Wc zo onhandig, onderbroeken vraag, en wandelpijn

Zoals jullie weten zijn wij flink bezig met de zindelijkheids training. we zetten hem regelmatig op de wc. Het probleem is alleen… wij wonen in een “aangepaste woning” je raad het al: de toiletten zijn vreselijk hoog!! hij kan daar nooit zelf op komen ook niet met een krukje want dan is ie nog best hoog.
nu hadden we het er met zn 2en over zovan: goh hoe gaan we dit dan doen want we kunnen moeilijk rico elke keer naar de wc brengen tot zn 6e als hij groot genoeg is
want ik weet ook dat Rico gewoon zelf naar de wc wil kunnen gaan als hij moet. maarja dat werkt dus niet. wat zouden jullie in dit geval doen? toch maar het “potje” binnen handbereik zetten? vind het echt een beetje vervelend want hij kan gewoon op de wc, maar soms dan ben ik b.v. met de was bezig en dan moet hij, en kan hij er niet op en zegt dan ook gewoon niks (ook al vraag ik hem dit wel te doen) dus dan plast hij in zijn broekje.

Vraag 2 hierover: hier komen ongelukjes nog regelmatig voor. Rico is best druk, dus hij vergeet vaak dat hij naar de wc moet. Ik vind het weer zo frisjes nu… ik bedoel ik heb een stuk of 12 onderbroekjes en 6 of 7 boxers. maar ik kan m moeilijk nu constant in zn onderbroek laten rondlopen, dat is veelste fris dus moet ik wel een lange broek bij m aandoen anders heeft ie het koud.
nu zitten er in 2 dagen… 3 lange broeken in de was (hij heeft er 4, de andere 2 is ie uitgegroeid) en 2 pyjama broekjes, trouwens ook nog, maar zo hou ik dus geen broeken meer over. heb geen droger meer dus nu met dit weer duurt het toch wel een paar dagen voordat alles droog is en ik vind het wel zo prettig dat als hij een broek aan heeft hij ook een reserve aanheeft.
enfin om een lang verhaal kort te maken; nu doe ik hem toch als we buiten zijn een pamper aan want ik ben toch nog niet helemaal van die dingen af… want hij reageerd daar precies hetzelfde op als op een onderbroek. : lukt het dan is zn pamper droog, heeft ie soms een ongelukje zit er een miniplasje in en wil ie alsnog op de wc (zo gaat het dus constant). dus voor hem maakt het niet uit of ie nu een onderbroek aanheeft of een pamper…maar ik weet dat de meningen hierover verschillen en vind de 1 dat je gewoon de pamper helemaal uit moet laten op den duur. en de ander maakt het weer niet uit. Maar omdat ik nu al uitleg hoe Rico op zn pamper reageerd (hetzelfde als op een onderbroek dus) zou het dan toch gewoon kunnen om hem soms een pamper aan te doen ipv alleen een onderbroekje, want vraag me af hoe dat dan bij jullie gaat, t moet niet zo zijn dat ik weet ik hoeveel overbroekjes bij moet kopen om hem warme beentjes ge geven en toch zonder pamper kan rondbanjeren toch?

en nu nog een vraagje wat hier helemaal los van staat.
het is nu al weeeeeeken zo dat als rico moet wandelen hij krom gaat staan en klaagt over buikpijn. is dit ook weer zo’n fase? las het laatst ophet forum dat een kindje dat ook had maar die had ook koorts, kon zo gauw dat topic niet vinden dus daarom plant ik die vraag hier maar even tussen. elke keer moet ik hem daardoor optillen want hij kan echt niet meer lopen zegt hij . ook al loop ik dan door dan blijft hij gewoon krom staan of gaat er rustig bij zitten midden op de weg soms heeft hij daarna ook een dunne luier/broek maar niet altijd maar zn buikje klinkt dna wel onrustig (gerommel hoor je overduidelijk) kan dit komen door “verre afstanden” lopen dan? ofja wat is dan ver, want hij heeft het al als ik heen loop naar de winkel, (maar dan op de terugweg). ook herkenbaar??

Ik had ook een verhoogde wc-pot, maar ik heb de woningbouw gebeld dat ik graag eebn lage wou ivm zindelijk worden van Joey. Dat was geen probleem, die pot was namelijk geplaatst vanwege de vorige bewoonster met haar gebroken heup.

Een gewone wc was ook nog te hoog om er zelf op te komen, maar dat is met een opstapje nu ook verholpen. Misschien dus de woningbouw vragen of ze een normale pot willen plaatsen?

