Waterpokken?

Ladies,
Mijn meisie heeft de waterpokken. Het heerste al op de psz dus het kwam eraan.
Nu is ze maandag en dinsdag erg koortsig geweest en dinsdagmiddag knapte ze in een keer weer op. Ik wist toen nog niet dat dit de waterpokken was. Woensdag is ze gewoon naar de psz gegaan en was er niets aan de hand. In tegendeel ze was supervrolijk. Vandaag had ik toch mijn vraagtekens bij een paar bultjes op de rug en buik en 1 op gezicht dus ik bel de dokter dat mijn dochter er niet veel last van heeft en maar 3 a 4 bultjes heeft kan dit de waterpokken zijn? Ja dus. Maar goed. Ze heeft geen last en ik zag vanavond onder de douche dat ze inmiddels al wat meer heeft gekregen. Haar gezichtje is gelukkig nog vrij. Maar nu het volgende, morgen zou ze naar de psz gaan, maar moet ik dit nu wel doen. Ze hebben daar alle lampionen klaar en wij ouders mochten iets eerder komen, want er moet natuurlijk gezongen worden voor ons met hun lampionnetje. Eigenlijk wil ik dit niet missen. En aangezien Sanne helemaal geen last heeft van haar bultjes wil ik wel gaan, maar ben toch wel bang voor reacties. Daarintegen gaat ze natuurlijk niet als haar hele gezicht er onder zit. Ik wil toch nog even bellen morgenochtend naar de pzs of het een probleem is. Maar wat vinden jullie?

Persoonlijk zou ik eerst even bellen of het goed is of je komt maar kun je dan nog op tijd op school zijn? Dus ik zou zeggen gewoon gaan, ook als ze op haar gezicht zitten. De besmetting is allang geweest, ze is eerder deze week ook al geweest.
En klinkt misschien raar maar een kind krijgt het toch (uitzondering daargelaten) dan hebben ze dat maar weer gehad.

Je kunt gerust gaan, besmettingstijd is al ruim voor de waterpokken zichtbaar zijn!
Hier bij ons mag het dus ook gewoon!

Manderijn

Ik zou in elk geval bellen naar de psz. Da’s wel zo netjes. En dan laat ze daar maar aangeven wat het beleid is. Ze is namelijk besmettelijk op het moment. Heel vervelend met die lampionnen, maar dat is dan niet anders.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 10 Nov 2011 21:07:55

Hier ook de vraag wel of geen waterpokken?
Nathanael heeft nu allemaal rode vlekken onder zijn linker oksel en de rechter is vlek-vrij. Ook heeft ie een vorse rode vlek net bij zijn heup, en 2 mini vlekjes onder zijn kin.
Ik zou zelf niet weten of dit waterpokken zijn of niet?
Vaak verspreid het zich toch veel sneller?
Goed controleren iedergeval!

Nathanael is van 10-06-09

Richtlijnen van de GGD waar de speelzaal mee zou moeten werken

Wering

Weren is niet zinvol omdat besmetting al heeft plaatsgevonden voordat de blaasjes ontstaan. Wel moeten de overige ouders geïnformeerd worden dat er waterpokken heerst. Dit geldt met name voor ouders van kinderen met een gestoorde afweer en zwangere vrouwen die op het punt staan om te bevallen.

Maar ik zou het gewoon even melden en vragen hoe of wat. Een kindje is nl. al besmettelijk twee á drie weken voor de blaasjes uitbreken.

Nee hoor, zover vantevoren zijn ze niet besmettelijk.

De incubatietijd is 2 weken. Mogelijk ben je daarmee in de war.
Incubatietijd betekent dat het na besmetting door een ander kindje ongeveer 2 weken duurt voordat je kindje de eerste ziekteverschijnselen krijgt.

Je kindje is besmettelijk 2 dagen voordat het eerste blaasje te zien is.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 10 Nov 2011 22:23:09

Heb haar toch thuisgehouden. Heb even de lampion opgehaald en de juf zei dat ze wel kon komen, maar ik zag dat ze nog blaasje met vocht op haar gezichtje had.
We gaan wel gewoon lampionnetje lopen bij opa en oma.
In elk geval bedankt.