Waterpokken

Hoiii… Vanmiddag hebben wij een barbeque bij mijn schoonvader want hij was Donderdag jarig.

Nou heeft mijn schoonzus haar 2 kids de waterpokken… bij de oudste is het zo goed als weg maar bij de 2e zit het er net…en was dus ook nog besmettelijk…
Moet ik er nu wel of niet heen gaan met Noah? Dat hij de waterpokken zou krijgen vindt ik niet erg, iedereen moet het toch een KEER krijgen…maar mn schoonvader vroeg of ik er wel bij in de buurt mag komen!

Mag dat wel???

Ik ben daar bij Noah in de zwangerschap wel op gestest en ik weet van mezelf dat ik het vroeger 2x heb gehad, maar heb nu nog geen bloed laten prikken… dus of ik bij deze die weerstand heb weet ik dus nog niet… (ben doodsbenauwd voor bloedprikken)

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Bel even naar de ha post, dan weet je het zeker.
Wel even komen vertellen wat ze zeiden dan he.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ik heb even de HA post gebeld, en zolang ik zeker weet dat ik de waterpokken heb gehad, kan het geen kwaad voor de ongeboren vrucht.
Pfff gelukkig maar… maar ja ik zit dus ook nog met Noah… het is bij de kids van mn schoonzusje al uitgebroken… dus dan is het toch niet besmettelijk meer?? of nog wel??

Waterpokken is besmettelijk vanaf 2 dagen voordat de eerste blaasjes zichtbaar zijn t/m het laatste blaasje ingedroogd is.

Als je ooit waterpokken hebt gehad, zou je levenslang beschermd moeten zijn, dus hoef jij niet bang te zijn dat je het krijgt.

En als Noah het nu zou krijgen is het ook niet erg, want hij kan het maar gehad hebben voordat de baby komt. Als hij waterpokken krijgt als de baby er is, kan het voor de baby gevaarlijk zijn omdat waterpokken een herpes-virus is.

Herpes kan dodelijk zijn voor zuigelingen (zie ook koortslip in combinatie met zuigeling). Dus ik zou hem juist nu bij die kinderen neerzetten in de hoop dat-ie waterpokken krijgt. Scheelt je als de baby er eenmaal is een hoop onrust als Noah dan bij waterpokken-kindjes in de buurt zou komen.

Plus waterpokken krijgen hoog zomer bij hoge temperaturen geeft meer jeuk dan waterpokken nu krijgen. Warmte broeit namelijk en werkt jeuk in de hand.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 29 May 2010 12:26:13

Nou, we hebben Noah de hele dag met ons nichtjes laten lopen, die dus allebei de waterpokken heeft… bij de 1 is het zo goed als weg, maar bij de jongste (vroeg ik wel naar) was het nog besmettelijk… dus ik hoop eigenlijk ook wel dat Noah het krijgt haha, maar ja Chris heeft het nog nooit gehad zoals ik zn vader hoor… maar ja las al wel op internet dat hij er een zeer hoofd en gevoelige huid van zou kunnen krijgen, maar ja dan is hij ook weer een paar dagen bij de deur hahaha!! Dat vind ik ook niet erg…

@Sje: heb jij enig idee hoe het komt dat bepaalde artsen zeggen dat het 5 tot 7 dagen voor de eerste vlekjes komen, dat het dan al besmettelijk is, en andere artsen weer idd 2 dagen voordat de vlekjes komen? het RIVM zegt ook 2 dagen voor die tijd. maar ik snap niet waarom sommige artsen dan toch anders beweren.
Vroeg me af of jij daar enig benul van had

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

@MamavanRico, eigenlijk heb ik helemaal geen benul, dat weet je he?!

Nee, zonder gekheid, geen enkel idee waar het verschil in zit. Zit de verwarring niet in de tijd die er overheen gaat voordat ongeveer alle blaasjes ingedroogd zijn? Dat zou nog weleens op 5-7 dagen kunnen liggen namelijk.

Ik heb geleerd “besmettelijk vanaf 2 dagen voordat de eerste blaasjes zichtbaar zijn”.

Groetekes, Sje

Als ik het goed begrijp Sje : Kan Noah nu dus ook besmet zijn met het waterpokken virus (Herpes Virus), en kan hij dus morgen blaasjes krijgen?? dan zit er 2 dagen tussen.

haha, nou dan houden we het tussen 2 en 7 dagen ipv 5 en 7 dagen

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Nee, nou heb je het over de incubatietijd. De tijd tussen besmet raken en daadwerkelijk blaasjes krijgen. Die is 2 weken bij waterpokken. Dus je moet nog even geduld hebben.

Maar hij is straks 2 dagen voordat-ie de blaasjes krijgt al besmettelijk voor anderen en bij die anderen duurt het dan weer 2 weken voordat ze daadwerkelijk blaasjes krijgen.

Groetekes, Sje

Oooooooookkeee ik snap hem… Thnxx!!