Wat betreft die ongelukjes… Ik doe Joey ook nog een luierbroekje aan als we bijvoorbeeld naar de stad gaan. Hij kan best al goed ophouden, maar er is nou eenmaal niet altidj een wc voor handen, dus dan is zo’n luierbroekje toch nog wel even handig! Hij had laatst een enorme plas gedaan in de intertoys namelijk… Toen ik dus net ff vergeten was een luierbroekje aan te doen

Mag ik ook gelijk even een vraagje stellen in jouw wc-topic? Joey heeft namelijk nogal problemen met op de wc zitten als hij de broek op zijn enkels heeft! Die broek en onderbroek moeten echt helemaal uit voor hij op de wc wil plassen! Hij kan zijn benen anders niet wijd doen, en dan issie bang dat hij er in valt… Is dit herkenbaar? En hoe gaan jullie hier mee om?

Groetjes Anouk

Nou, wij zijn ook net 2 weken bezig, dus ik reageer maar even hoe wij het doen

Ik ga in ieder geval altijd mee naar de wc, want Seth is veel te klein om zelf op de wc te komen. Voorlopig blijf ik dat nog wel even doen, omdat ik toch ook wil dat alles goed afgeveegd wordt.
En jullie verhuizen misschien toch ook wel over een poosje, dan heb je hopelijk dat probleem niet meer.

Verder heb ik Seth vanaf de eerste dag gewoon alleen een boxer aangegeven, en de eerste paar keren dat we weg gingen deed ik dan een luier aan. Maar eigenlijk deed hij er nooit wat in. Ongelukjes kwamen de eerste paar dagen regelmatig voor. Daarna werd het ongeveer 1x per dag een paar dagen lang. En nu sinds 4 dagen gaat het helemaal goed. Sinds 2 dagen probeer ik het ook los te laten om te zeggen dat hij naar de wc moet, en geeft hij het gewoon zelf aan. Wel spreek ik met hem af dat als hij bijvoorbeeld ergens anders is, en hij is heel lekker aan het spelen, dat ik hem dan waarschuw.
Verder laat ik Seth ook regelmatig alleen in een boxer lopen in huis, het is hier 23 graden, dus warm zat. Zeker de eerste dagen was ik anders alleen maar aan het wassen.

Over de buikpijn, volgens mij kan dat niet komen van lopen. Wel kan het dat er wind/kou op zijn buikje staat en hij daar last van zijn darmen van krijgt.
Hier zegt Seth trouwens altijd eventjes voor hij moet poepen dat hij zich niet lekker voelt, en dan moet hij dus even erna poepen.

Dus, tot zo ver mijn ervaringen
Liefs, Anne

dat probleem hadden wij hier eerst ook. Wij hebben ook een hoge wc… maar ook een heeeel inventieve dochter

Die wil altijd alles zelluf doen, en als ze ergens niet bij kan sjouwt ze er gewoon een stoel naar toe. Zo ook bij de wc dus!
Nu staat er standaard een stoeltje bij de wc, zodat ze het wel zelf kan.

Als hij het zelfde reageert op een onderbroekje als op een luier, zou ik hem bij het weggaan lekker een luier aandoen als het nog vaak misgaat hoor…
Doe ik bij dochter iig wel. Voor haar maakt t ook geen verschil, en ook met luier aan geeft ze gewoon aan dat ze moet plassen. Daar heeft ze overigens nooit meer ongelukjes mee Maar poepen doet ze nog niet op de wc… en zolang ze die dag nog niet gepoept heeft doe ik dr gewoon een luier aan als we weggaan. Pfff… je zal in de supermarkt staan met een poepbroek bah!!!
Thuis doet ze t meestal in dr onderbroek… of in de luier als ze die van het slapen nog aanheeft.

En die buikpijn… zou hij last kunnen hebben van zijn milt ofzo?
Alleen daar reageren je darmen toch weer niet op… hmm nee geen idee dan.

@Anouk: ja dat zou ik idd eens kunnen navragen, stom dat ik er zelf niet op gekomen ben haha… maar volgens mij. zijn alle wc’s in de flat zo?
zal toch eens wat meer navraag doen.
goh ik kijk nu naar buiten het stormt gewoon… oke even terug naar jou haha…
heeeel herkenbaar, rico wil ook ALLES uit, en het liefste werkt hij mij ook de deur uit en schreeuwt hij: MAMA WEEEEEEEEEG DEUR DIIIIICHT!!"
ja rico die doet alleen moeilijk als ik zijn schoenen niet aan heb gedaan. dus als zijn schoenen aan zijn en hij gaat dan op de wc met zn broek tot zn enkels is het goed. maar als ie zn schoenen aan heeft schopt hij met zijn benen heen en weer als ik hem optil om m op de wc te zetten hahaha en dan gaat die broek dus ook uit, ik denk dat het comfortabeler is zonder kleding aan.

