Waterpokken

Hallo allemaal

Onze dochterJamie van 16 maanden heeft sinds gister de waterpokken. Maar nu gaan we dinsdag met de auto op vakantie naar Italie. Heeft er iemand tips wat ik het best kan doen wat betreft het zwembad en de zon. Ze is er wel koortsig van en sloompjes ik hoop dat ze snel opknapt. IK heb wel havermout gekocht dus daar gaat ze lekker in badderen vanavond en smeer haar in met calendula emulsi.
Hoop dat er handige tips zijn
alvast bedankt

groetjes annet

groetjes annet9 maanden banner

Dinsdag zeg je, nou dan is ze wel door de ergste dagen heen als het goed is.

Ik zou in elk geval als ik jou was een handdoek in haar autostoeltje leggen. Dat wordt niet zo zweterig als de bekleding van het autostoeltje zelf. Desnoods wat extra rompertjes bij de hand houden om haar onderweg af en toe te kunnen verschonen. Als pokjes door warmte gaan broeien, gaan ze namelijk ook weer jeuken en dat is niet leuk die hele rit naar Italië.

Ik weet niet hoe het met littekenvorming zit als een kindje met pokjes in het zwembad en in de zon komt. Denk eraan dat een zwembad niet alleen chloor bevat maar ook bergen bacteriën en het zijn tenslotte allemaal wondjes waar dat water bij kan komen.

Mocht je hier de gouden tips daarover niet krijgen, dan zou ik als ik jou was maandag nog wel even overleg met de huisarts houden hierover.

In elk geval toch nog een fijne vakantie!

Groetekes, Sje