Waterpokken?

Hoi Dames,

Ik heb even een vraagje. Bo kreeg maandag avond opeens hoge koorts (40,0) Dinsdag had hij dit ook. HEt begon laag, maar liep hoog op, maar in gedrag merkte je niks aan hem. Ja , hij at wat minder, maar verder heel vrolijk en actief.
Gisteren ochtend was hij bij mijn moeder, en toen was de koorts al behoorlijk afgezakt. Kwam niet hoger dan 38,5. Hij kreeg daar echter wel bultjes.
HIj heeft er niet veel, maar hij heeft er 1 achter het or, 1 op zijn voorhoofd, 1 op zijn onder lip, 1 boven op een vinger en 1 op de binnen kant van zijn hand. Het lijken echt uit de hand gelopen mugge bulten, niet normaal, oook vuur rood in kleur. Mijn moeder zei, dat dit nog wel eens het begin kon zijn van waterpokken (aan het einde van de middag kreeg hij die) Dus ik dahct ok, maar eerst afwachten want heb dit al eens eerder gedacht en toen bleek het ook niet zo te zijn.
Nu is het de volgende dag, de koorts is helemaal weg (36,9) de bulten zitten er nog steeds, maar er komen er nog niet meer. Het lijkt wel bij eentje als of er in het midden van het bultje zich iets aan het vormen is. De kleur is nog wel het zelfde als de rest van het bultje maar het is meer glimmend zeg maar.
Mijn moeder zegt, zijn geen water pokken, want dan had hij er nu helemaal onder gezeten, maar ik hoor ook andere verhalen, dat een kind dus zo begint en dan na een dag of drie er pas onder zit.
Weet dus niet wat het is, lijkt het idd op waterpokken? of zou mijn moeder gelijk hebben? Zal proberen er nog een foto van te maken

liefs woezel

ik weet niet of waterpokken met koorts begint…
volgens mij niet (niet bij rico in ieder geval) ik denk eerder aan de 6e ziekte. eerst hoge koorts nu bultjes. maar ik weet niet precies hoe ze eruit zien dus of het nou waterpokken zijn of de 6e ziekte… geen idee. wat ik wel weet is dat je met waterpokken niet helemaal onder hoeft te staan,
het ene kind staat helemaal onder en het andere kind heeft ze alleen op het gezicht en armen en buik b.v.
de ander weer alleen op de benen en romp.
wie zal het zeggen maar als je het zeker wil weten zou ik gewoon eens naar de huisarts gaan, dan weet je het zeker en hoef je je niet zo druk te maken.
er zijn buiten dat heel veel vlekjes ziektes bij kinderen, dus vanaf dit punt is het eigenlijk alleen maar gissen.
toen rico onder stond wilde ik weten wat het was en ben toen ook naar de dokter gegaan die waterpokken bevestigde.
idemdito met de 6e ziekte.
is niks he beterschap met Bo!

Normaal zou ik zeggen, dat lijkt meer op de zesde ziekte maar dan staan ze na die paar dagen koorts op romp, hoofd en bovenarmen onder de kleine rode puntjes.

Maar zoals je omschrijft dat hij er niet veel heeft, zou je eerder denken aan waterpokken. Hoewel hij er daar meer van zou moeten hebben sinds gisteren.

Aangezien hij ze toch alleen maar op romp, hoofd en armen/handen heeft, neig ik dan eerder naar de zesde ziekte. Die is besmettelijk dus waarschuw kindjes en zwangere vrouwen waarbij hij de afgelopen week in de buurt is geweest.

Groetekes, Sje

@Sje: de 6e ziekte kan toch ook op de rug en buik komen?
rico stond echt helemaal vol
zn gezicht rug buik borst armen benen
echt alles stond onder.
met waterpokken had hij het op zn gezicht en armen en een paar in zn hals

Schatteboutje, romp is toch rug en buik?
Heb je een blonde dag vandaag?

Groetekes, Sje

Wat vervelend voor Bo! Het klinkt heel erg als naar wat Erik een tijdje geleden ook had. Ook verder niet ziek, maar dezelfde vlekjes (een stuk of 8) verspreid over z’n hoofd en linkerbeen met iets in het midden dat een beetje glom. Ik dacht niet dat het waterpokken waren, want dat ziet er volgens mij toch anders uit. En omdat 'ie er verder niet ziek van was heb ik er ook geen arts naar laten kijken. Het is vanzelf weer weggetrokken en dat was dat.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

@mriek, dat klinkt idd precies hetzelfde als wat Erik had. Idd niet ernstig ofzo, dus dokters bezoek is niet nodig, maar idd paar dagen koorts en daarna een paar bultjes met in het midden dat het wat glimt. Het zijn nog steeds geen blaasjes, en het worden er ook niet meer. Het zijn dus geen waterpokken. 6e ziekte, ja het kan, maar daarvoor heeft hij toch veel te weinig bultjes, en hij heeft er geen op zijn romp. Wat het dan wel is, geen flauw idee.
Ik dacht idd door mijn moeder aan de waterpokken. Ook omdat er een paar weken terug iemand op het kdv van Bo ook waterpokken had. Tevens was Bo een goede anderhalve week terug snot verkouden. Het had gekunt, maar denk toch niet dat het zo is. Ergens vind ik dat wel jammer, want hoe ouder ze worden, hoe meer last ze van waterpokken hebben. Hij kan het dus beter nu krijgen , dan over een jaar, maar goed, je hebt het niet voor het uit kiezen he!

liefs woezel

ik haalde romp en gezicht door elkaar haha ofja met elkaar in verwarring…brr inge tochja ik heb een blonde dag, wat zeg ik een blonde maand, zie mama’s hoekje over de pil vergeten
gaat lekker met mij he hahaha, echt ik moet meer braintraining doen ik bedoelde dus

Geeft niks hoor. Als je zwanger bent, kun je hormonen de schuld geven en aangezien de pil uit hormonen bestaat kun je nu je die een aantal dagen vergeten bent ook hormonen de schuld geven!

Groetekes, Sje

Precies Woezel, klinkt aardig hetzelfde. Het waren hier ook idd geen blaasjes, er zat duidelijk geen vocht onder. Hmm. Ben nu toch wel nieuwsgierig wat het geweest kan zijn. Kan jij niet toch even met Bo langs de huisarts?

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Hoi hoi,

Nikki heeft de waterpokken 4 keer gehad!! De eerste 3 keer maar een paar, ze was toen onder de 5 jaar en toen ze 5 was stond ze echt helemaal onder!!! En ja, de eerste 3 keer waren het ook echt waterpokken!! Ik ben er mee naar de dokter geweest, maar het zette gewoon niet door, dus ze werd ook nog niet immuun…

Deze foto’s zijn van de laatste keer… Arm schaapje…!

Grtz Von

@Sje: hahaha, goeie daar was ik nog nie op gekomen.
he verdorie nou heb ik je nog geen foto gestuurd herinner ik me NU op DIT moment.
STOM sorry!
heb ook nog steeds geen goed standaard.
sorry offtopic ik hou mijn mond

Schandalig dat ik die foto nog niet heb! Ik zal de politie eens gaan bellen! Duurt me allemaal veel te lang!

Groetekes, Sje