Waterpokken!

Gisteren zag ik wat vlekjes in Fabienne d’r lies en vandaag … aaaaah … buik, rug, voorhoofd … ik zie steeds meer vlekjes en bultjes … vochtbultjes … jeuk.
Manlief is even naar de drogist voor lotion. Heb toch wel graag iets in huis voor het echt gaat jeuken !!

Zou ik ze dinsdag naar de PSZ kunnen laten gaan?? men zegt dat dit gewoon kan ondanks het besmettelijk is.

Ach die arme kleine meid! Troost je met de gedachte dat ze het beter nu kan hebben dan bij zomerse temperaturen! Dan is de jeuk alleen maar erger!

Wat de psz betreft, het beleid is per psz anders, dus ik zou vooraf even bellen of ze mag komen.

Alle beterschap!

Groetekes, Sje

Balen! Die jeuk is het naarste, het was hier op dag 3 op het hoogtepunt. Een bad met havermout hielp hier goed en mentholpoeder.

Ze zijn al besmettelijk voordat het uitbreekt, dus op zich mogen ze haar niet weigeren op de psz. Maar ja, dat doen ze wellicht wel, dus even bellen om te checken.

Sterkte en beterschap voor je meisje!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

quote:
Een bad met havermout hielp hier goed

De havermout niet rechtstreeks in het badwater gooien. Is je afvoer niet blij mee, je loodgieter wel!

Flinke hand havermout in een washandje, dichtbinden en dat washandje in bad als spons gebruiken. Steeds lekker nat maken en boven/langs de huid uitknijpen.

Ik maakte ook wat extra havermout-water en dat smeerde ik dan door de dag heen nog weleens op de huid als ze jeuk hadden.

Groetekes, Sje

Wat een geweldige tips van jullie !!

Bedankt

och gerum wat sneu! beterschap ermee!

ohja …bij ons mogen ze opzich wel komen, want je “kunt het maar gehad hebben” maar omdat kinderen er vaak ook helemaal nie lekker van zijn hebben ze liever dat ze thuis gehouden worden, maar het is geen moeten ofzo hier.

Gewijzigd door - MamavanRico op 05 May 2012 10:24:23

En verder niet te warm aankleden en bijv. komende nacht ook lekker in ondergoed laten slapen ipv met pyjama aan. Warmte maakt de jeuk erger namelijk. En als ze het koud krijgt, meldt ze zich echt wel.

Overdag ook niet te warm aankleden. Desnoods ook lekker in haar ondergoed laten lopen als ze dat zelf niet te koud vindt.

Groetekes, Sje

quote:
quote:
Een bad met havermout hielp hier goed

De havermout niet rechtstreeks in het badwater gooien. Is je afvoer niet blij mee, je loodgieter wel!

Flinke hand havermout in een washandje, dichtbinden en dat washandje in bad als spons gebruiken. Steeds lekker nat maken en boven/langs de huid uitknijpen.

Ik maakte ook wat extra havermout-water en dat smeerde ik dan door de dag heen nog weleens op de huid als ze jeuk hadden.

Groetekes, Sje

Helemaal juist, vond het eigenlijk voor zich spreken

Hier deed ik de havermout in een pantykousje, dat dichtknopen en dat in het bad gooien.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Voor ons spreekt het voor zich maar als er ooit iemand iets over waterpokken zoekt en hier terechtkomt, dan hoeft het voor die persoon niet per se voor zich te spreken. Dus vandaag voor de zekerheid die verduidelijking.

Ik woon ook al een jaar of 7 op een huishoudelijke site en je wilt niet weten hoeveel mensen echt niet verder denken dan wat ze lezen. Gelukkig hebben we daar ook een goede disclaimer zodat duidelijk is dat het gebruik van tips voor eigen risico is.

Gisteren nog een vraag van iemand die het beslag voor een vriendschapscake had gekregen (zo’n doorgeef-beslag). Had ze in een kom gedaan, maar nu zaten er mieren in. Of ze daar dan toch nog wel een cake van kan bakken.

We hebben de vraag in de redactie achter de schermen maar afgedaan als “er is weer een grapjas bezig om de boel op te jutten”, maar de kans is heel groot dat het echt een serieuze vraag was. En zo iemand zou dus makkelijk de havermout zo los in het badwater gooien.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 05 May 2012 12:32:40

Menthol poeder werkte hier super. Ze hebben het alletwee gehad en door de methol poeder gaat de jeuk zo goed als weg. Daarnaast hebben we Calendulan gebruikt, kun je daarna ook nog gebruiken als ze zicht gebrand hebben in de zon.

Alles wat groot is, begon ooit klein, je hoeft niet meteen een vlinder te zijn!

Je hebt gelijk hoor Sje, dat je het aanvulde!

Groetjes,
M

Het zit jullie niet mee… beterschap!!
De havermout deed het hier ook prima in een washandje, elastiek er om, klaar! Ideaal die tips he?
Ze hebben er hier trouwens beide weinig last van gehad, gelukkig. Ook naar de speelzaal was geen probleem!

Groetjes Manderijn.