Waterpokken

He hallo allemaal

Mijn zoontje is nu alweer 7 maanden gaat heel snel.
Maar nu heeft hij de waterpokken is volgens mij wel heel snel,zielig hoor.
Ik heb ook wel eens gehoord als ze binnen 1 jaar de waterpokken krijgen dan is de kans dat ze het weer een keer krijgen.
Is dat zo en heeft 1 van jullie kinderen dat wel eens gehad 2 keer?

groetjes

linda bas

Daar weet ik niks van. MAAAAAAAARRRRRRRRR weet wel een heeeeeeeele goeie tip tegen de jeuk, maakt een verschil van dag en nacht voor de kids. Havermout in een washandje, dicht binden en in het badje doen. Na het bad je kids niet afdrogen, maar dit op de huid laten indrogen, werkt super ! Ik bewaarde het washandje erna nog, kneep het uit ( komt dan een witte brei uit ) waarmee ik ze eventueel tussendoor nog eens mee insmeerde. De jeuk verminderd aanzienlijk ( haast geen gekrab gehad hier) en de blaasjes drogen sneller in. Havermout zou je gewoon in de winkel moeten krijgen, hier stonden ze bij de cornflakes ed.
Sterkte.

Als kindjes voor het eerste jaar waterpokken krijgen, kunnen ze het inderdaad op latere leeftijd nog eens krijgen. Dat komt omdat ze in het eerste jaar zelf geen antistoffen op kunnen bouwen tegen het waterpokkenvirus.

Na het eerste jaar zijn ze wel in staat om zelf antistoffen aan te maken en vanaf dat moment zijn ze wel levenslang beschermd tegen waterpokken.

Hoewel dan alsnog waterpokken ooit in de vorm van bijvoorbeeld gordelroos de kop op kan steken.

Groetekes, Sje

vic heeft 2 keer de waterpokken gehad inderdaad en nu ook al 2 keer gordelroos… echt sneu is dat

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

Hier nog geen waterpokken gehad. Ben benieuwd naar wanneer ze het krijgen. Ze moeten het 1 keer gehad hebben. Dus eigenlijk heb ik zoiets van: laat het maar komen. Maar dan wel na het 1e jaar. Omdat ze het dan waarschijnlijk niet nog een keer krijgen. (klinkt misschien een beetje hard maar liever op vroegere leeftijd dan later en dat ze er dan vreselijke last van hebben, of heel erg)

Nu heb ik ook gehoord dat als ze waterpokken hebben en het is niet zo heel veel.(Heel weinig plekjes,snel weer ingedroogd) Ze het dan ook nog een keer kunnen krijgen. en dan is het wel als ze al wel ouder dan 1 zijn. Dat ze het dan op 2 jaar en dan nog eens op 3 jaar kunnen krijgen. Weet iemand daar iets van?

liefs Diana

jessejamai.tweelingsite.nl

hoi hoi
mijn oudste heeft met 6 maanden de waterpokken gehad
best flink , hij is nu 10 en heeft het nooit meer gehad
maar zelf schijn ik het als kind 4 keer gehad te hebben
dus het kan , maar het hoeft niet
denk dat het er ook mee te maken heeft hoe heftig ze het hebben
voordeel vond ik, als ze zo jong zijn ,krabben ze nog niet zo bewust alles open
maar het is zooooo zielig
sterkte ermee

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 5 mnd

Een kennis van mij had 2 weken geleden ineens weer waterpokken en dat terwijl ze 49 jaar is, ze had ze op haar 4e ook al gehad. Ik dacht nog dat Sara ze ook zo krijgen omdat het zeer besmettelijk is, maar gelukkig is ze niet besmet geraakt. Ik heb ook liever dat ze ze pas krijgt na 1 jaar, maar het zegt dus niets over of ze het daarna nooit meer zal hebben.

hoi

mijn zoonje was 3 weken en kreeg waterpokken Een kindje die op kraamvistie was geweest kreeg een dag later de pokken, precies 3 weken later kreeg mijn zoontje het ook.

Mijn oudste van 6 kreeg met Koninginnedag de eerste pokken. Broertje van 4 en zusje van bijna 2 lijken nog niet aangestoken zijn, terwijl de helft van zijn klas het wel is. Hier heerst het lekker in de omgeving wist de drogist in het dorp 4 kilometer verderop te vertellen toen ik voor iets tegen de jeuk kwam halen.

Ik heb het zelf als kind ook 2x gehad, 1x heel licht als baby en later als kleuter nog een keer.

Het is een hele goeie tip met de havermout het is nu al heeeeel veel minder geworden en ik heb het idee dat hij er weinig last heeft gehad van jeuk alleen een 's nachts had hij er denk ik een beetje last van heeft me drie nachten lang wakker gehadden maar dan had hij ook koorts dus zo gek vind ik dat nog niet en ik had er nog een zieke mijn andere zoontje maar ja het hoort er allemaal bij toch

Maar toch heeeeeeel erg bedankt voor je goeie tip

groetjes linda