@Anne: ja ik waarschuw rico wel regelmatig maar toch gebeurd het telkens nog. geen idee waarom, hij is niet zo’n vlugge merk ik wel… terwijl het voordat we op vakantie gingen hij bijna droog was. soms dagenlang droog en dan een ongelukje en sinds de vakantie is het nie veel meer
nee het heeft niets met de kou te maken van zijn buikpijn want hij heeft het ook als het gewoon warm buiten is en er geen wind staat. ik denk eerder dat wat suzsje zegt misschien de oorzaak zou kunnen zijn? misschien dat zn eten niet zakt ofzo en daardoor pijn heeft bij het lopen?

@suzsje: ja nu je het zegt, dat zou best kunnen. maar is dat je milt dan?
want ik heb b.v. ook heel veel steek tijdens het lopen als ik net gegeten heb. maar hij heeft het dus altijd.
ik vraag me dus ook af of het echt buikpijn is of gewoon luiheid, geen zin om te lopen of wat dan ook. ook al vind ik dit erg vreemd, want hij is wel een renner en een spring in het veld…hmz…

Ook hier zijn we begonnen met zindelijkheidstraining…en dan is het makkelijk dat het een meisje is.
Een paar weken terug hebben we het als eens geprobeerd. Om de 15 min naar de wc. Kwam er geen plas dan de onderbroek en een leging weer aan. Kwam er wel plas, groot feest wat wordt beloond met een sticker.
Maar het ging vaker mis als goed. Dan plaste ze toch in haar broek.

Toen kwam mijn vriendin met haar verhaal, wat zij bij haar dochter deed. Zij liet haar in haar blote kont lopen. Dan was het klaar, kreeg die dochter een onderbroek aan dan was het weer mis.
Ik hou er zelf niet zo van om mijn kindje in haar blote kont te laten lopen. Maar dacht ach ben toch thuis, dus we proberen het.
Nou het werkt!!! Heb haar in de blote kont, heb er wel even een rokje over gedaan, voor de netheid. Maar geen onderbroek.
Als ze moet plassen geeft ze het keurig aan en dan doet ze haar plasje op de wc.
Ist niet super!!

Ik heb voor Rens een heel pakket broeken via mp gekocht. Superhandig met de zindelijkheidstraining. Nou ja zo kun je het hier amper noemen want hij is er zelf mee begonnen en e hebben er weinig aan hoeven doen. En ook ideaal voor het buitenspelen.
Zelf ben ik er geen fan van om Rens inz’n blootje of z’n onderbroek te laten lopen. Wil hem niet daaraan wennen. We hebben hier een jochie in de buurt die nogal graag in z’n blootje loopt en dus gerust op strrat z’n broek uit doet.
Ik wil niet dat Rens dit gaat doen dus die krijgt gewoon een broek aan. Nu heeft hij bijna geen ongelukjes meer maar ik had soms wel 5 natte broeken op een dag in de was zitten. Niet echt grappig maar goed dat is nu wel over.
In het begin trok ik hem el een luierbroekje aan als we weg gingen, nu niet meer want dat wil hij niet meer. Ik laat hem plassen voor we weggaan en komen we onderweg een plasgelegenheid tegen in de stad bv dan laat ik hem daar naar de wc gaan. Het is wel een keertje misgegaan in een winkel. Maar goed ik heb in de luiertas van Noa ook standaard schone kleding voor Rens en plastic zakjes voor de natte zooi(van de Da zijn voor luiers dan krijg je ook geen stanklucht)
Na de vakantie gaan we Rens 's nachts ook zonder luier laten slapen. Hij is eigenlijk al nagenoeg droog 's nachts(miss 1 keer per week niet) maar omdat ik geen zin heb om op de camping met een nat bed te zitten midden in de nacht zonder asmachine direct in de buurt wachten we nog ff daarmee tot na de vakantie.
Enne ik zou ook gewoon vragen voor een lagere wc en anders idd stoeltje erbij.

Groetjes Ramona

@Ramona: ja als je bijna geen ongelukjes meer krijgt is dat super knap! maar Rico heeft dat helaas nog wel… en normale broeken kosten nu eenmaal wat meer geld, en ik heb geen geld voor 15 normale broeken… want dan worden er idd wel een stuk of 5 of meer nat op een dag, en aangezien ik de was aan het droogrek moet hangen, is het niet op tijd droog, want dan heb ik binnen 2 dagen 10 natte broeken en zijn de eerste 5 nog niet droog vandaar toch maar in zn onderbroek laten rondbanjeren