Wat goed zeg! Hele worstelingen kunnen dat zijn met kindjes die de handigheid van poepen niet voor elkaar kunnen krijgen.
Ik herken het een beetje. Hier is het niet zo erg geweest als bij jou, maar wel maximaal 2x per week poepen en dan 2-3 dagen lang lopen rondhupsen met een poep die dwars zit maar die er maar niet uit wil. En maar elk half uur of soms elk kwartier op de pot gaan zitten persen. Heb er een aantal weken geleden zelfs Lactulose voor in huis gehaald.
En ineens…vorige week maandag zegt ze “Mama, ik moet een poep!”. Dus ik denk, daar gaan we weer tot minimaal woensdag met worstelen! Maar nee hoor, even later roept ze dat hij er al was. Zomaar ineens, zonder persen, zonder in mij te hoeven knijpen. Gewoon floep! En de volgende dag weer, en de volgende dag weer! Ineens snapt ze hoe het werkt!
Dus ik kan me je opluchting heel goed voorstellen Brentje! Hier was het ook elke keer groot feest als er een poep uit was. En nog steeds, we zijn nu bijna 2 weken verder dat ze ineens wel elke dag kan poepen, nog steeds roepen we allemaal heel hard hoera als het weer gelukt is.
Het lijkt zoiets simpels en het lijkt een suf probleem, maar het is verschrikkelijk om je kind elke keer zo te zien worstelen.
Dus hoera voor je kleine meid!!!
Groetekes, Sje