Ons zoontje heeft voornamelijk in zijn gezicht en hier en daar op zijn lijfje vochtblaasjes (echt wel hele kleintjes). Hj heeft er geen last van en ook geen koorts.
Wanneer ik op internet of in boeken kijk naar de waterpokken dan zie ik allemaal rode vlekken en dat heeft hij dus niet. Hebben ze voordat het rode vlekken worden eerst die kleine blaasjes/pukkeltjes?
Bedankt, Estelle
Waterpokken?
waterpokken worden groete en dan ontstaan er blaasjes ik zou voor de zeker heid naar de huisarts gaan en na vragen wij wisten het toen ook niet zeker
Als het alleen maar op zijn gezicht en lijfje zit lijken het me geen waterpokken. Die zitten namelijk over het hele lichaam. In het haar, onder de voetzolen, op de geslachtsdelen, in het oor, etc.
En als ze zo ongeveer allemaal in 1 dag ontstaan zijn is het ook geen waterpokken. Dat begint met een of twee en pas na een dag of 3-4 zit heel het lichaam onder de pokjes.
Alleen gezicht en lijfje hele kleine vochtblaasje kan heel goed warmte-uitslag zijn. Hoeft niet eens per se alleen van koorts ofzo, kan ook als ze een nacht heel warm hebben gehad in bed.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 15 Apr 2008 21:19:39
quote:
... Alleen gezicht en lijfje hele kleine vochtblaasje kan heel goed warmte-uitslag zijn. Hoeft niet eens per se alleen van koorts ofzo, kan ook als ze een nacht heel warm hebben gehad in bed.
Als ik sommige kinderen zie, dik ingepakt in weet ik hoeveel kleding,
Dikke jas er overheen, Warme muts erbij, en dan diep weggestopt
in de warme zak van de kinderwagen, zou het me niets verbazen
dat er heel wat kinderen rondlopen met die warmte-uitslag.

Kinderen worden al snel te warm gekleed of in bed gelegd. Maar ja, ook wel weer goed teken dat ouders bezorgd zijn. Moet alleen goede balans zien te vinden.
Groetekes, Sje
bedankt voor het meedenken maar naar mijn idee kleden we hem echt niet te warm. Het blijft alleen op het voorhoofd en hier en daar een enkele op de rest van het lichaam. Ander toch maar even richting huisarts gaan…
Ben benieuwd wat de huisart gaat zeggen.
Hoeft trouwens niet dat je hem echt te warm kleedt hoor. Het kan gewoon zijn dat ze eens een zweterige nacht hebben gehad. Alleen al door bijv. dromen. Onze jongste ligt ook nooit te warm maar zodra ze een wat zweterigere onrustige nacht heeft staat ze onder die uitslag.
Groetekes, Sje
Het enige wat ik weet van waterpokken is dat ze beginnen op de achterhoofd in het haar. Als dat zo is, kunnen het heel goed waterpokken zijn. Of ze perse over het hele lijfje moeten zitten weet ik niet. Misschien wet de huisarts meer?!

water pokken komen overal op het lichaam voor kan in het gezicht beginnen maar ok elders op het lichaam
Hoeft niet hoor dat waterpokken altijd op het achterhoofd in het haar beginnen. Bij onze oudste zagen we het eerste blaasje op de onderrug. Heel het lichaam gecontroleerd en niks gevonden. Waterpokken kunnen overal op het lichaam beginnen.
Estelle, heb je al meer duidelijkheid? Als het waterpokken waren dan zouden het nu allemaal korstjes moeten zijn.
Groetekes, Sje
Ik denk toch dat het geen waterpokken zijn, maar inderdaad die warmteblaasjes. Er zitten geen korstjes op en het blijft allen op het voorhoofd.
bedankt hoor iedereen voor het meedenken en schrijven,
gr Estelle