droog is en ik vind het wel zo prettig dat als hij een broek aan heeft hij ook een reserve aanheeft.
enfin om een lang verhaal kort te maken; nu doe ik hem toch als we buiten zijn een pamper aan want ik ben toch nog niet helemaal van die dingen af… want hij reageerd daar precies hetzelfde op als op een onderbroek. : lukt het dan is zn pamper droog, heeft ie soms een ongelukje zit er een miniplasje in en wil ie alsnog op de wc (zo gaat het dus constant). dus voor hem maakt het niet uit of ie nu een onderbroek aanheeft of een pamper…maar ik weet dat de meningen hierover verschillen en vind de 1 dat je gewoon de pamper helemaal uit moet laten op den duur. en de ander maakt het weer niet uit. Maar omdat ik nu al uitleg hoe Rico op zn pamper reageerd (hetzelfde als op een onderbroek dus) zou het dan toch gewoon kunnen om hem soms een pamper aan te doen ipv alleen een onderbroekje, want vraag me af hoe dat dan bij jullie gaat, t moet niet zo zijn dat ik weet ik hoeveel overbroekjes bij moet kopen om hem warme beentjes ge geven en toch zonder pamper kan rondbanjeren toch?
en nu nog een vraagje wat hier helemaal los van staat.
het is nu al weeeeeeken zo dat als rico moet wandelen hij krom gaat staan en klaagt over buikpijn. is dit ook weer zo’n fase? las het laatst ophet forum dat een kindje dat ook had maar die had ook koorts, kon zo gauw dat topic niet vinden dus daarom plant ik die vraag hier maar even tussen. elke keer moet ik hem daardoor optillen want hij kan echt niet meer lopen zegt hij . ook al loop ik dan door dan blijft hij gewoon krom staan of gaat er rustig bij zitten midden op de weg soms heeft hij daarna ook een dunne luier/broek
maar niet altijd maar zn buikje klinkt dna wel onrustig (gerommel hoor je overduidelijk) kan dit komen door “verre afstanden” lopen dan? ofja wat is dan ver, want hij heeft het al als ik heen loop naar de winkel, (maar dan op de terugweg). ook herkenbaar??