Waterpokken

hallo
Ik heb een vraag, mijn zoontje sam is ziek.
Hij heeft de waterpokken en heeft hierdoor al 2 nachten helemaal niet geslapen.
Hij gilt iedere keer van de jeuk, ik gebruik hier speciale “melk” van vsm voor maar deze helpt niet.
Heeft er iemand tips voor mij tegen de jeuk en de pijn?

groetjes karin, mama van sam 11-11-2003

Volgens mij moet je ze in een badje met havermout zetten.

Waterpokken: Vul je bad, pak een washandje en doe hierin havermout. Dompel het washandje met havermout enkele malen in het bad (badwater ziet “melk-wit”). Laat de waterpokken-patiënt hierin even baden. Eventueel de waterpokken even zachtjes “afdeppen” met het washandje. De waterpokken drogen na een paar daagjes helemaal in. En de jeuk verdwijnt !

heb ik van een site gehaald.

Groetjes, Medi

quote:
Volgens mij moet je ze in een badje met havermout zetten.

Ja dat klopt! dat heb ik ook vaker gehoord.
het is altijd het proberen waart.
suc-6!!

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

klopt helemaal medi,staat op de site hier

iig sterkte met de waterpokken hoop dat hij er snel vanaf is

Bianca mama van Kevin*,Dylan en Kaitlyn

Mentholpoeder helpt tegen jeuk. En verder niet te warm aankleden, niet te warm in badje doen en niet te warm in bedje leggen. Zodra je kindje het warm krijgt gaan de pokjes “broeien” en dat verergert de jeuk.

Sterkte met de zieke man!

Groetekes, Sje

bedankt voor jullie reacties
ik vroeg me alleen af moet ik dan haver in een washand doen en dat in zijn bad laten weken? Ik heb er nog nooit van gehoord maar ben erg blij met die tip ga het gelijk proberen straks want hij slaapt nu overdag en 's nachts niet meer.
Hij is helemaal over vermoeid en huilt om alles.
Hij is erg geirriteerd door de jeuk, zou ik ook zijn denk ik!

groetjes karin, mama van sam 11-11-2003

ja in een washand doen,dicht maken met touwtje,in bad doen,bad vol laten lopen endan je zoontje er in doen en dan met het was handje over de pokken heen gaan…

niet helemaal afdrogen maar beetje deppen dat het ergste nat van het lichaam is

Bianca mama van Kevin*,Dylan en Kaitlyn

Jep die havermout is DE tip!!
Mijn beide kids hebben weinig last gehad van de waterpokken, mijn oudste is zelfs gewoon naar school gegaan…
Laat hem maar lekker spelen met het washandje, mijn dochter speelde ermee en ‘waste’ zich en ze was er echt heel snal vanaf, en ze ruiken zo lekker naar pap haha!

Beterschap ermee!

Groetjes Nathalie & Co

Hallo…

Stan die heeft ook net de waterpokken achter de rug en wij hebben hem ook een bad met havermouth gegeven en dat werkte ook hartstikke goed hier.

Verder heb ik hem steeds mentholpoeder( toen de bultjes open waren gewone talkpoeder) er op gedaan… hielp ook wel wat tegen de jeuk hoor.

Succes ermee…

Groetjes Bianca

Ik had nog de lotion van vsm gebruijkt voor waterpokken en Demi vond het fijn, ‘lekker koud’ zei ze dan!

Groetjes Nathalie & Co

Gewijzigd door - Nathalie op 02 May 2006 20:53:53

haha… ik heb mijn eigen tips nooit goed gelezen, ik heb die havermout toen gewoon los in het badje gestrooid!! hielp ook goed alleen je hele huis ruikt naar pap… en je kindjes ook. ik had eerst sofie en week later vic aan de pokken…

groetjes Kim, mama van

en

Calendulan Kinderemulsie

Wilde ik ook als tip doorgeven, maar ik zag dat Karin dat al geprobeerd had en dat het niet werkte.

Hier werkte het ook prima. Het is wel een tijdelijke verlichting, maar ik vind het al lang fijn als het ze hielp om in slaap te komen en dan sliepen ze eigenlijk de nacht wel door.

Groetekes, Sje