Waterpokken


#1

Ik ben al even aan het zoeken geweest
Maar niets kunnen vinden
Weet iemand hoe je dat papje moet maken van zemmelen (als ik het goed heb)
Zodat de pokken indrogen
Ik ben bang dat bij Robin de waterpokken door gaan komen
zag wel al dat je calendulazalf kunt gebruiken voor de jeuk
Dus ik hoop dat iemand mij kan helpen
Bedankt

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin


#2

Mijn zus belde net ook al om te verifiëren hoe die waterpokken beginnen.
Wat dat badje betreft was het: washandje vullen met havermout en dichtbinden.
Kind in badje zetten en dat washandje als spons gebruiken. Steeds uitknijpen zodat er steeds meer havermoutvocht komt.

Volgens mij kon je ook wat van dat vocht bewaren om later bij jeuk mee in te smeren, maar dat weet ik niet zeker.

En verder inderdaad VSM Calendulan Kinderemulsie. Staat in het rood “waterpokken” op het doosje. De gebruiksaanwijzing zegt dat je de pokjes stuk voor stuk aan moet tippen met een wattenstaafje maar dat is onbegonnen werk. Ik gebruikte het gewoon 3x per dat als bodylotion. Lekker dun uit te smeren.

Beterschap voor de kleine man.

Groetekes, Sje


#3

Het badje met havermout werkte hier het beste en dan niet afdrogen zodat het op de huid indroogt, beter dan die zalf. En ja ik kneep het papje uit het washandje om dit te kunnen gebruiken om ze tussendoor nog eens in te smeren, binnen no time een ander kind dan weer. Hiermee hebben ze er hier weinig last van gehad en de blaasjes droogden snel weer in.
Succes !

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!


#4

Bedankt meiden
Hoe lang mag hij eigenlijk niet naar school?
Ow ik ben hier zo leek in he
Zwemles van zaterdag heb ik al afgebelt

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin


#5

Zover ik weet mag het als de blaasjes ingedroogd zijn. Misschien weet iemand er meer van.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!


#6

Hier mogen ze gewoon naar school, psz, kdv, omdat op het moment dat de blaasjes te zien zijn de besmetting toch al heeft plaatsgevonden in het klasje. Ze zijn namelijk een paar dagen voordat het eerste blaasje verschijnt al besmettelijk. Dus hier hoeven ze niet thuis te blijven.

Groetekes, Sje