ze zeggen dat de kinderen pas rond 2 jaar de waterpokken krijgen maar mijn zoontje is bijna 6 maanden en die heeft er nu al last van?
best wel sneu vind ik voor alle kinderen die dat krijgen die vlekjes blaasjes en die jeuk, en als hij drek ouder is kan hij het nog een keer krijgen
Waterpokken
Mijn oppaskindje heeft pas geleden ook de waterpokken gehad en hij is nu 9 maanden.
Volgens mij is het zo dat het vaker voorkomt bij oudere kinderen.
Sterkte, mijn dochter van bijna 4 heeft het nu en ik ben benieuwd of mijn zoon het nu ook gaat krijgen.
Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04)
ik las het op internet zelf de dokter vond dat hij het al vroeg had voor zijn leeftijd want volgens hem kwam het haast niet voor op z’n vroege leeftijd nou ja ik zie het hihi
Tessa jeeft het ook al gehad met 7 maanden!
Ik hoop ook dat het later niet weer terug komt.
ja klopt voor zover ik het heb gehoord heerst het overal hier in veghel ook al nu moet ik zijn neefjes uit de buurt houden best sneu maar ja
hoi getzen ja het kan wel op latere leeftijd terug komen omdat ze het al zo vroeg hebben gehad het kan maar het hoeft niet
Aan waterpokken is geen leeftijd verbonden. Iedereen kan het op elke leeftijd krijgen. Volwassenen kunnen het zelfs ook nog gewoon krijgen als ze het vroeger nooit gehad hebben.
Sterker nog, al heb je ooit als kind de waterpokken gehad, dan kun je het als volwassene zelfs nog in de vorm van gordelroos terugkrijgen.
Kindjes onder de 1 jaar hebben inderdaad grote kans om het ooit nog eens te krijgen omdat ze voor hun eerste jaar hun afweersysteem nog niet op orde hebben en nog niet altijd in staat zijn om antistoffen tegen het virus te maken.
Overigens de epidemie is niet alleen in Veghel te doen hoor. Er is landelijk een flinke epidemie bezig al sinds begin dit jaar. Onze consultatiebureau-arts vertelde dat hij in heel zijn loopbaan als arts nog niet zo’n grote epidemie van waterpokken meegemaakt heeft.
Groetekes, Sje
klopt je kan het als je het al eens hebt gehad terug krijgen als gordel roos dat weet ik ja en een pretje is het niet.
Sterkte kindjes met waterpokken!
Ik hoop dat het bij ons nog even uitblijft. We gaan vrijdag met vakantie voor 3,5 week. Ik moet er niet aan denken zeg!
Groetjes, Mariëlle en Joël