Waterpokken

Hallo allemaal,

Gister hebben we bezoek gehad van familie van ons. Hun zoon had twee weken terug de waterpokken gehad en nu krijgt hun dochter ze. Gister hadden ze de eerste plekjes ondekt.
Ik zie er niet tegen op dat onze dochter ze krijgt. Want die kans is heel groot. Ze hebben samen gister uit een beker gedronken…kon er niet zo snel bij zijn om het af te pakken.

Maar nu ben ik zwanger. Woensdag 33 weken. Is dit erg voor mij? Als mij dochter de pokken wel krijgt? Of loopt mijn baby geen enkel risico.
Ik heb vroeger als klein meisje zelf de pokken wel gehad.

Of moet ik contact zoeken met een huisarts?

zou het even na vragen of het kwaad kan, want dat weet ik zelf ook niet zeker. Volgens mij alleen als je het zelf nooit hebt gehad, maar goed, ik weet het dus niet zeker. Wat betreft de kans dat ze het krijgt, dat zegt echt nikshoor!! Bo die heeft 2 neefjes waar hij intenssief contact mee had in de weken dat die de waterpokken hadden, maar echt nul komma nul hier. Niet 1 pokje!!! en er zijn zat andere kinderen geweest van het kdv die het hadden, waar hij mee in contact is geweest, ook geen waterpokken van gekregen. Dus de kans zeer zeker aanwezig dat je dochtertje geen waterpokken krijgt!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Als je het zelf al gehad hebt (echt goed gehad hebt, dus niet als kleine baby ofzo) dan is er voor je baby geen risico.

Groetjes,
M

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/7MuGp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Mriek op 07 Feb 2011 08:55:38

Ik had hetzelfde grapje toen ik er net achter was gekomen dat ik zwanger was.
Ik heb contact gehad met de HAP en het kan kwaad met name in het eerste stadium van je zwangerschap ALS je het zelf nog niet gehad hebt, wat een zeer kleine kans is.
In Nederland heeft ca 90% van de volwassenen antistoffen.
In mijn geval wist mijn moeder niet meer of ik als kind waterpokken gehad heb en daarom is er bij mij bloed geprikt. Gelukkig had ik gewoon antistoffen dus no problem.
Hoop eigenlijk nu dat Jack ze krijgt voor de baby komt, want voor een pasgeborene is het ook weer link…bah.

[img]Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers[img]

@mriek, ik weet zeker dat ik de pokken heb gehad, Heb er nog een litteken van op mijn gezicht.

Bij toeval moest mijn zusje vanmorgen naar de huisarts dus die heeft even gevraagd. Het kan voor mij geen kwaad. En ook niet voor de kleine. Wel moet ik als onze meid de waterpokken krijgt haar niet knuffelen als we beide naakt zijn. Het vocht uit de blaasjes kan bij mij gordelroos veroorzaken.

Weer een hele geruststelling

Fijn dat je gerust bent gesteld!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers